Ligt het nou aan mij of is dit verdacht/raar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Ligt het nou aan mij of is dit verdacht/raar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 18:53

Zoals sommigen van jullie misschien wel weten, heb/had ik bijna een springpaardje gekocht.
Geweldig leuk ding, 6 jaar, donkerbruin, echt een schat.
Nou we hebben hem dus in principe gekocht (ben woensdag wezen kijken/rijden, waren meteen verliefd).

Nou we wilden hem dus laten keuren, en meteen zegt die meneer: "nee, dat hoeft niet, want ik kan een verzekering voor jullie regelen bij Interpolis, scheelt jullie weer kosten."
Maarja, ik had zoiets van: ik wil geen ongekeurd paard! dus ik zeg: "hmmm ik denk dat ik hem toch maar laat keuren. gewoon voor de zekerheid, geeft toch een veiliger gevoel, ik bel u vanavond nog wel, maar inprincipe kopen we hem alsie goedgekeurd is!'

Dus ik heb voor as dinsdag een afspraak gemaakt bij de Dierenarts, om hem te laten keuren, eerder kon niet.
Ik bel die man op "ik heb voor as dinsdag een afspraak om hem te laten keuren"
Zegt die man: "Nou er komen van het weekend nog meer mensen kijken, en als die hem meteen kopen zonder eerst te keuren isie voor hun!"
Terwijl wij hem inprincipe al hadden gekocht Verward

Dus als het ware zei hij: de keus is nu aan jullie: neem hem nu zonder te keuren! of loop het risico dat ie weg is als je m zonodig moet keuren! Boos! (en ik ben echt helemaal weg van dit paard )

Ik vind het echt raar, het lijkt wel of hij probeert onder die keuring uit te komen.... wat maakt het nou uit of hij dinsdag of zondag weg gaat, die man had nog zat lege stallen.
Vind het echt jammer dat het zo moet gaan, ben echt verliefd op het paardje....

:)


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:56

zo doen wel meer mensen

er is zo snel op een foto een klein ienieminie foutje te vinden, waardoor duie man dalijk met een afgekeurd paard blijft zitten, en hem nooit meer voor een goed bedrag kan verkopen

als er dan iemand hem wil kopen die hem wikl laten keuren en als ie goed is, hem wil kopen, heeft ie dus t risico dat er iets heel kleins onbenulligs op de foto wordt gevonden, waarna jullie dat paard niet meer willen kopen en hij er mee blijft zitten

als er dan ondertussen iemand is die hem 100% zeker koopt, dan is t logisch dat die man hem dan aan die mensen verkoopt.

als je hem alleen klinisch wil laten keuren, dan vind ik het wel vreemd, een paard dat goed loopt komt altijd door een klinische keuring heen

maar als het om een rontgenologische keuring gaat, dan snap ik die man wel en is t niet zo heel vreemd.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:57

Dat is idd vrij verdacht...

Ik denk niet dat je het van plan bent, maar koop hem zeker niet zonder hem te keuren.
We sneu dat je zo de kans misloopt om dit paard te kopen, maar voor hetzelfde geld is hij helemaal slecht op de benen, en daar heb je ook niets aan...

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:57

Het lijkt er inderdaad op alsof die man er op de een of andere manier onderuit probeert te komen, wat maken die 2 dagen nou uit Verward Ik zou zelf nooit een paard kopen zonder te keuren, ook al ben ik er helemaal gek van. Dat die man geen 2 dagen wil wachten, terwijl jij enorm veel interesse hebt, zit me dan toch niet helemaal lekker.

Ik hoop voor je dat die mensen hem niet willen en dat 'ie dinsdag alsnog gekeurd kan worden! OK dan!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:02

ik vind het wel raar
als je weet dat je paard goed is als je het verkoopt
dan lijkt het mij niets uit te maken of je het nu laat keuren of nie
ik zou als ik het paard niet mocht keuren niet kopen wie weet wat er mee aan de hand is wat je niet zo 1 2 3 ziet.
ook al is het zo,n leuk paard je moet er later ook wel plezier aan hebben en geen problemen.
maar ja het is jouw keus maar het is duidelijk dat hij niet wil dat je hem keurt.
veel geluk ermee

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 19:11

Renske20 schreef:

als je hem alleen klinisch wil laten keuren, dan vind ik het wel vreemd, een paard dat goed loopt komt altijd door een klinische keuring heen
.


dat wilde ik dus....
Daarom vond ik het zo raar...

