Wat doe je met mensen die liegen op Bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Wat doe je met mensen die liegen op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 01:10

Ik vraag me af hoe anderen dit zien en voelen. Ik ken iemand die ook op Bokt zit en die vertelt niet altijd de hele waarheid of omschrijft dingen dusdanig dat als je niet weet hoe het echt zit, dan komt het heel anders over dan de werkelijkheid is.

Of er worden gewoon onwaarheden verkondigd in de trant van dingen die iemand weet of kan.

Ik vind dit heel lastig. Soms heb ik de neiging om te reageren, maar ik doe het nooit.

Hebben jullie dat met iemand en wat doe je er dan mee?

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:21

Ik denk dat betrokkenen dmv dit berichtje al prima weten wie jij bedoelt en dat ze misschien wel wat indimmen?
Ik heb ook medebokkers op onwaarheden of opschepperij betrapt, maar ik denk bij mezelf: lekker laten gaan, ze komen zichzelf nog wel eens tegen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:25

Ze vallen ooit wel door de mand.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:34

Het is een bewezen feit dat iedereen elke dag zich mooier voor doen dat ze daadwerkelijk zijn. dus m.a.w. vertellen een verhaal en laten daar bepaalde dingen bij weg zodat zij zelf er beter uit komen. En dit kunnen hele kleine dingentjes zijn. Wat op zich niet te merken is.

Het ligt er denk ik aan over wat er gelogen is, en kwetst het iemand. Het heeft denk ik weinig zin om daar in hettopic over te gaan discusseren. Mocht het je echt dwars zitten stuur dan een pb'tje naar die persoon.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 01:41

Het kwetst dus inderdaad mensen. Niet mijzelf, maar anderen. PB helpt natuurlijk weinig want die persoon weet zelf ook wel dat hij/zij liegt. Ik vind het eigenlijk vervelend dat er een beeld van iemand ontstaat wat gewoon niet klopt.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:51

Lekker laten gaan. Als die persoon zich hier op bokt beter voordoet dan hij/zij in werkelijkheid is dan zal die persoon dat in het dagelijkse leven ook doen en zal de persoon zich vanzelf een keer goed tegenkomen omdat hij/zij iemand tegenkomt die het waarneemt dat die persoon onwaarheden verteld en haar/hem daar dan IRL op aan zal spreken. Dat is vaak erg pijnlijk en brengt soms mensen heel erg tot inkeer. zolang jij er maar geen problemen van ondervindt dan zou ik die persoon lekker haar/zijn gang laten gaan...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 01:54

Jullie zijn in ieder geval eensgezind!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 02:10

Tja, je kan er niks tegen doen, maar luister eens op een willekeurig paardenevenement in het publiek, je oren klapperen Haha!
Dan is heel NL een talent, ach ja....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 02:34

Gewoon laten waaien die praatjesmakerij. Als je in een situatie komt waar je moet kiezen tussen mensen (of groepen), kies dan voor degene die nog wat integriteit bezit. Jouw moeite en aandacht wordt daar het best gewaardeerd namelijk. Aan de ander kun je maar het beste zo min mogelijk aandacht besteden, dat is toch zonde van je tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 08:49

Laat ze maar gewoon, ze komen zichzelf nog wel eens tegen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:02

Ik heb dat gevoel ook weleens, maar ik ga er verder niet op in. Diegene komt zichzelf dan nog wel tegen. Ik zal die persoon in het vervolg wat minder serieus nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:11

Sommige mensen leven een beetje in een droomwereld en die kant laten ze je graag zien op Bokt. Zo'n internet forum is natuurlijk lekker anoniem en toch persoonlijk tegelijk.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je af en toe de neiging krijgt om te reageren. En soms kan ik het ook niet laten maar vaak is het beter om het maar te laten gaan.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:52

Ik laat ze gewoon doen, ze komen zich ooit wel eens tegen. En dan nog, echt kwaad kan het toch niet? Je moet zoiezo kritisch zijn op internet, er zijn veel mensen die de waarheid verdraaien.

