paard met gevoelige borst, accepteren of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 21:22

Margot wordt heel erg boos (dreigt te bijten) als ik haar op haar bost aai of borstel.
Ik heb eens overwogen om het haar te leren het gewoon te accepteren, maar elke keer als ik boos wordt en ik probeer haar nog eens te aaien, gaat ze weer dreigen!
Moet IK het nou gewoon accepteren dat ik haar daar niet kan borsten en aaien of moet ZIJ het accepteren dat ik haar gewoon overal moet kunnen aaien.
Voor zover ik weet is er nooit iets erg gebeurd op die plek, maar iemand zei een keer tegen mij dat het misschien zou komen door de dierenarts, vanwege een prik ofzo Verward

[Edit] titel duidelijker gemaakt [/edit]

_________________
Natural Horsemanship
'The way to your horses heart'

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-27 11:08 ]</font>


Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:24

Zij moet het maar accepteren. En aanpakken die handel. Ze heeft gewoon niet te bijten!(en ook niet te dreigen....). Maar alleen als je dus hel zeker weet dat er niets ernstigs gebeurd is (en daar valt een prikje dus niet onder)

_________________
Indy en Seven *zucht*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nonnie op 2001-10-26 21:26 ]</font>

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 21:27

Maar ze zal het toch zeker niet doen zonder goede reden.
Ik zit echt in een dilema, want ik wil haar daar wel gewoon kunnen aaien, maar heb ook zoiets van:
als zij iets doet bij mij wat ik niet leuk vindt laat ik het ook weten.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:31

En aaien op een andere plek hoe reageert ze daarop.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 21:33

Verder vindt ze alles best, behalve de tepels dan.
Maar alleen op d'r bost reageert ze zo agressief.
Je kan verder alles bij d'r doen.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:36

vraag eens aan de eigenaar of hij er misschien wat vanaf weet
misscien heeft ze slechte ervaringer ermee
maar zij moet het accepteren

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:39

Dan denk ik dat er toch iets anders met haar aan de hand is geweest. Misschien eens een keer en klap van een ander paard in de borst gehad. of een spuit van de dierenarts gehad waarop ze niet goed reageerde(ontsteking o.i.d.) Het kan allemaal. Ik had ook een paard die dat niet leuk vond als ik haar tussen de voorbenen kriebelde. Ging ze ook een beetje zuur kijken en een beetje dreigen. Heb dat ook maar zo gelaten. Verder was er ook niks met mee. En ja, ze kunnen niet praten he

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Eefje

Berichten: 305
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:39

heeft ze dat al langer?? anders kan er misschien een wondje ofiets zitten, enja misscien is er vroeger iets meegebeurd ofzo. En je moet gewoon steeds proberen en heel goed belonen als je haar daar even mag aaien. Maar het niet goed vinden als ze gaat dreigen jij moet haar leren dat je haar nisk doet en dat je haar geen pijn wil doen

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 21:43

Ze heeft het al heel lang.
Vorig jaar kwam ik er ineens achter, maar ik weet begod niet waar het vandaan komt.
Ik denk toch dat ik het maar zo laat.
Als het nou echt vies is op die plek kan ik het wel even proberen schoon te maken, dan moet het maar even, maar als het niet nodig is doe ik het toch liever niet.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Eefje

Berichten: 305
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:09

Anders moet je ff iemand anders op stal ofzo vragen of proberen daar te aaien. En als het dus echt nie gaat zou ik het er ook maar even zo laten. En probeer een keer of je haar niet door iemand kan laten vasthouden en dat diegene haar dan afleidt met snoepjes ofiets en jij Zazhtjes daar probeert te aaien. ik zal het eerst met je hand proberen en pas als dat lukt met borstelen.
Succes
Verward

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Eefje op 2001-10-26 22:10 ]</font>

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:09

Ik denk dat je het gedrag het beste kan negeren wat betreft borstelen let wel op dat ze je niet echt bijt. Ik zou haar daar maar niet aaien want als ze het niet leuk vind pest je haar daar alleen maar mee. Terwijl aaien lief bedoelt is naar een paard, toch? Accepteer jij dat je er niet aait en dan moet zij accepteren dat jij daar borstelt, want dat laatste is wel noodzakelijk.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 09:11

Alice,
Mijn paard Kevin heeft precies het zelfde, al heeft hij het niet altijd.
Er gaan weken voorbij dat ik hem op zijn boeg gewoon kan aaien en borstellen en ineens is die plek weer ernstig geiriteerd.
Een paar maanden geleden was het zelfs zo erg dat hij me verschrikkelijk heeft gebeten! Ik had hem net uit het land gehaald en hij zat onder de modder, op die plek dus ook, dus even lekker de rosborstel er overheen, via zijn hals naar beneden en ook even lekker over de boeg......(de weken daarvoor had hij nergens last van dus ik dacht er niet meer aan) en ja hoor, rang! ik had hem te pakken, hij beet mij heel hard in mijn buik en ik heb er een gescheurde buikspier aan over gehouden, is erg pijnlijk!
Ik let nu altijd op of hij gevoelig is op die plek door hem er even voorzichtig aan te raken en met borstelen gebruik ik een hele zachte borstel en doe erg voorzichtig.
Wel doe ik altijd zijn halster om zodat ik met het poetsen van die plek zijn hoofd vast kan houden, dan ben ik hem altijd voor.
Ik ben van mening dat je het niet moet accepteren, er zal echt wel iets gebeurt zijn, anders krijg je niet zo'n reactie, bij Kev is ook iets gebeurt in het verleden maar wat weet ik niet, hij heeft dit nu al 5 jaar dus daar kom ik niet meer achter maar accepteren dat hij me bijt, dat doe ik dus niet! Hij mag best een beetje geiriteerd raken, als hij daar pijn heeft hou ik er rekening mee en maak ik hem desnoods schoon met wat spuitspul, maar bijten dat mag echt niet, daar moet je hard tegen optreden, anders zou je wel eens kunnen gebeuren wat mij is gebeurd! en het is aan het begin van dit jaar gebeurd en ik heb er nu nog steeds last van op bepaalde momenten, volgens de dokter blijft het een pijnlijke zwakke plek, dus reageer a.u.b. fel op bijten!
Je hoeft echt niet meteen te slaan hoor, een hele harde stem op zetten helpt vaak ook wel maar reageer wel heel heftig! En bij echt bijten reageer ik toch altijd met een fikse linkse directe, als je het 1x toestaat zal het zeker vaker gebeuren!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 15:14

De borst is gevoelig zeg je. Borstholte wordt omsloten door borstwand en middenrif, opgevuld door hart, longen,slokdarm en luchtpijp.Denk er maar eens over na!!1

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 15:35

hey
ik herken die van mijn Pienke, die had in april/mei zo een hele dikke vacht, die er uitgeplukt moest worden! Het was een dikke veulen/winter vacht en op de rug en zo vond ze het niet erg, maar aan de buik mocht ik niet komen! Trappen en proberen te bijten! Heel gevoeluig was het allemaal!
Ik heb gewoon heel voorzichtig steeds een beetje verder en goed belonen! En nou mag ik haar gewoon over aaien, borstelen en plukken!

Dus ze moet het gewoon accepteren! Veel oefenen!
suc6'
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2misty2 en 105 bezoekers