Ik geloof dat ik de paarden voor gezien houd...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Ik geloof dat ik de paarden voor gezien houd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 20:15

Voor alle mensen die weten wat er allemaal is gebeurt dit jaar enzo en die me zo gesteund hebben..............een vervolg.

Ik geloof dat ik een beetje heb besloten de paarden voor gezien te houden.............nu na 5 maanden kan ik nog veel te weinig en ik begin te beseffen dat het toch wel een ernstig ongeluk is geweest al met al...... Cool
Ik heb regelmatig nog veel pijn en als m'n SI gewricht zo'n auw blijft doen heb ik kans dat ik alsnog onder het mes moet ook en dat ze pinnen in m'n bekken gaan zetten..................dat is nog niet zeker, maar volgens de fysio zit daar een dikke kans in.............

Ook heb ik in juli natuurlijk m'n paardje verkocht en nu ik al zo'n 5 maanden zonder doe geloof ik dat het nog geen eens zo erg mis......
Ik houd nu opeens veel geld over, kan er hele leuke dingen voor doen die ik jarenlang niet heb gekund. En dat vond ik ook niet erg, want dat was een keuze. Maar ik geloof dat ik op een punt ben gekomen dat ik het wel best vind zo en andere dingen belangrijk ga vinden in het leven.
Ik werk parttime en nu kan ik dus de tijd die ik vrij heb lekker genieten van m'n vrije tijd, m'n geld en leuke dingen doen. 'ns een keertje zo, 'ns een keertje zus............ik geloof dat ik er wel van geniet.

Wel wil ik nog met paarden om blijven gaan, ik kan altijd naar m'n bijrijdpaard van voor het ongeluk gaan om ermee te trutten en wat dan ook te doen. Verder heb ik nog 2 vriendinnen met paarden die ik ook altijd mag pakken dus ach...........
Maar echt rijden............ Nee ik geloof dat ik niet verder meer ga komen als een keertje voor de lol erop en een rondje doen.

Heb gelijk besloten m'n wedstrijdoutfit te verkopen, beetje verloren droom zo.......... Huilen


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:21

Heel best zo Ingrid........... Tutten met de dieren is ongeveer net zo leuk als het rijden zelf....... En je hebt gewoon gelijk. Een van de redenen dat ik nooit meer een paard voor mezelf wil zijn de tijd en het geld dat je erin moet stoppen. Ik heb het geluk dat ik kan rijden wanneer ik wil, op een paard dat ik als van mezelf kan beschouwen en wat me niks kost, behlave wat vrije tijd. In ruil daarvoor knap ik wat klussen op met het jonge spul en help henk met zn erf opgeruimd houden enzo.

Het paarden virus pakt je vast nog wel, maar dan misschien op een andere manier. Misschien vind je het wel leuk om jonge paarden basisbegrippen bij te brengen...... zonder dat je erop hoeft..... je weet het niet.

Maar dat het gaat kriebelen, das zeker. Goede beslissing zo!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:28

Wel jammer, maar misschien toch een goede beslissing als ik je verhaal zo lees.
En gelukkig heb je die vriendinnen met paardjes waar je dan altijd naar toe zou kunnen gaan.
Nou succes in iedergeval met alles wat nog komen gaat,en ik hoop dat je pijn snel overgaat!!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:31

jammer
maar je moet doen wat jouw het beste lijkt .
je bent nog jong dus als je je bedenkt kun je altijd nog gaan rijden

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:46

Ja wat zal ik zeggen.

Ik denk dat het wel goed is dat je gewoon leuke dingen gaat doen.

Zelf heb ik al die maanden echt geknokt om weer te paard te kunnen, al was dat voor de buitenstaanders vaak niet merkbaar .
Het heeft wel gewerkt denk ik, ik rijd weer 2x in de week.

Maar je paardenvirus is nog niet weg hoor ik al.
Je weet nooit wat de toekomst brengt.

Ga nu maar lekker leuke dingen doen en geld spanderen Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:17

Groot gelijk om nu te leven zoals jij wilt. Die paarden... die lopen niet weg. Je moet nu eerst voor jezelf zorgen.
En geniet van het geld uitgeven. Mocht je geen doel hebben waar je je geld aan kan uitgeven dan weet ik er nog wel een paar Knipoog

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 21:45

Kleintje schreef:
Mocht je geen doel hebben waar je je geld aan kan uitgeven dan weet ik er nog wel een paar Knipoog



helaas voor jou, maar hier heb ik nog geen moeite mee gehad hahaha. Haha! kleren kopen, boeken kopen, mooie vakanties, ja gaat goed zo.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:51

Een kennisje van me heeft een hafje en die rijdt ook niet meer vanwege een nekhernia. Alleen poetsen en tutten en erbij zijn als anderen hem rijden. Ze geniet daar erg van. Soms klimt ze er even op als hij braaf is en zit dan helemaal te glunderen echt prachtig is dat.
Je kan nog best met paarden blijven omgaan je vind je weg daarin wel dat weet ik zeker!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:00

ik weet 1 ding zeker, als het paardenvirus eenmaal in je bloed zit gaat het er niet zo makkelijk weer uit.
Misschien is het nu wel even handig om het hele paardengebeuren op een laag pitje te zetten, maar zeg in elk geval nooit nooit.

