Wat was jou grootste inkopen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 16:54

Ik heb vandag even inkopen gedan voor mijn nieuwe zadel:
-zadelonderleg (schuim) 32,50
-singel 55,00
-singelbontje 21,50
-zadelhoes 37,50
-zadelolie (blank) 21,50
-D-trens 49,95
------------------------------------
Totaal 217,95



Ik weet nu dus dat ik niet goed ben in paardenspullen kopen, want ik heb niet eens naar de prijs gekeken!!!!
Ik heb het gewoon gepakt, en kom er nu dus achterdat die zadelhoes toch best duur is! Frusty

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 16:56

tja dat heb je he.....ik heb nog nooit iemand gezien die wel voordelig aan een paarden winkel kwam *LOL* Extreme duivel

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 17:52

hallo
paarden spullen die goedkoop zijn?
nou mijn sponser (moeder ) droomt ervan hahahaha
groetjes

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 17:54

ik zie dat er nogal veel zadeldingetjes bij zit
nou ik ben wel es zonder iets de winkel uitgegaan
mijn inkopen zijn niet zo groot weetje

ps kojack koopt jouw moeder je paardenspullen?
dat wil ik ook wel Knipoog *maaaaaamm*

_________________
<font color=red>expensive<font color=blue> ik hou van jouw, en weet je wie
nog meer? helen! en jouw verlaten deed haar
zeer JEEH VAKANTIE!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Yentl op 2001-10-26 21:24 ]</font>

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 18:06

ik heb zelf gisteren inkopen gedaan voor m'n veulentje(uit verkoop mjl ruitersport in heiloo)
- longeerlijn 19,-
- hoge warme sokken 10,- per paar ik kocht er 2
-paardensnoepjes 10,- (3 zakken vanillie)
- zomerjas 145,-
totaal 195,- dus en vorige maand had ik al een halster, borstels, betedine shampoo, hoefvet en teer, kwasten, spons. je begrijpt nu denk wel dat ik voorlopig even niks hoef te kopen. behalve voer
Party!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 18:33

nieuw bit: 140 gulden
jasjes
winterdeken: 350
2 sabrakjes (eentje 170 en die ander weet ik niet 50piek?)
2 paar bandages a 40 piek.

Dat is een gemiddelde maand van mijn vriedin. Ik wist niet eens dat er singels bestonden van 55 gulden!! (die van ons: 180)

ik zal maar eens moeten gaan praten met mijn meisie......

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 18:35

Trouwens als je een nieuw zadel heb wat moet je dan met een zadelonderleg van schuim? Het zadel zal toch wel goed liggen als het nieuw is?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 20:10


Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 20:59

En dan klagen jullie dat paarden duur zijn. Hebben jullie wel eens auto-onderdelen ingekocht?
Waterpomp ƒ550,00
Bougies ƒ12,50 (8 stuks nodig)
Luchtfilter ƒ35,00 (2 stuks)
V-snaar ƒ24,50
Oliefilter ƒ45,00
Olie ƒ54,00
even een kleine beurt geven heet dat dan. En dan tel ik geen uren omdat ik het zelf doe.
Bovendien, hoeveel materiaal wordt er ingekocht gewoon om iets te kopen? Als ik zie hoeveel materiaal sommigen bij ons op stal in de kast hebben liggen dan vraag ik mij toch wel eens af waarvoor.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:42

dan moet je maar een echte auto kopen! Haha!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:55

effe om gery aan te vullen:veerbollen duizend gulden!
die zijn bij onss poet dus stuiteren we alle kanten op Haha!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:37

Nou dat gaat nog.
Ik kwam vorige week thuis met:
-nieuw hoofdstel, F250,-
-bontsjabrak, 200,-
-zaagselvork, F40,-
-bit, F150,-
-bandages, F30,-

En nu ben ik dus super blut en heb geen geld meer voor nieuwe leren laarzen. maar ach zo nu en dan mag je jezelf+paard verwennen toch? Haha!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 04:32

mijn grootste aankoop zijn beide paarden. daarna natuurlijk het zadel.. pikeurbroeken zijn ook niet iets wat je dagelijks koopt helemaal niet als je er 2 koopt.
en de rijjasjes van dat merk met een kiefferhoofdstel was ook best aan de prijs voor 1 dag *zucht* voorlopig heb ik alles als Lottellief niet de zooi molt en Hinkepink niet te hard groeit!:)