:)

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 19:13

Idra schreef:

Ik denk niet dat je het van plan bent, maar koop hem zeker niet zonder hem te keuren.
We sneu dat je zo de kans misloopt om dit paard te kopen, maar voor hetzelfde geld is hij helemaal slecht op de benen, en daar heb je ook niets aan...



ja inderdaad, ik vind het écht een superpaardje, maar als ik hem niet mag keuren dan zal het niet mijn paardje worden.
Hoe jammer ik dat ook vind....

:)

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:16

Ik zou hem gelijk laten staan.als die man zo moeilijk doet, is dat vast niet voor niks.

Goedgekeurd onderschrift :)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:19

Ik ga helemaal met de reacties hierboven mee

Vind het erg vreemd Verward
Als hij het weekend wel verkocht wordt dan is het jammer, geen hand vol maar een land vol hoor...Maar het zou me helemaal niet verbazen als hij het weekend helemaal geen kopers krijgt Bloos (en het paardje dinsdag op de buigproeven niet zuiver is of iets dergelijks...)

Of denk ik dan te slecht over mensen Verward Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:20

Billy schreef:
Ik zou hem gelijk laten staan.als die man zo moeilijk doet, is dat vast niet voor niks.

Mijn idee!

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:27

Hoi!

Zou mij ook niet verbazen als die verkoper een beetje aan het bluffen is over die kijkers dit weekend hoor!!

Gewoon na het weekend bellen of hij idd verkocht is en zo niet, KEUREN DIE HAP!!

Groetjes!

Niets hoeft, paarden wel - Loesje

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:30

d
Laatst bijgewerkt door janna op 13-05-22 07:17, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:32

Je kan beter nog ff verder kijken dan , en een ander leuk paardje kopen waar je ook verliefd op bent , maar die wel 100% is goed gekeurd.. straks zit je met een paardje waar wél iets mee is , en daar wordt jij ook niet gelukkiger van... ik zou gewoon afwachten of ie verkocht wordt, zoja .. heel erg vervelend, zo nee , gewoon keuren en als de keuring goed verloopt hem gewoon kopen !

Laat je ff weten hoe het afloopt ?
Samantha Lovers Splash

    S p o t.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:38

deze niet nemen als die man zo moeilijk doet want het lijkt dat hij iets te verbergen heeft...
er lopen vast wel meer paarden die je leuk vind en die wel gekeurd mogen worden

ONDERSCHRIFTLOOS

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:47

Volgens mij bluft-ie maar wat, in deze tijd een paard verkopen is al moeilijk, het lijkt me sterk dat hij zoveel kopers achter elkaar laat komen!
Ach, er zijn meer paarden in Nederland, hoor! Wedden dat hij er nog staat dinsdag?!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 19:48

bedankt voor jullie reacties Lachen
ik zal jullie laten weten hoe het afloopt!

:)

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:53

Zoals iedereen hier vind ik het ook erg verdacht zeg... Er zijn trouwens tegenwoordig maar weinig mensen die een paard ongekeurd kopen. Ik ben echt benieuwd hoe het gaat aflopen. Ik vind het wel heel cru van hem hoor... Succes en ik hoop dat jij toch de kans krijgt om het paardje te kopen nadat ie goed is gekeurd.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:04

En anders staat er bij ons op stal nog een ongelovelijk leuk springpaard! Tong uitsteken
Wel een eindje rijden, maar een leuk en lief paard! Lachen