Z1+1

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:07

Jammer dat het op zo'n manier moet gaan, maar je lijkt je al een beetje erbij neergelegd te hebben (als ik het zo lees).

Hopelijk kan je nog genoeg voldoening hebben uit het trutten met paardjes!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:13

Ow, ik ben eind 1997 ook gestopt met de paarden. Maar in 2001 was ik dolblij met een verzorgpaard. Dus wie weet kom je ook nog wel terug op paardengebied.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Raptor
Berichten: 8
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:18

IngridM schreef:
Ik geloof dat ik een beetje heb besloten de paarden voor gezien te houden.............nu na 5 maanden kan ik nog veel te weinig en ik begin te beseffen dat het toch wel een ernstig ongeluk is geweest al met al...... Cool


Vervelend om dat te moeten constateren, zeker als je al jaren rijdt en er een heleboel tijd, geld, liefde en energie in gestoken hebt!

Voor mij persoonlijk is het ook afgelopen met de paardjes. Ik ben nog maar sinds afgelopen zomer bezig met paardrijden, maar ben er een paar weken geleden snoeihard afgegaan. Gisteren toch maar eens naar de huisarts geweest, omdat ik 'wat last' bleef houden van twee wervels. Ik zal jullie niet vermoeien met de details, maar voorlopig loop ik zo'n 6 tot 8 weken in een gipscorset vanwege een gebroken wervel. De schrik is bij mij vooral gekomen doordat ik me ben gaan realiseren wat er had kúnnen gebeuren. En dat is het me dus allemaal niet waard....

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:27

IngridM, ik wil je niet bang maken maar ik ben er ook een kleine 6 jaar tussen uit geweest.
Maar het paardenbloed kruipt waar het niet gaan kan dus er moest toch weer een eigen paard komen Tong uitsteken

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:37

Ik herken het gevoel wel. Ook ik ben er zo'n 5 jaar uit geweest en al eerder nog eens 3 jaar. Heel lang miste ik het niet eens. Maar zoals Fitz al zegt; het paardenbloed kruipt waar het niet gaan kan.

Behoefte aan een eigen paard heb ik niet meer, ik rijd nu liever paarden van anderen en heb momenteel een fijn paard te rijden, wat me niets kost. Ik zou nu echt niet meer weten waar ik de tijd en het geld vandaan haalde om twee paarden te doen

Maar er zijn idd nog meer dingen in het leven. Dingen die je allemaal kan overslaan als je paarden hebt. Want wat zijn die beesten toch duur en tijdrovend Scheve mond

Beterschap iig.

זכור

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:41

Ik ben ook een aantal jaar uit de paarden geweest doordat ik had besloten voor mezelf niet meer te kunnen rijden aangezien ik zelf ook een ongeluk had gehad destijds en daardoor veel pijn had ook tijdens het rijden.
Toch idd blijft het paardenvirus vaak gewoon op een een of andere manier in je bloed zitten.


Maar de keus maken vind ik niet zo gek, ik heb het zelf destijds ook gedaan, omdat ik ook continue met het gemis werd geconfronteerd of het niet kunnen.

Iig veel sterkte met het verder revalideren!

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 07:45

Nou Ing, ik denk dat het een goed besluit is!!

Leker gaan genieten van het leven! OK dan! Kan namelijk best zonder eigen paard en het is maar net wat je zegt, er staat nog een aantal paarden op stal die je zo kan pakken, dus helemaal zonder paarden hoeft niet

Ga eerst maar eens helemaal beter worden, dan zien we wel weer verder.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 07:54

Cinzano schreef:
Ga eerst maar eens helemaal beter worden, dan zien we wel weer verder.


Je haalt de woorden uit mn mond.
Ik vindt het een wijs besluit, het is aan jou of het een goed of fout besluit is, dat zal de tijd leren.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 08:26

Wat fijn voor je dat je bewust tot dit besluit bent gekomen OK dan!
Het plezier wat je kunt beleven aan alleen poetsen, knuffelen en tutten met de paardjes zal daar vast en zeker aan hebben bijgedragen.

Het is net wat je zegt: het leven gaat er in financiële zin ook wel op vooruit aangezien het een hhhhhhhheeeeeeele dure hobby is

Geniet er maar lekker van, stort je maar helemaal op je revalidatie en beter worden OK dan!