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 05:13

Ik moet binnenkort een rambo staldeken en een rambo buitendeken gaan kopen. Ik probeer het nog uit te stellen tot volgende maand, als ik weer salaris heb gebeurd.
Dus duim voor mij dat het nog even goed weer blijft Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 07:34

Ahum... die moet nog komen:
Paard in de lente plus dekens, zadel, hoofdstel... etc.
Ik heb al een wollen uitrijdeken, peesbeschermers, shabrakjes, reflecterende beenbescherming, en nog wat spullen die ik destijds nodig had voor mijn verzorgpaard.
Tja. Ben benieuwd of ik het volhoud, dat fanatieke sparen, mijn mannetje is er niet zo goed in. Ik moet hem soms echt aan banden leggen Boos! .
Laatst ook: had hij weer een videoband gekocht van 40,- terwijl hij hem al had gezien, maar hij wilde hem zo graag zélf hebben... zucht.
Dan zit ik te bezuinigen en toch maar geen nieuwe trui van 35,- te kopen, komt hij met een videoband aanzetten. Kan ik zó pissig om worden.
En dan snapt-ie niet dat ik dat niet begrijp. Oke ik gun hem ook z'n 'hebbedingetjes', het is een hobby van hem om films te verzamelen, maar ja...
Ik slik al meer dan 250,- per maand aan vitamines, mineralen en voedingssuplementen vanwege mijn gezondheid, dus dan bewaar ik het geld liever voor wat anders dan films.
Echt superbalen.
Tja, die vraag wat je grootste aankoop is, nou dit is mijn antwoord: Mijn eigen Peter, mijn echtgenoot.
Hij heeft mij menige keren in wanhoop gebracht, ik moet telkens weer uitleggen: eerst alle rekeningen betalen, dan kijken hoeveel je over hebt, als dit er na een halve maand nog staat kun je pas wat kopen.
Eerst geld hebben, dan pas iets halen... Haha!
Hoe leer je iemand dat???? HELP!!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 07:52

Gelukkig is Marc vrij zuinig net als mij. We willen volgende maand naar paard enKoets en daar voor allebei een waxjas kopen (ikke een lange!). Dan gaan we met de familie in januari naar disneyland en willen voor die tijd een digitale camera (kunnen we lekker veel foo's van de paarden maken!).

Tsja het duurste ding: ons huis.
Op paarden-gebied: mijn paard zelf.....

Ik kan zelf ook heel zuinig zijn, zoals eengroot deel van de boodschappen, die haal ik bij de Aldi. Verder koop ik maar weinig kleren voor mezelf (ik naai het zelf,is toch wel voordeliger, als je niet te dure stof neemt!). Voor Des heb ik bijna alles. Als ik nog eens wat wil is het alvast voor als ze bij ons nieuwe huis staat (waar we dus nog steeds naar op zoek zijn). Dan komt ze sowieso de eerste tijd alleen te staan, en wil ik iets van een skippybal of zo, waaar ze mee kan spelen....

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 08:29

Wij hebben vorige week een zadel geokocht van FL 2580;-
En dat is onze duurste aankoop op paarden gebied( amulet was nog goedkoper Haha! )

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 08:57

Oh ik ben echt heel erg. De duurste aankoop was mijn zadel natuurlijk, maar verder breng ik toch een heel hoop centjes elke maand naar de ruitersportzaak. Pas weer een nieuwe singel (160 piek) en een winterjas (450 piek) en nieuwe peesbeschermers (125 piek) en ga zo maar verder.
Ik wil het niet eens weten! Ik ben ook erg van de boeken (paardenencyclopedie van 350 piek) en nu moet ik weer een nieuw hoofdstel omdat die mooie (dure ) van Dobert allemaal wondjes veroorzaakt bij Bolivia.
Mijn geheugen begint nog meer aankopen uit te spugen maar ik durf het niet eens meer neer te zetten..........