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:07

Waarschijnlijk zal het paard wel iets onder de leden hebben. Dat zou natuurlijk heel erg jammer zijn, maar ja, je wilt neem ik aan toch een gezond en goedgekeurd paard? Daarom vind ik het heel erg goed van je dat je toch voet bij stuk houdt.
Als het paard aan een ander wordt verkocht, tsja, dan lopen er nog zat andere leuke paarden op deze aardbol, en die misschien wel helemaal goedgekeurd zijn.
Maar, ik hoop natuurlijk dat ie goedgekeurd wordt en dat ie alsnog van jou is!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:54

janna"]
[quote="Renske20 schreef:

een paard dat goed loopt komt altijd door een klinische keuring heen




Nou.... Bij mij zijn er al 3 of 4 paarden afgekeurd op een hartruis. Toen had het paard dus geen stap gelopen. Is dus niet waar, dat een goedlopend paard klinisch altijd wordt goedgekeurd!

Ik zou gewoon laten keuren, in elk geval niet kopen zonder keuring. Kennelijk is die man ergens bang voor, en probeert hij je nu voor eht blok te zetten door te zeggen dat er nog andere mensen komen.

Er zijn zo veel leuke paarden. Als deze toch verkocht is, kun je wel een andere vinden, die wel gekeurd mag worden.
[/quote]klopt, die dingen had ik even niet aan egdacht

ik was meer aa het denken aan dingen die kreupeheid konden veroorzaken
want een paard dat gewoon bereden wordt en je hebt hem zien lopen en alles zag er goed uit en hij voelde goed onder t zadel, zo'n paard zal wrsch wel door een klinische keuring heenkomen, qua beenwerk etc

dingen als hartruis enz daar had ik even niet aan gedacht

zoiets kan het idd ook zijn, want als iemand een rontgenologische keuring weigerd, daar kan ik me iets bij voorstellen, omdat er bij paarden die nooit van hun even kreupel zijn geweest of zullen worden, ook weleens wat op een foto gevonden kan worden

maar een klinische keuring weigeren vind ik ronduit vreemd

grote kans dat er idd een verborgen gebrek zit!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:17

Erg raar zoals meneer reageert, of het paard laten staan of toch foto´s van de hoeven laten maken. Er kan pijnstillers gegeven worden, het paard loopt dan goed op de keuring maar thuis? Nee ik zou zeker foto´s laten maken dan weet je zeker dat daar ook alles goed zit, je kunt dan kiezen of je een kleine afwijking wel of niet accepteerd

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:29

Ik kan me wel voorstellen dat als hij werkelijk kijkers krijgt die zonder keuring direct willen kopen, dat hij het paard dan verkoopt.
Dan geldt het principe "wie het eerst komt (lees: koopt Knipoog) wie het eerst maalt"; daar is iets voor te zeggen.

Als hij het allemaal goed bedoelt, dan is het wel een toevallige samenloop van omstandigheden.
Hij heeft een lopende verzekering die overgenomen kan worden en er komen juist dit weekend kijkers.
Het kan natuurlijk waar zijn (en misschien zelfs wel goedbedoeld om de overname van de verzekering aan te bieden), maar voor hetzelfde geld is meneer de kluit aan het belazeren.
Goed opletten dus, het paard laten keuren, en je niet onder druk laten zetten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:32

Niet kopen, heel simpel.
ook al is het waar.
Jij wilt die zekerheid, dus laat je niet afschepen met een l*l verhaal.

Meestal zit dat soort paarden net onder een bepaald bedrag zodat hij zonder foto's de verzekering in mag.
En waarom zou dat toch zijn Schijnheilig

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:32

nou ik zou hem gelijk niet meer kopen ook al ben je zo verliefd op het paard .
als ze dat zeggen heeft het paard meestal al wat.
heb dat ook al een x mee gemaakt.
maarjah dit is mij menning.
veel suc-6 nog

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Annash
Blogger

Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:50

grrr h wat klote zeg!!!

toch echt laten keuren bibi, en als hij er na het weekend niet meer is dan succes met het zoeken van een ander paardje!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, b000tje, BritHittepit, Karintich, Lanoca, sterregoud en 146 bezoekers