ook een hoestend paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 17:07

Hallo
Mijn verzorgpaard hoest heel zwaar sinds ze tijdelijk op een andere stal staat, op de andere stal had ze er niet last van.
Het is een hoest waarbij het hele lichaam op en neer gaat , ik mag haar niet meer naar buiten doet omdat de eigenaar de buitenlucht de schuld geeft, we hebben haar deze week getemperatuurd en toen had ze 38.8 graden. Ze eet wel normaal maar het paard eet pas niet meer als het op sterven ligt.
Wat me vandaag opviel is dat ze ook in de diarree komt!
Ik heb het al tegen de eigenaar gezegd, maar die heeft niet zoveel verstand van paarden ( ook al heeft die er 20).
Weet iemand wat ik er tegen kan doen, of moet ik er echt voor zorgen dat de veearts er bij komt????


Berna

Berichten: 54
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Beemte(bij Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 19:31

Nou ik zou er maar een dierenarts bij halen.
Dan weet je als het errnstig is of niet en wat je er aan kan doen.

doei

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Berna op 2001-10-26 19:31 ]</font>

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 20:39

Ik zou ff de DA erbij halen, die kan je misschien vertellen wat er aan de hand is en wat je eraan kunt doen!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:32

Mijn vriendin d'r paard had het ook heel erg, voral tijdens het rijden.
Ze gebruikt foenergriek en andere poedertjes, nu is het helemaal over.
En zij liet de dierenarst ook komen, haar paard heeft 2 keer een spuitje gekregen (geen verkeerd spuitje Haha! )

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 09:21

Hoesten, hogere temperatuur, diaree...?????
Heel snel de DA erbij halen!!!!!! het paard is duidelijk ziek, wat eraan scheelt weet ik zo ook niet maar gezond is anders!
Wacht a.u.b. niet langer! Enne...een paard wat gaat hoesten van buitenlucht????daar heb ik nog nooit van gehoord! een hoestend paard zet je doorgaans toch buiten voor de frisse lucht! maar met die temperatuur en de diaree zou ik echt erg oppassen, uitdroging is zo gebeurt en dan ben je dus verder van huis!
Middeltjes als foenegriek enz. helpen goed bij een hoestend paard (niet bij allemaal) maar met dit paard is duidelijk iets anders aan de hand! Foenegriek helpt de temperatuur niet omlaag en ik zou zeker niets anders in mijn paard gaan stoppen als hij aan de diaree zou zijn, lekker de DA erbij halen en niet te lang wachten is mijn advies!
Succes!

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 09:33

Kijk even of die neusuitvloeing heeft. Hij heeft iig wat verhoging, dus zet hem in een box waar wel veel frisse lucht in kan en doe hem een dun dekje op zo dat die wat warmer blijft.
Bel iig even de DA voor advies, ik denk zelf aan een virusinfectie, maar je weet maar nooit of er een ernstigere oorzaak is.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 09:41

Bij een allergie is er meestal geen koorts, bij een virusinfectie of en luchtweginfectie meestal wel.
Ik zou een dierenarts laten komen. Ook juist een ziek paard heeft veel frisse lucht nodig. Desnoods met dek. Regen is minder, daar kunnen ze kou van vatten!

Nouvel

Berichten: 28538
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 16:34

Wel naar buiten doen!! Hoe meer frisse lucht hoe beter met een hoestend paard!
Voer, hooi en strooisel nat maken en als 't dan niet heel snel beter gaat zou ik de veearts bellen.
Het klinkt niet echt goed wat je beschrijft... En ls je dan snel de veearts ernaar laat kijken heb je nog kans dat het helemaal over gaat.

Heeft ze ook koorts?
Dan zou ik er in ieder geval een (niet te dikke) deken op leggen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-01 22:10

nee, ze heeft geen (om het maar gek te zeggen) een snotneus.
Ik wil ook dolgraag dat er een da bij komt, maar onze vaste dierenarts is met vakantie en die komt op 4 nov. thuis.
En de eigenaar zit volgens mij het nut er niet van in om een dierenarts te bellen, hij vind dat het paard zich aanstelt.
Maar ik zal het vriendelijk maar toch dringend vragen om een dierenarts te bellen.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Adriana

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 15:41

Grappig... Een paard dat zich aanstelt Verward
Daar heb ik echt nog noit van gehoord, in elk geval niet wat betreft ziekte... Hoesten en koorts/verhoging zijn niet psychisch... Ik weet nog hoe erg ik ooit mijn best deed om ziek te zijn, maar mijn temperatuur kreeeg ik maar met heel veel moeite een paar (2) tienden van graden omhoog... Bijna een graad hoger dan normaal zou mij (en dus zeker een paard) nooit lukken...

Ach ja, zo zijn mensen. Ze projecteren zichzelf op dieren (en andere mensen)

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 17:19

Snel naar laten kijken!
Luchtwegproblemen bij paarden worden snel chronisch!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:18

Jammer dat de de eigenaar de DA er niet wil bij halen.Zo loopt je kans op een chronische dampigheid.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-01 22:26

het gaat gelukkig alweer beter met haar vorige week vrijdag heeft ze koliek gehad, dus toen moest de veearts er wel bij komen( gelukkig is dat goed afgelopen) maar de temperatuur was weer normaal en de da verklaarde haar gezond.
Zo nu en dan hoest ze nog wel.
Nou wil ik haar foenegriek met knoflook geven, maar nou zij een vriendin van me dat het paard daar dik door zou worden, wat zijn jullie ervaringen daarmee?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Goldwynn, Granoek, Jacksie, josien_m_, RubyRed, vionnesem, Zinzi_jewel en 9 bezoekers