Ik met 40 ontsnapte shetten op de dijk..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Ik met 40 ontsnapte shetten op de dijk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 11:33

En nee, het was geen droom maar vanmorgen echt gebeurd Haha!

Ik reed naar de boerderij om de pony's eten te geven. Het was een beetje mistig en ik rijd een 200 meter voor de dijk en ik zie ineens op de dijk een hele rij dieren lopen. Dacht eerst even dat de Kerstman wat vroeg was met zijn Rudolfjes maar aangezien er geen geweien te zien waren, kon dat het niet zijn Haha!
Vervolgens dacht ik dat het dan wel de schapen zouden zijn, maar die verschillen meestal onderling niet zo veel in maat.
Toen ik dus de dijk op reed, bleek het een kudde shetlanders te zijn Verward

Ik wist gelijk waar ze vandaan kwamen. In de uiterwaarden bij de jachthaven lopen een stuk of 50/60 shetten die van een plaatselijke boer zijn, beter bekend als Boer Janus Haha!

Ik gauw de auto aan de kant gezet en met de bewoners van het huis die shetten naar een van hun weiden geleid, dat was echt dikke pret Haha! Haha!

Ooit wel eens veertig shetten geprobeerd in een richting te krijgen die ze niet op willen Op een gegeven moment probeerden er zelfs een paar het huis binnen te komen Cool

Maar goed, uiteindelijk stonden ze dan toch allemaal in het weitje, dus hup, hek dicht en boer Janus bellen. Die was niet thuis, maar de buurman zou het doorgeven.

Ben nu wel heel benieuwd hoe boer Janus ze weer terugkrijgt, ze zijn toch zo'n 1500 meter van huis weg Clown


Toch ben ik bang dat het verhaal een staartje gaat krijgen want verleden week waren ook mijn shetten ineens een kilometer van hun eigen weiland in een ander landje terecht gekomen.
Zoals het er naar uitziet heeft iemand 2 heiningpalen bij ons er uit gehaald. De shetten hebben dat namelijk nooit zelf kunnen doen zoals het erbij lag.
Ook bij onze pensionstal (300 meter verder) waren palen uit de grond getrokken die nacht en zelfs een complete boom
Ik ben dus bang dat iemand ook deze pony's heeft laten ontsnappen.

Ik ga zo dan ook maar even de politie bellen om melding te doen van deze 3 voorvallen. Het zit me helemaal niet lekker, ik rijd ook extra vaak langs mijn eigen pony's om te kijken of ze er nog zijn.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:38

Tjee 40 shetten on the loose. Daar ben je zeker wel een tijdje mee bezig geweest.
Als ze los gelaten zijn zou wel eens willen weten wat die persoon dacht toen hij ze allemaal los liet. Het had namelijk nog wel erger kunnen worden, zeker met de mist.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 12:43

Jeetje Irene, ik kan me voorstellen dat jij eerst even in je ogen wreef, om te kontroleren of je het écht wel goed hebt gezien Haha! !!
Dat verwacht je nou niet echt tegen te komen!

Het is wel verstandig dat je dit voorval bij de politie meldt; als zo iets 3 x achter elkaar voorkomt, kan je idd bijna niet meer aan toeval geloven Scheve mond !
Nu maar hopen dat er niet een-of-andere malloot bij jullie in de buurt rondloopt Scheve mond !!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 12:49

Sjonge sjonge, sommige mensen kunnen echt nergens van af blijven

Maar meld het inderdaad aan de politie, dit is geen toeval meer....

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 12:58

Wat een grappig verhaal.....moest je jezelf niet ontzettend hard in je arm knijpen om te checken of je wel ECHT wakker was Haha! Die Shetten hebben wel een superdag gehad!!! Tong uitsteken

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:41

Spannend verhaal zeg Lachen ! Jammer dat je je paard niet bij je had, dan had je als een echte cowboy die shetten naar het land kunnen drijven Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 15:43

Haha! Lachen Haha! Lachen Dat maak je nooit meer mee....

Lijkt me een erg leuke ervaring 40 shetjes on the run Haha!
Maak idd even een melding want dit kan geen toeval zijn, het is wel voor de veiligheid van jou en andermans paardjes Knipoog

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 15:54

Zat er ook een zwarte tussen met 4 witte voetjes ? Zo een zoek ik n.l Haha! . Leuk zo'n enorme kudde Lachen .

