Anoniem

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 16:21

Iedereen zal wel boos op me worden maar goed.
Ik vind dat op je profiel je naa mingevuld moet staan en dat het dus niet meer mogelijk is om zomaar anoniem wat e zeggen.
O.A.
Omdat als je je naam er niet bij zet dan sta je niet achter je mening.
De andere niet weten met wie ze praten.
En jij vind toch iets jou mening.
En het is helemaal mijn bedoeling niet om ruzie te gaan maken hierover maar ik wil gewoon graag weten wat jullie ervan vinden.
En dan niet gelijk om elkaar in mootjes te hakken maar ik vind dat je achter je mening moet staan en als je dat niet doet ben je het niet met je zelf eens.

Groetjes Trin

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:30

Buiten dat het niet echt op WN hoort (en ik hem dus zo ga verplaatsen naar AM) wil ik er wel over kwijt dat het iedereen vrij staat om zich al dan niet 'bekend' te maken.

De één komt iets makkelijke voor zijn mening uit dan een ander. Dit is mede afhankelijk wat er 'achter' je naam staat: een bekend bedrijf, ruiter of product. Het hebben van een (soms negatieve) mening kan dus direkt gevolgen hebben die niet gewenst zijn.

Verder is het zo dat jezelf bekend maken niet altijd 'veilig' is. Ik moet dan altijd denken aan een mooie uitspraak van een oud-collega:
er lopen meer gekken vrij rond dan dat er opgesloten zitten.
Dus anonimiteit heb ik geen probleem mee, jezelf onder een 2e account aanmelden om vuil te spuien wel.
Maar daar zijn dan weer Moddies voor

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:37

Ik heb er ook geen probleem mee en daarbij staat er in je eigen profiel minder informatie als in het gemiddelde hier op bokt volgens mij. Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:40

Ben het wel met SM eens...

Ik vind niet dat je iemand kan verplichten om z'n naam bekend te maken in z'n profiel of in een berichtje of wat dan ook.
Je zit op internet, iedereen kan het lezen en iedereen kan er wat mee doen...

Ik ben ook van mening, dat het 'achter je mening staan' niets heeft te maken met het feit of er wel of geen naam achter die mening plakt (is wat anders als je speciaal een tweede/derde/... account gaat aanmaken hiervoor).
Alsof het feit dat je weet hoe de persoon die de mening post heet, er wat aan veranderd hoe serieus je die mening zou moeten nemen. Ik geef hier iedereen het voordeel van de twijfel (tot tegendeel bewezen is Knipoog )

Ik heb m'n voornaam nu toevallig wel ingevuld op m'n profiel... maar no way dat ik ooit m'n achternaam publiek op internet ga gooien, evenmin als andere gegevens... Zoals ik al zei, iedereen kan die gegevens hier zien... en je weet zoals SM al aanhaalde ook al niet wat voor gekken er hier wel of niet zitten (no offence voor de gekken die hier zitten Knipoog Haha!)

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:45

Ik heb er nou ook niet echt bepaald problemen mee.
Er zijn best dingen die iemand kwijt wilt, zonder dat iemand weet wie het is. Je loopt namelijk niet met alles te koop.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:46

Dan nog, iedereen kan een valse naam opgeven Knipoog

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:18

Mij maakt het ook niet echt uit, als je de naam van iemand wil weten kan je die altijd pben Haha!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:21

Ik vind het juist wel handig, een beetje anoniem. Ik heb dan wel mn naam ingevuld, maar als ik echt overal mn mening zou willen verkondigen, zou ik wel mee doen aan het jongerenlagerhuis ofzo.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:34

Onder een ander account je mening gaan geven, vind ik waardeloos. Heb dan het lef om het onder je eigen naam te zeggen.
Ik heb mijn naam ook niet in mijn profiel staan. Maar in pb's ed, typ ik wel altijd mijn echte naam eronder. Een paar mensen hierzo weten wel wat mijn echte naam is. Verder ben ik anoniem. Heb ook geen info in mijn profiel staan.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:37

ja symmetje als ik iets kwijt wil en niemand hoeft te weten dat het van mij is omdat er bijv. andere mensen op bokt zitten die me kunnen en het hun gewoon niets aangaat vind ik hetr gewoon normaal dat je iets anoniem vraagt dat is niet waardeloos.. maar goed voor de rest in je profiel meot je zelf weten of je er vrij in bent..

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:39

Bonney4evver, ik heb het over een MENING geven onder een ander account. Ik heb het niet over een persoonlijk probleem voorleggen, ofzo....

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:45

Ook ik heb er geen problemen mee als iemand zijn naam niet invult. Ik heb het ook pas na een hele tijd gedaan, en dan zonder mijn achternaam.
Het is onzin dat je niet achter je mening staat als je je naam niet invult!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:48

Och persoonlijk maakt het me weinig uit of iemand wel of niet zijn echte naam in het profiel zet.Wel heb ik iets tegen mensen die absoluut anoniem willen blijven omwille van dingen die ze zeggen en die eigenlijk niet kunnen.Wel ben ik het eens met anonimiteit als het gaat om mensen die om welke rede dan ook op een bepaald topic willen reageren en iets te verliezen hebben op het moment dat hun mening uit verband wordt getrokken.

