Internet-problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Internet-problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 21:28

Ik heb zware problemen met internet.... geen idee wat het is....

Ik krijg regelmatig de foutmelding dat het modem niet verbonden is met de computer... de comp krijgt geen kiestoon....

Modem heeft 2 lampjes... die moeten allebei branden... heel vaak knippert de ene, de andere brand constant....

Verbinding is via ADSL (Planet internet)... monteur van KPN is de hele middag bezig geweest... met als resultaat dat het nog steeds hetzelfde is... ik mag blij zijn als ik een uurtje internet heb.... (zoals nu dus....)

Het is zeker geen virus. De monteur zegt dat het aan het modem ligt.... maar volgens mij kan dat niet... als het het modem zou zijn, dan zou internet het helemaal niet doen.... en niet zoals nu... dan wel, dan niet...

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? (voordat ik dalijk veel te veel geld uitgeef aan een nieuw modem)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:39

ik begrijp je redenering niet waarom het niet aan het modem zou kunnen liggen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 22:33

als het aan het modem ligt, dan doet internet het volgens mij helemaal niet..... of redeneer ik nu verkeerd?

Kapot is kapot... niet af en toe kapot, af en toe niet kapot....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:29

*LOL* het is geen voetbal dat als hij lek is, hij kapot is.

daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat het het modem is, maar je kan het niet uitsluiten. als de line-sync niet constant brandt, is het een modemprobleem, een providerprobleem of een bekabelingprobleem, lijkt mij. als de monteur geweest is kan je het bekabelingprobleem uitsluiten en ik neem aan dat je contact hebt gehad met de provider.

dus blijft er nog maar 1 mogelijkheid, hoewel onwaarschijnlijk, de enige optie.

simple deduction, my dear watson Haha!