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 09:16

Voor Kevin:
Hmmm, dressuurzadel (2e hands) 1400.-, laatst nog een (bijna) nieuw westernzadel 2000.- een pad voor dat zadel, 265.- een nieuwe singel voor de mega buik van Kevin 85.- en ja, de grootste aankoop was natuurlijk Kevin zelf!! Moet nog heel wat dekens kopen voor de winter dus deze maand kan ik weer aan de bak!
Dan de pony's:
Westernzadeltje voor Freddy en Mistral, 250.- een pad voor dat zadeltje, 75.-
Hoofdstelletje voor Mister Freddy 50.-, gaatjes tang om het mini hoofdstelletje toch nog een beetje op zijn maat te krijgen (niet gelukt, koppie is gewoon te klein, grappig, Shet met Mini-mini Shet koppie) 35.-
En ook voor Mister Freddy en Mistral moeten er voor de winter nog wat dekentjes komen.
Komende maand verwacht ik weer tussen de 400.- en 500.- uit te moeten geven en dan heb ik echt geen rooie cent meer!!!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 09:21

duurste aankopen.
Paard, trailer en het jeepie dat ervoor moet.
dan pas zadel enz.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 09:30

mijn zadel en hoofdstel kan ik niet duur noemen: 100 gulden bij 1 en nog zadel gratis!
mijn duurste was dus echt het paard

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 09:33

Vorig jaar op Paard, heb ik meer als 1100 gulden uit gegeven aan vanalles en nog wat. De trailer was een flinke hap uit m'n portomonnaie.
M'n zadel, deze zomer, was ook weer 2000 gulden.
M'n paard zelf...

En dan nog al dat voer, hoefsmid en overige kosten...

Nee, goedkoop is het niet om paarden te houden.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:55

Citaat:
Op 2001-10-26 23:37, schreef Mirte:
Nou dat gaat nog.
Ik kwam vorige week thuis met:
-nieuw hoofdstel, F250,-
-bontsjabrak, 200,-
-zaagselvork, F40,-
-bit, F150,-
-bandages, F30,-

En nu ben ik dus super blut en heb geen geld meer voor nieuwe leren laarzen. maar ach zo nu en dan mag je jezelf+paard verwennen toch? Haha!

Ach maar je koopt iig geen rotzooi! je hebt er ook wat aan. (was het toevallig een dubbel gebroken aurigan watertrens)

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 21:19

onze paarden natuurlijk, en ook alle spullen die we erbij hebben.
4 zadels avg bonfire, kieffer (heb ik nu verkocht),hercross en een spalding
2 dressuursingels 4 veelzijdigheidssingels
daarbij een stuk of 6 canvas dekens.
4 zweet dekens, 4 hoofdstellen, 2x4 transportbeschermens
2 kieffersjabrakken en 2 met zo'n goud gevlochten ranje en nog stuk of 4 gewone sjabrakjes.
Uhm in de loop der tijd tientallen halsters (houden het bij ons nooit echt lang uit, net als alle lijtouwen) Tja en dan nog niet te spreken over de lading elastiekjes, zwepen, shampoo, tape, borstels, glansmiddel, wormenkuren, acedern, hoevenkrabbers, schroeven etc.
En 3 paar peesbeschermers.
2 longeerlijnen 2 longeerzwepen longeersingel
bijzetteugel
tja en weet ik veel wat nog allemaal meer.
maar goed ik heb dus ook gewoon een hoop rommel in mij kast liggen waar ik niets meer mee kan doen bv. witte veelzijdigheids singels witte vierkante en zadelvormige sjabrakjes etc dat ligt er dus allemaal in mijn kast niets te doen want dat is allemaal te klein voor een paard! grrrr dus blijf je aan de gang met kopen,
oja en ik had het alleen nog maar over de paarden spullen over de ontelbare sporen, leren laarzen, rubberen laarzen, dressuurjasje en versleten rijbroeken maar niet te praten.
erg is dat he!! ik heb gewoon een koop manie. Nu heb ik weer een nieuw sjabrakje gekocht! en het ergste is het is gewoon verslavend en je bent nooit tevreden je wilt steeds weer wat erbij hebben! hebben jullie dat nu ook? Net als bandages die ik dus nooi gebruik maar wel koop enz
groetjes jeannette

En ook niet vergeten de stallen (nu 5, maar komen er nu nog 5 bij) uhm rijbak, trailer, voer stooisel etc. wei enz.

jezus wat is paardrijden eingelijk een dure hobby als je er zo over nadenkt!!

_________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: GribaldiFAN op 2001-10-28 22:13 ]</font>

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 22:01

nou, bij ons waren de bak en de stallen (onlangs nieuw gebouwd) en het huis en weiland het duurste.. we zijn eigelijk uit het dorp naar een boederij verhuisd (vorig jaar) om de paarden!
*wat zijn ze weer verwent* maar wij ook hoor! vind het veel leuker nu we meer ruimte en zelfs weiland hebben!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 43 bezoekers