paardenkliniek belgie,lees even.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

paardenkliniek belgie,lees even.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 20:56

hoi,
ik wou eens vragen zijn er mensen hier op bokt alleen bij de kliniek in belgie met jullie paard geweest?

was je tevreden over daar en hoe beviel het?
en hoe was de prijsklasse?

allen informatie is welkom!
hebben ze mischien een site?

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 22:33

Ben er nog nooit geweest (gelukkig), in Moerbeke zit een kliniek. Of ze site hebben weet ik niet.
De paarden van mijn instructrise en haar pensionklanten worden daar naartoe gebracht, wanneer het goed fout is.
Zij zijn goed te spreken over deze kliniek. Tja prijs..... Daar kan ik je niet aan helpen....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:25

Merelbeke bij Gent is er één. Geen ervaring mee gelukkig.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:48

merelbeke waar ik naar school ga. mega goede kliniek vind ik toch qua technieken die men gebruikt. ook een van de beste van europa. en heel groot

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:51

Merelbeke is toch de universiteits kliniek? Die is echt ontzettend goed OK dan! En de prijzen zijn over het algemeen een stuk lager omdat ze geen uren rekenen, alleen het verbruikte materiaal en geneesmiddelen.

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:08

Wij hebben een keer een jaarling in Moerbeke-Waas laten opereren aan OCD, super service, chirurg belde zelf meteen na de operatie hoe het gegaan was, prijs lag toen lager dan in Nederland (Utrecht) voor dezelfde operatie. OK dan!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:30

Ja een meisje bij ons op stal is in Belgie geweest dicht bij de Ned.grens en die was vol lof erover!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 10:52

Er zijn wel meerdere klinieken in België, dus misschien is het handig als je zegt over welke het gaat.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:22

Ik ga altijd naar Merelbeke als het iets serieus is en ben er zeer tevreden over.
Lucky is er geopereerd van koliek, stond door de vrijgekomen toxines bevangen en met vier super dikke benen. Heeft er toen drie weken gestaan, is volledig opgeknapt en de prijs viel heel erg mee. Ik mocht het toen zelfs in stukken betalen. We zijn toen 's nachts ook twee keer opgebeld geweest om ons op de hoogte te houden van de operatie.
Enkele jaren later is Lucky een weekje daar geweest omwille van COPD en dit jaar heeft Balte er een week gestaan omdat ze in iets getrapt had en de hoorn nogal diep weggesneden moest worden. Haar voetje moest toen ook in de gips.
Ik ben dus supertevreden over Merelbeke. Ze werken inderdaad aan de minimumtarieven en het is een universitaire kliniek. De paarden worden super verzorgd want doordat er zoveel studenten zijn, kunnen ze zich het permitteren om paarden te laten stappen, grazen, borstelen,...

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:36

OOST VLAANDEREN

aan de watergang
9170 st-gillis-waas
kemphoekstraat 47
tel: 03 770 51 45

hier was ik tevreden over en de prijs was redelijk.

moerbeke
de bosdreef
www.bosdreef.be

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 12:25

ja kattebeest ik was toenstraks idd even op die site wat jij hier ook gaf.

maar bokkers hierboven,hebben jullie het over dezelfde kliniek?
ook de bosdreef?

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:37

volgens mij hebben coolio en symo het over de bosdreef.
en waarschijnlijk mango ook.

gillian

Berichten: 4418
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:29

mijn vorige paard is 2x geopereerd in moerbeke-waas, bij de bosdreef.
de mensen daar zijn supervriendelijk, geven de nodige uitleg over wat er gaat gebeuren, en houden je dagelijks op de hoogte.
tja, de prijs vergeleken met in nederland?? ik zou het niet weten, volgens mij scheelt het niet zoveel.

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:17

ik ga altijd naar merelbeke (met de renpaarden, niet de mijne Knipoog)

zeer tevreden over, veel paarden uit frankrijk met een probleem worden overgbracht naar Belgie om daar naar de kliniek van merelbeke te gaan. en idd zoals teigertje zegt, veel aandacht voor de paarden!! ben daar een keertje s'avonds laat geweest (11uur ofzo) en toen liepen er verscheidene studenten door de gang met paarden en pony's ze wat beweging geven enzo... en propere boxen!! echt toppie!! OK dan!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 21:24

klinkt allemaal erg goed Lachen

maar de bosdreef ligt dus bij gent/vlaanderen he?
helaas voor ons wel een flink stuk uit de buurt,dus moeten we nog eventjes kijken,maar goed als die kliniek erg goed is,dan is het te doen Lachen

we hopen nog op een goede kliniek hier in de buurt,dus als iemand nog eentje weet,laat het aub horen!

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:40

Ik dacht dat er ook een kliniek was in Morkhoven, heb er ooit een pony voor iemand naar toe gebracht. Morkhoven ligt als ik me niet vergis richting Westerlo en dergelijke.
Mijn instructeur is van Limburg, zal hem anders eens vragen (als ik het niet vergeet) of er iets in die buurt is.

vertigo

Berichten: 204
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Moerbeke, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:00

De bosdreef ligt in Moerbeke-waas, dat is zo een beetje tussen Gent en Antwerpen in, dicht bij de Nedelandse grens. Het is een tweedelijns-kliniek (dus in principe moet je doorverwezen worden door je eigen dierenarts), met zeer deskundige chirurgen en interniste. Mijn paard is er geopereerd, en opvang, accomodatie is er prima! Ze zijn ook zeer goed georganiseerd, stipt : dus zeer professioneel.
De dierenartsen van de dierenkliniek 'Aan de watergang' (Sint-Gillis-waas)werken zowel eerste- als tweedelijns : je eigen dierenarts kan je doorverwijzen of je kan zelf onmiddellijk contact opnemen.Tevens hebben zij klanten in de buurt waar ze voor de routinezaken aan huis komen; wanneer er bepaalde apparatuur vereist is en/of een ingreep , kom je naar de kliniek. Ook hier is men klantvriendelijk, en werkt men deskundig.
De dierenkliniek in Merelbeke (ligt dicht tegen Gent) is verbonden aan de faculteit diergeneeskunde, met de vele voordelen en de enkele nadelen hieraan vebonden. Zelf ben ik hier nog niet geweest.
Deze drie klinieken liggen in dezelfde provincie (Oost-Vlaanderen).
Nabij Brussel, in Asse, is dierenkliniek 'De Morette' gevestigd. Dit is ook een doorverwijskliniek, uitsluitend voor paarden. Ook hier heb ik geen persoonlijke ervaringen mee, maar ken wel mensen die er zeer tevreden over zijn.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:28

Wij zijn met Lucky ook al in de Morette geweest. Ze was al twee weken kreupel, symptomen leken op een hoefzweer maar noch DA, noch hoefsmid konden wat vinden. Na twee weken lag ze gewoon neer op de wei, de DA vond een foto noodzakelijk dus wij alle klinieken afgebeld. Enkel bij de Morette konden we nog diezelfde dag terecht. Daar hebben ze dan wel een hoefzweer gevonden en uitgesneden.