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:29

sommige houden hun naam liever prive.
geen enkel probleem mee.
mischien willen sommige mensen hier even anoniem zijn omdat ze in het in het dagelijkse leven al druk genoeg hebben met hun omgeving.
en wat heb jij nou aan een naam?
er staat alleen maar een naam en voor de rest niks.
ik denk dat je ook met naam nog niet achter je mening kan staan.
dan ben je een soort en met meeloper.
dus naam of geen naam het maakt mij niks uit.
het is maar net waar die persoon zich goed bij voelt.
en als je iets onder een schaduwaccount wat bekend maakt en er toch je naam bijzet is het ook niet anoniem meer.
sommigen vinden het fijn om 1 van de duizenden te zijn ipv altijd maar in het middelpunt of het tegenovergestelde.
hier op bokt word je meestal gewoon geaccepteerd zoals jij dat wil.
of je nu een naam hebt of geen naam.

LilAngel
Berichten: 222
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:50

he? wat heeft je naam met je mening te maken??? ik heb dan wel mijn naam maar ik kan het begrijpen als iemand zijn naam er niet onder zet hoor! ten eerste heb je altijd van die gekken op internet... als ze je naam en woonplaats hebben kunnen ze aan je adres komen. En sommige mensen willen gewoon anoniem posten. Dan kan je gewoon nog een mening hebben. Ieder zijn keuze.

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 21:48

Dankje dat zijn duidelijke dingen en is duidelijk zonder kwaad.
Weleens goed om andermans mening over dit soort dingen te horen.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:57

Trinity schreef:
Iedereen zal wel boos op me worden maar goed.
Ik vind dat op je profiel je naa mingevuld moet staan en dat het dus niet meer mogelijk is om zomaar anoniem wat e zeggen.
O.A.
Omdat als je je naam er niet bij zet dan sta je niet achter je mening.
De andere niet weten met wie ze praten.
En jij vind toch iets jou mening.
En het is helemaal mijn bedoeling niet om ruzie te gaan maken hierover maar ik wil gewoon graag weten wat jullie ervan vinden.
En dan niet gelijk om elkaar in mootjes te hakken maar ik vind dat je achter je mening moet staan en als je dat niet doet ben je het niet met je zelf eens.

Groetjes Trin


Ik heb je profiel even kort bekeken en begin bij jezelf Knipoog



Maar, het is iedereen zijn eigen keuze om daar wel of niet iets neer te zetten.
En het is altijd vrij om iemand te pb-en als je meer van die persoon wil weten.

Verder zijn er al genoeg argumenten genoemd om het niet te doen.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 22:16

MrMagic schreef:
Ik heb je profiel even kort bekeken en begin bij jezelf Knipoog

Dit is pas zeer kort zo. Maar ook haar keus Lachen

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 22:17

ik heb er verder geen problemen mee, als je iets anoniem van je af wilt schrijven dan kan dat. Wat me wel opvlat is dat de zogenaamde "schaduwaccounts" steeds populairder worden...in het begin werden ze gebruikt voor echte erge dingen, maar nu ook voor de dingen waar je je toch echt niet voor hoeft te schamen.

Maar goed, er zijn idd genoeg argumenten om het niet te doen, en je moet het zelf weten.

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 22:30

benneton schreef:
Wat me wel opvlat is dat de zogenaamde "schaduwaccounts" steeds populairder worden...in het begin werden ze gebruikt voor echte erge dingen, maar nu ook voor de dingen waar je je toch echt niet voor hoeft te schamen.



mischien in jou ogen niet erg of om je niet voor te schamen maar voor diegene zelf wel.
dat kun jij niet voor een ander beoordelen.

MarteniqueJarig
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 22:31

In me profiel staat weinig, wil het wel invullen, maar dan meteen goed, en niet een paar regels, als ik ooit tijd heb..

Maar een beetje zoeken in me berichten is er veel over me te vinden Lachen, dat is bij de meeste wel zo, ben ik van mening.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 22:40

Mensen komen op internet voor de ontspanning. Moet je daarvoor een naam hebben dan?
Welnee hoor, ik roep ook gewoon de naam die ik bij de avator vind, kan mij het schelen.
En dus wil dat eigenlijk zeggen dat jij bij elk berichtje dat je ziet, meteen hup dat profiel in schiet om eens te kijken hoe iemand heet. Dat is iets wat je mij niet kan wijsmaken hoor. Clown

Dan daarbij dat jij klaagt over het niet gebruiken van een naam, maar leg ons eens even uit waarom jij naast een naam ook verder geen enkele andere info in je profiel hebt staan. Verward

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 22:42

holly. van een naam word je al veel wijzer hoor.....
idd verdere persoonlijke informatie heb jij er ook niet in en wie zegt dat die naam van jou echt is?
tja....

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 22:42

(oeps dubbel gepost)

(trinity?) Het lijkt mij namelijk een beetje raar om iets van een ander te vragen, waar je zelf al niet aan mee doet! OK dan!

Ja tronger is ook wel zo hoor, maar ik bedoel dat ik me om een naam echt niet druk maak hoor, je leert elkaar toch wel een beetje kennen via berichtjes

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 22:46

ja is ook wel weer zo maar dan nog er zijn hier 12000 gebruikers..
maar ach ieder zijn mening toch?