Jersey Verkopen ?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Jersey Verkopen ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 00:42

Ik zit nu al een tijdje te denken, of het niet beter is als ik Jersey verkoop..
Zoals het nu gaat, is het niet eerlijk tegenover haar..
Ik ga er nooit meer heen,besteed absoluut geen aandacht aan haar..en eerlijk gezegd, interesseerd het me ook niet wat er met haar gebeurd.
Ik voel niets voor haar, het is voor mij gewoon een beest waar ik heen MOET..
Zo voelt het voor mij..
Altijd als ik bij haar ben,dan ga ik meestal wel even poetsen of rijden, maar ik moet me er echt toe aanzetten om dat te doen..
Ik heb het zelf in mijn leven niet makkelijk, af en toe wordt het me gewoon even teveel, dan heb ik gewoon tijd voor mezelf nodig..
Zoals het nu is, heb ik gewoon geen zin meer om naar haar toe te gaan,het boeid me allemaal niet meer, het maakt me ook niet uit of ik kan rijden ja of nee..
Ik weet nou niet zo goed wat ik moet doen, bijrijder zoeken?! verkopen?!
Bijrijder kan een optie zijn, maarja ik heb dit paard toch voor mezelf, niet voor iemand anders..
En verkopen..
Nu maakt het me niet uit of ze weg gaat, maar ik ben bang,dat als ze weg is, dat ik er dan pas achter kom dat ik haar toch niet kan missen.. of zoiets..
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen..
Op dit moment weet ik het even niet meer..
Hoop dat jullie tips voor mij hebben..

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:57

Ik denk dat je je paard het beste kan verkopen, maar koop dan gewoon geen nieuwe meer.
Je hebt je vorige pony toch ook verkocht?
Waarschijnlijk ga je dit paard ook weer missen en dan doe je je volgende paard daarom ook weer weg.
Ik denk dat je het beste op zoek kan gan naar een verzorgpaard ofzo of gewoon manegelessen. dan kan je wel rijden maar heb je verder geen verplichtingen.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 01:01

Als ik Jersey verkoop, koop ik zeker geen andere meer..
Dan is het paardrijden gewoon helemaal over voor mij..
Manegelessen en een verzorgpaard is niets voor mij.

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:03

Het lijkt me voor je paard het eerlijkst om haar te verkopen - een paard voelt het of zijn eigenaar het paard alleen maar als vervelende verplichting ziet. Ze zal beter af zijn bij een eigenaar die wel 100% voor haar gaat Lachen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:57

Als ik je verhaal zo lees denk ik dat je haar beter kan verkopen. Liefst eerder dan later.

Een beest verdient het gewoon om aandacht en liefde te krijgen. Om niet gezien te worden als ding dat er is en eigenlijk maar lastig is.

Dus gun je pony een betere baas dan jij (nu) bent.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 02:10

Eerlijk gezegd denk ik dat jij een schop onder je kont moet hebben. Je had een pony waar je niet mee overweg kon, die heb je verkocht, en daarna heb je alleen lopen mekkeren dat je hem zo miste.
Nu heb je een paard wat zogenaamd je droompaard was, en nu besteed je er geen aandacht aan?
Geef dat dier een goed tehuis en ga zonnebloemen kweken of zo. Als je je zo opstelt, ben je het niet waard om dieren te hebben.
Ik hoop dat Jersey snel een fijne baas krijgt, die wel bereid is om lekker met haar aan de slag te gaan. Dat verdient ze wel

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 02:19

Je zegt dat je tijd voor jezelf nodig hebt maar dat heb je toch juist met een eigen paardje. Even helemaal geen gezeur weg van de drukte en lekker rijden. Heerlijk...................Lachen

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 09:22

Het lijkt me zeer verstandig het paardje zo snel mogelijk te verkopen!
Op deze manier is het zowel voor jou als voor het paard niet leuk!
Voor de periode dat het paard nog bij jou is,zou ik zeker een lieve verzorger zoeken die het paard wel aandacht kan geven die het nodig heeft,en kan jij eens een dag overslaan!
Suces ermee en ik hoop dat je snel een beslissing kan nemen!
Lundi

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 10:59

Als ik zo je verhalen lees kun je haar beter verkopen, jullie worden er beide niet happyer van.
Als verzorgpony en manege niets voor jou is, en ook je eigen paardje verveelt je, zijn paarden dan eigenlijk wel iets voor jou ?
Misschien moet je jezelf dat eens gaan afvragen, misschien ben je uit de paarden gegroeit en heb je nu intresse voor andere dingen.