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:22

Hahaha lachen zeg, ik had denk ik ook even in mijn ogen gewreven.... Had het best willen zien, en meestal heb je op zo'n moment geen camera bij je.
Of ze waren wast aan het oefenen voor trekshetten.... van de arreslee...
Ik zou idd even melden bij de politie want dit kan allemaal geen toeval zijn.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:24

lol @ craignethan Lachen

40 shetten zeg.... dat jullie het gelukt is! Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:24

sowwy, dubbelpost...

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 16:34

Craignethan schreef:
Zat er ook een zwarte tussen met 4 witte voetjes ? Zo een zoek ik n.l Haha! . Leuk zo'n enorme kudde Lachen .



Hahaha het grappige is dat er inderdaad eentje bij loopt die zwart is met vier witte voetjes. Ik wil wel voor je navragen of die te koop is hoor Knipoog

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:35

Ja, wil je dat doen? Anders laten we hem nog een keer ontsnappen Knipoog Haha!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:40

het is niet te geloven, dat er mensen zijn, die niet met hun pootjes van sandermans spullen af kunnen blijven Boos!

Maar ik zie het helemaal voor me, Irene de shettenvanger van Culemborg Haha!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:28

hahahaha, ik vond een shet vangen al erg, maar 40....

Wel link dat er waarschijnlijk iemand die beesten loslaat Boos!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:31

40 shetlanders.. Sjees Bloos! Maar goed dat je even een melding bij de politit hebt gegeven..! Je weet maar nooit.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:59

laurae schreef:
hahahaha, ik vond een shet vangen al erg, maar 40....


hahaha, ja dacht dacht ik nou ook al! Knipoog Ik zou echt de grootste lol hebben tussen al die brutale mini's.
Maar met de gedachte achter deze uitbreking zou ik niet lekker kunnen slapen... Bah, stel je voor dat er echt een gek rondloopt Scheve mond

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:15

Craignethan schreef:
Ja, wil je dat doen? Anders laten we hem nog een keer ontsnappen Knipoog Haha!


Vier witte hoefjes ook? Zeker weten? Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:46

Holy sh*t, 40 shetjes Scheve mond
Een tijdje geleden heb ik 1 (ja, een hele ! *LOL* ) shethengst gevangen die losliep op straat, en daar had ik m'n handen vol aan.
Moet er niet aan denken dat er 40 van deze vervelende exemplaren op m'n pad komen.
Gelukkig zijn er nog mensen zoals jij die daar hun hand niet voor omdraaien OK dan!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:49

hahaah 40 shette ik zie het al voor me.
wel raar dat het ook ergens anders is gebeurd.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:15

HAHHAHAH wat leuk zeg, een hele kudde nee nog nooit mee gemaakt geweldig!!

goed dat je de politie belt want er is weer een grapjas bezig in jullie omgeving..zucht..mensen..die snappen niet dat daar problemen door kunnen komen voor het zelfde geld rennen ze allemaal over de weg/snelweg en krijg je hele nare ongelukken!!

gelukkig dat jij het allemaal zag, moet wel een bizar gezicht zijn geweest als ze zo allemaal (alle 40/50) uit de mist opdoemen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 16:49

Haha! Enig verslag, en mooi dat het zo goed is afgelopen, goed van jou. Ben je al bij de politie geweest? En wat zeiden die? Het is te hopen dat het "maar" een stel jochies zijn, die niet snappen dat dit heel link is...

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 18:16

Op de manege kunnen we zelfs met zijn vijven nog niet één koppige shetlander vangen Haha!. 40 shets proberen in dezelfde richting te krijgen, hmmmm, moeilijk Knipoog.
Heb je al iets meer gehoord van de politie?

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 18:33

Zo hey wat een geluk dat jij erlangs reed want wie weet had er een auto langs kunne rijden die niet logisch nadenkt of dat er een beest zou verongelukken....ow ik kan er niet aan denken.
Maar fijn dat er een weiland in de buurt was en dat je ze daar in kon jagen en dat er een andere boer het door wou geven.

Maar wel raar dat er zo´n grote groep shetties losgebroken zijn ik ben het helemaal met je eens om een klacht bij de politie te melden want dit is wel heel toevallig zeker bij zo´n kudde shetties!!!

Maar gelukkig zijn ze goed terecht gekomen maar ja nu de vraag hoe ophalen haha maar dat komt vast wel goed.

Hildesworld
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Stiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:44

En, weet je al wat meer? Een vervolgverslag zou erg leuk zijn. Heb genoten van je verhaal. Hoe zijn al die shetten weer opgehaald, of staan ze er nog? En wat zei de politie? Ben benieuwd.