Bestaat dit? & waar te koop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Bestaat dit? & waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 20:09

Hallowa,

ik heb 2 vraagjes...

Ik las een tijdje terug op een topic dat er speciale opstaphulpen zijn voor als je zonder zadel op je paard wilt rijden en er niet zo even 1 2 3 op kan springen. Dit zou gaan om een band waarvan je de ene kant om het been van het paard doet (aan de rechterkant) en dat je dan het andere gedeelte (met een soort van beugel) over de rug van het paard gooit en dat je dan zonder moeite op kan stijgen net zoals bij een gewoon zadel...
Klopt dit? Zijn er foto's van? Hoe heet het? en waar zijn ze te koop? Pling

En dan nog, bestaat er iets van een tas (GEEN RUGTAS) die je paard op kan terwijl je zonder zadel een flinke buitenrit gaat maken? Zou erg handig zijn Haha! you know, voor je telefoontje, wat drinken, wat eten, lekkere snoepjes voor je paard, je geld....

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:16

Da's de Bareback-buddy , dat opstaphulpje.
Heb ik een tijdje terug al eens hier op bokt geplaatst ,
maar je kunt ook even Google-en Lachen .

Een tas om je paard terwijl je er zelf zonder zadel op zit....

Lijkt me niet handig Haha!

Hoe ga je die tas dan stabiel laten liggen ?

Of je moet een soort halsband maken , een borsttuig met 1 riem tussen de voorbenen door , en dan om de hals van het paard wat bergruimte.

Op de rug lijkt me niet praktisch , want dan zitten de tassen in de weg voor jezelf. En dan heb je nog iets van een singel nodig...kun je beter meteen een zadel / Bareback-pad erop leggen Lachen .

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 20:21

uh, hehe, ja, je begrijpt me verkeerd, ik had niet echt een beeld hierbij, zeker niet iets voor op de rug van het paard, maar ik bedoelde geen rugtas voor mezelf, vind ik waardeloos en thanx voor de tip verder Lachen zal even rindkijken

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:28


Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 20:35

hehe ik vind alles best zolang er maar lekker wat drinken in kan (zeker voor de warme dagen) een hapje eten, wat paardensnoepjes geld en een telefoon. Hoeft dus niet zo veel ruimte te hebben, maar het moet niet op en neer hobbelen, een heuptas is misschien handig, maar dan moet het wel zo vast gemaakt kunnen worden dat het niet verschuift en dat de inhoud met draf en gallop niet op en neer schuift ongeacht of er nou alleen maar een telefoon in zit of dat hij volbeladen is Haha!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:04

Dat paard van jou moet wel zitten als een fauteuil als jij zonder zadel een buitenrit wil gaan maken en dan ook stukken wil draven en galopperen. Hoef ik met die van mij niet te proberen. Zou geen achterwerk overhouden. Vind het knap hoor als je dat werkelijk kunt.

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 21:40

Homiafortuna schreef:
Dat paard van jou moet wel zitten als een fauteuil als jij zonder zadel een buitenrit wil gaan maken en dan ook stukken wil draven en galopperen. Hoef ik met die van mij niet te proberen. Zou geen achterwerk overhouden. Vind het knap hoor als je dat werkelijk kunt.


zit ze ook Haha! haast geen schoft! lekker rond...

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:02

Ik had vroeger wel een rugtas bij me, maar die zette ik vast met een riem om mijn buik, dan klapperde die rug zak niet als je hem goed voldeed ( bv. met een trui erbij). Die riem was een gewone broeksriem die ik zo laag mogelijk door de lussen van de rugzak haalde. Hoe minder er inzat, hoe meer hij wiebelde, maar ik kon er wel mee draven en galoperen. Het zal er niet uitgezien hebben, maar daar had ik lak aan!
Ik reed dan wel met zadel, maar heb zo toch heel wat uurtjes in het zadel doorgebracht. Een opstaphulp, ik heb er inderdaad wel van gehoord, maar ik weet zo even niet waar ik dat gezien heb.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:12

Je hebt ook een zoort deken singel waar beugels aan zitten. Is ook erg handig als je wat meer stevingheid wilt! (alleen gaat het zonder-zadel-rijden-gevoel wel een beetje weg Haha! )

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 09:05

Er bestaan van die rugtassen met een sluiting die ook om je buik gaat, zo'n fout backbackmodel, haha! Ik heb er eentje van Bjorn Borg in schooltasformaat (is ook mijn schooltas) en dat ding is ideaal met buitenritten!! Gewoon die "mensen-singel" even strak aansnoeren en zorgen dat die hoog op je rug zit, echt supa! Nou succes!!

Storm in mijn profiel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Majestic-12 en 42 bezoekers