beenbescherming bij buitenrit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-01 07:21

ik ga morgen met cowgirl en jet naar schoorl, thuis rijd ik in ieder geval met pijpkousen voor en soms bandages achter. Wat raden jullie aan voor een buitenrit. Ik ben bang dat er zand komt tussen de pijpkousen en zo en dat ik dan verder van huis kom (gevoelige beentjes, heeft zo witte plekken)

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 08:39

Ik rij buiten altijd met beenbescherming (binnen ook trouwens). Mijn paard heeft nog nooit plekken gekregen van de beschermers, ondanks dat wij door blubber en meren heen banjeren.....

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 08:40

Ik gebruik altijd pijpkousen voor en achter niets.
Ik heb een periode bandages gebruikt maar omdat deze in het bos erg nat werden zakte deze steeds af dus daar ben ik mee gestopt.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 09:36

Ik gebruik ook voor pijpkousen (action) en achter gewoon blote benen.
Ze wil als ze erg enthousiast wordt nog wel eens tik met een achterbeen tegen een voorbeen geven, of als ze struikelt deelt ze ook wel eens een tik tegen haar eigen voorbenen uit. Voor dus pijpkousen.
Achter strijkt ze totaal niet (ze loopt eerder wijdbeens), dus daar is het niet nodig.
Bandages zijn ongeschikt voor een buitenrit, worden kletsnat en als je pech hebt gaan ze krimpen als ze opdrogen, bovendien heb je ook nog het risico van afzakken.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 11:46

voor buiten gebruik ik altijd van mdie makkelijke klittenband dingen. Peesbeschermers voor en beenbeschermers achter. Onder de kraan zijn ze makkelijk schoon te maken.
Bandages zijn ongeschikt voor buiten omdat ze te veel water opnemen.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 12:13

Ik heb er deze week al 200 km op zitten (de veluwe trail), en dat alles zonder beenbescherming.
Mijn paard heeft eerder drukplekjes als dat ie zichzelf trapt ofzo.

Mijn andere merrie staat altijd vierkant in de bandages, wegens een oude blessure.

Het ligt echt aan je paard, het is moeilijk om je vanaf hier te adviezeren. Is hij erg jolig en springerig buiten? Dan zou ik het wel doen...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 12:21

Ik heb met buitenrijden altijd voor peesbeschermers om en achter strijklappen. Soms ook springschoenen voor.

Ik ga daar gewoon mee door het duinzand en door zee en ze hebben er nog nooit wondjes van over gehouden. Wel maak ik ze altijd goed schoon en als ik er mee in zee ben geweest of als ze echt heel vies zijn schrob ik ze schoon in een emmer warm water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 17:27

Ik gebruik juist buiten helemaal niks, omdat ik vaak ook door het water rijd enzo. Water en zand, dat is vragen om problemen bij de mijne. Bovendien zijn onze paarden zoveel gewend (we slepen ze overal mee naartoe) dat ze niet springerig zijn buiten ofzo.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 17:29

Je zou peesbeschermers om kunnen doen, maar als ze niet erg druk is, zou ik gewoon niks doen, kan het ook niet gaan schuren.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-01 07:44

Bedankt voor reacties, ik ben nooit eerder met hem naar buiten geweest en het is nogal een kijker dus voor de zekerheid doe ik voor pijpkousen om. De b andages zal ik dus maar achterwege laten.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 12:13

Ik gebruik van voor altijd peesbeschermers en vannachter niks. Peesbeschermers zijn heel makkelijk af te wassen.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 12:57

ik gebruik altijd peesbeschermers want als ze druk gaat lopen doen dan wil ze nogal eens haar voorbenen een tik geven. achter strijkt ze een beetje dus strijklappen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 13:12

ik rijd buiten met pijpekousen(strijkflappen) en als ik echt dressuuur of western ga doen (dus wat belastend is voor de benen doe ik voor peesbeschermers aan van die bandage achige dingen
[img]../upload/1339/rydarmooi2.jpg[/img]

groetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 bezoekers