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:01

Het kan ook zijn dat ze denken dat het echt zo is. Ze zien de wereld mooier dan dat die is. Laat ze er lekker in geloven. Je weet voor jezelf wel beter! Misschien willen ze iets en lukt het niet. Dan doen ze maar alsof. Ik zou er niet op reageren, wamt vaak hebben die mensen het niet zo leuk. Waarom zouden ze het anders doen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:12

Maar hoe weet je dat de waarheid de waarheid wel is? iedereen kijkt met zijn eigen gekleurde bril naar een situatie. Wat voor de een waar is, hoeft voor een ander helemaal niet waar te zijn.
Ik denk dat het ook kwetsend is om iemand bij voorbaat in twijfel te trekken. Vaak kennen wij gewoon niet het hele verhaal en dan is het nogal moeilijk om daaruit conclusies te trekken.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:16

Lekker laten gaan, ze lopen vanzelf met de neus tegen de muur..

Eerlijkheid duurt het langst en leugens komen altijd aan het licht.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:25

Die mensen ken ik ook, zowel op Bokt als in de maatschappij. Die houd je toch.
Het is ook erg makkelijk om via een schermpje van alles te vertellen. Dat overschrijdt ook grenzen.
Mensen die normaal niet praten oid, tikken hier (of elders dan he) de "oren" van je kop.
Is toch ook niet nieuw dat contacten worden gelegd via internet en blijkt dat het heel andere mensen zijn in het echt...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:29

hahah och jee
idd zoals al word gezegt, paardenmensen hebben al gauw de neiging de dingen mooier te maken dan het is, hoor menig paardenhandelaar maar eens " ik heb net een naar amerika verkocht voor zoveel ton, pfhoe daar gaat de ander dan weer overheen,maar waarheid whaha nee echt niet, allemaal kwats!

en op internet is het nog makkelijker om jezelf mooier voor te doen als dat is, ik weet zeker dat een groot aantal bokkers zich hier schuldig aanmaakt,ik maak me er ook niet druk om
alleen sommige mensen die denken dat ze alles zijn , die kunnen mij wel irriteren, maar ook die komen zichzelf echt wel tegen , op internet kun je alles heel mooi maken,maar ze weten zelf dondersgoed dat het in het echt allemaal behoorlijk tegenvalt

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:34

Haha jah een vriendin had een paardje gekocht, best leuk ding, en ze zat te vertellen dat de vader ervan voor een miljoen gulden was verkocht naar amerika, op de vraag wie de vader dan wel niet was, wist ze ook geen antw. te geven.T dier bleek gewoon in t vb te staan, niet erg, maar erg onwaarschijnlijk dat ie voor zoveel geld naar tbuitenland is verkocht, en ik had nog nooit van dat paard gehoord, terwijl t een KWPN'er was Haha!


Maar iig overal zijn mensen die de waarheid mooier proberen te maken, maar dat doet iedereen, dus ik ook, wel in meer of mindere mate, soms met zoiets kleins dat je het zelf niet in de gaten hebt.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:19

Ik moet altijd wel lachen om die opgeblazen verhalen......wat een fantasie hebben die lui toch. LOL Haha! Maar wat hierboven al gezegd is....lekker laten gaan.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 16:17

Net zoals iedereen zegt: ze komen zich zelf wel tegen. Sommige denken dat ze daar dan beter mee zijn.

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 16:54

Tanneke schreef:
Net zoals iedereen zegt: ze komen zich zelf wel tegen. Sommige denken dat ze daar dan beter mee zijn.

OK dan!
Ze komen zo zelf in de problemen dus niet mee bemoeien kom jij ook niet in de problemen

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 17:29

Vind ik ook vreselijk, waarom in godsnaam zou je liegen?
juist omdat het vrij anoniem is, kun je toch gewoon eerlijk zijn?
nou ja zo denk ik dan, t komt niet eens bij me op om te gaan zitten liegen eigelijk

maar ook ik ken een bokker die niet diegene is die ze zegt is.. en vanalles liegt over 'haar' paard wat haar paard niet is
maar ja ik heb het opgegeven en blijf hopen dat ze zichzelf ZOO ontzettend tegenkomt... Scheve mond

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 17:35

Eh, ik ken ook iemand die op bokt meerdere accounts heeft (en op allebei regelmatig post. En ook op zichzelf reageerd Clown ).

Ik reageer er maar niet op, al heb ik daar soms wel onwijs veel zin in Schijnheilig

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 17:38

Wat voor de een een onwaarheid is, kan voor de ander 100% waarheid zijn Knipoog . Hoe bizar ook. HEt is dus maar net hoe diegene er zelf tegenaan kijkt.