Of je haar gaat missen kun je misschien testen door haar eerst een poos bij iemand anders te zetten en verder er niet meer naar toe te gaan. Dan weet je of je haar zal missen.
Maar alleen missen is niet genoeg, je moet je echt voor haar inzetten, jou paardje heeft er niets aan dat je haar alleen maar lief vind en daarom zal gaan missen.

Ik zou eens even goed alle dingen op een rij zetten, en kijken of volledige paardenverzorging nog wel iets voor je is...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:08

Billy schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat jij een schop onder je kont moet hebben. Je had een pony waar je niet mee overweg kon, die heb je verkocht, en daarna heb je alleen lopen mekkeren dat je hem zo miste.
Nu heb je een paard wat zogenaamd je droompaard was, en nu besteed je er geen aandacht aan?
Geef dat dier een goed tehuis en ga zonnebloemen kweken of zo. Als je je zo opstelt, ben je het niet waard om dieren te hebben.
Ik hoop dat Jersey snel een fijne baas krijgt, die wel bereid is om lekker met haar aan de slag te gaan. Dat verdient ze wel


Ik het hier wel een beetje mee eens.
Ik begrijp dat je het zelf al rot genoeg vind, maar maak het jezelf en je paard niet moeilijker en zoek een fijne baas voor haar....
Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:16

Billy schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat jij een schop onder je kont moet hebben. Je had een pony waar je niet mee overweg kon, die heb je verkocht, en daarna heb je alleen lopen mekkeren dat je hem zo miste.
Nu heb je een paard wat zogenaamd je droompaard was, en nu besteed je er geen aandacht aan?
Geef dat dier een goed tehuis en ga zonnebloemen kweken of zo. Als je je zo opstelt, ben je het niet waard om dieren te hebben.
Ik hoop dat Jersey snel een fijne baas krijgt, die wel bereid is om lekker met haar aan de slag te gaan. Dat verdient ze wel

Dit is misschien hard maar Billy slaat hier wel de spijker op zijn kop!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:29

Ga helemaal met Billy mee.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 11:34

Ja,Billy heeft wel gelijk,als ik er zo over na ga denken..
Ik ga het er zo snel mogelijk met mijn vader over hebben, hij heeft het paard gekocht en hij zal ook weer beslissen of hij weer verkocht wordt.
Verder iedereen bedankt voor de reactie's..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:41

Billy schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat jij een schop onder je kont moet hebben. Je had een pony waar je niet mee overweg kon, die heb je verkocht, en daarna heb je alleen lopen mekkeren dat je hem zo miste.
Nu heb je een paard wat zogenaamd je droompaard was, en nu besteed je er geen aandacht aan?
Geef dat dier een goed tehuis en ga zonnebloemen kweken of zo. Als je je zo opstelt, ben je het niet waard om dieren te hebben.
Ik hoop dat Jersey snel een fijne baas krijgt, die wel bereid is om lekker met haar aan de slag te gaan. Dat verdient ze wel


ik wilde het niet plaatsen, maar dit was mn 1e gedachte toen ik je stukje las

billy had t al geplaatst, dus hoef ik alleen nog maar te zeggen dat ik het er helemaal mee eens ben!

zoek eens terug naar alle topics over Jordy, je miste hem enz enz en toen daarna had je je droompaard gevonden en was je o zo blij, en nu?laat je je beestje gewoon stikken!!

nee, dan verdien je geeneens meer een eigen paard!

zoek maar snel iemand die WEL aandacht&liefde aan haar wil geven!dat verdient jersey namelijk!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:42

Jordy schreef:
Ja,Billy heeft wel gelijk,als ik er zo over na ga denken..
Ik ga het er zo snel mogelijk met mijn vader over hebben, hij heeft het paard gekocht en hij zal ook weer beslissen of hij weer verkocht wordt.
Verder iedereen bedankt voor de reactie's..


had je reactie nog niet gezien, maar gelukkig zie je het zelf ook in!
goed zo!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:30

Nou gooi dit Topic maar weg want ook voor mij heeft Billy alles geschreven wat nodig was...

Begin aub niet meer aan een paard zeg.....en verander ook je onderschrift ......over wisselvallig gesproken.....

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:46

ik heb net je profiel gelezen.

blablablabla,wat kan jij zeuren.

dit paard moet weer weg en je heb zin in een nieuw paard staat er in je profiel onderaan.

ben jij op ieder paard uitgekeken na drie maanden??
zo kan je geen beesten hebben,hoor!

ik heb een tip,koop een barbiepaard!!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:50

Ik zet een slotje op dit topic. Billy heeft netjes verwoord wat de topicstarter zelf eigenlijk ook al dacht. Dit heeft de topicstarter zelf ook aangegeven.

De laatste twee reacties zijn niet erg netjes en alleen bedoeld om te schoppen.