En ehh als je de paardjes mist mag je ook altijd bij mij langs komen, of misschien wel veulentje komen kijken tegen die tijd meid zet 'm op Knipoog

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 08:53

he Gompie! ik kan me helemaal vinden in je verhaal. nadat ik bay heb laten ingeslapen heb ik ook besloten om even een rustpauze in te lasten, die nu nog steeds duurt. altijd gezegd "als dit paard dood gaat, wil ik meteen een ander". de dag kwam, t paard ging, en...geen ander! wat jij zegt, een hoop tijd en geld over, vakanties, nieuwe garderobe...best leuk als je daar 8 jaar flink op hebt moeten inleveren (wat ik overigens met liefde heb gedaan) en kriebels??? nee, die zijn er niet. t is t paard op zich dat ik mis, t rijden mis ik niet, andere paarden doen me niets...nee, t is goed zo. geniet ervan!!! *LOL*

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 09:04

Tja, ik ben er jaren uitgeweest. Op een gegeven moment gestopt vanwege mijn studie, wel altijd thuis nog wat paardjes gehad. Toen trouwde ik en was er geen gewoon geen tijd voor een paard. Bedrijf, twee zwangerschappen, kleine kindjes, druk! Ik heb 20 jaar geen paard gehad, wel altijd mijn vaders haflingertjes te logeren gehad als ze op vakantie waren. En na een flinke verandering in mijn leven, mijn man overleed, ik verhuisde met de kinderen en vond een tijd later mijn nieuwe liefde, was het er ineens weer! Het paardenvirus: we hebben de ruimte, veel meer tijd dan vroeger en het begon met een shetje. Inmiddels hebben we 2 shetjes en drie KWPN-ers staan en rijden we met veel plezier aangespannen. En het is er weer helemaal, alles draait weer om de paarden. Dus inderdaad, je weet maar nooit. Maar die rustpauze van 20 jaar heeft me veel gegeven. Want er is meer in het leven dan alleen maar paarden! Geniet ervan.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 09:36

bedankt voor al jullie antwoorden !
Ik was er -zelfs toen ik mirage nog had- al naartoe aan het groeien, en nu kan ik het inderdaad zo stellen dat ik het wel best vind zo.

En ja, ik weet het; het zal vast nog wel terugkomen, maar dat zien we dan wel weer, je zal me ook niet horen zeggen dat ik NOOIT meer wil rijden, want ik weet zeker dat Cinzano echt wel een proefkonijntje gaat worden Haha! om te stappen of 'ns een rondje te draven, maar dat komt vanzelf wel, en zo niet; dan is het ook goed.

Ik merk gewoon dat ik erg geniet van alle dingen die ik jaren lang niet heb kunnen doen, heb eigen auto nu, kan gaan en staan wanneer en waar IK wil, kan gaan sporten, nou ja noem maar alles op.
En bovendien kom ik gewoon blijkbaar in een andere levensfase.........nee tineke, ik wil ze echt nog niet Haha!
maar toch..........

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 09:42

IngridM"]
En ja, ik weet het; het zal vast nog wel terugkomen, maar dat zien we dan wel weer, je zal me ook niet horen zeggen dat ik NOOIT meer wil rijden, want ik weet zeker dat Cinzano echt wel een proefkonijntje gaat worden Haha! om te stappen of 'ns een rondje te draven, maar dat komt vanzelf wel, en zo niet; dan is het ook goed.
[/quote]

Nou ik hoor het wel hoor, wanneer ik hem voor je mag opzadelen Tong uitsteken
Neem alle tijd die je nodig hebt

[quote="IngridM schreef:
En bovendien kom ik gewoon blijkbaar in een andere levensfase.........nee tineke, ik wil ze echt nog niet Haha!
maar toch..........


Echt niet? Knipoog

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 09:49

Ik denk dat dit een goede beslissing is op een goed moment. Je bent vrij te gaan en staan waar je wilt, dus wanneer je het weer op voelt komen borrelen, kan je altijd weer beslissen om er weer mee te beginnen.

Heel fijn voor je dat je twee vriendinnen met paarden hebt waarop je een beroep kunt doen. Lekker knuffelen kan ook geweldig zijn hoor OK dan!

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]


KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:55

Ik ben er ook een tijdje tussen uitgeweest maar nooit een eigen paard gehad maar wel leasepaarden enzo (Toch blijft het kriebelen). Nu heb ik de beslissing toch genomen. Het is zo met dieren dat je er altijd rekening maar je krijgt er ook wel veel voor terug. Lachen
En dit is haar dan............. Ze komt 22 dec. errug spanned.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:01

Ik denk dat je een wijs besluit hebt genomen.
Eerst zelf weer helemaal op de been komen en dan kun je altijd nog verder zien.
Genieten van je vrije tijd is ook erg leuk, weet ik inmiddels uit ervaring *LOL*

Jouw tijd komt wel weer..... misschien zonder paard, maar waarschijnlijk met paard.
Niet nu, niet over een maand, maar ik weet bijna zeker dat we je op jouw (!) tijd weer terug gaan zien Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flora, ImkeTarek, Natascha, Pellelilly, Ubermetrics en 40 bezoekers