doorrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

doorrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 09:40

Een erg "pijnlijk" Haha! onderwerp. Als ik een dressuurles heb gehad, dan kan ik er donder op zeggen dat ik dan de volgende dag mij helemaal open heb geschuurd. Ik kan het de volgende dag dan wel vergeten om (intensief) te rijden.

Wie heeft daar ook zo ontzettend last van, en heeft er eventueel een oplossing? Verward

Ik ben begonnen andere onderbroeken te dragen. Eerst van Sloggi, met pijpjes, toen van ten Kate dat hielp even. Daarna van die wielerbroekjes geprobeerd, hielp ook even, maar zelfs dat nu niet meer Boos! Boos! Boos!

Ik ben nu bijna zover dat ik zo´n bontje voor op het zadel wil proberen, een goede is alleen nog best duur (zie Divoza), dus ik zou graag willen weten of dat dan de oplossing is.

Doe ik misschien iets verkeerd met rijden????????????

groetjes Miranda

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 09:45

Wat ik nog vergeten was, ik las in een ander topic dat het ook aan het zadel kan liggen? Ik heb toch echt wel een comfortabel zadel (Stübben, Siegfried).

En als je zo´n pad voor op het zadel neemt, is dan een gelpad of een bontje beter? Verward

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 10:35

Hoi, ik heb er zelf geen last van, maar wel eens van iemand anders gehoord die het wel had. Ik geloof dat zij zo'n rijbroek heeft gekocht met een leren zitvlak, heb je dat al geprobeerd? En anders zou ik idd ook voor een zadelbontje gaan...

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 10:47

Ik heb daar ook erg veel last van gehad. Van alles geprobeerd, maar niets werkte eigenlijk afdoende. Zadelbontje ging schuiven en dan werd het alleen maar erger. Zadel was goed, dus daar kon het niet aan liggen. Het was wel erger als het paard opzich niet zo lekker bewoog.
Toen heb ik zink tabletten en zinkzalf gebruikt, dat verstevigt de huid. Het is natuurlijk niet in 1 keer over. Dat, samen met regelmatig trainen en gladzittende kleding, heeft mij enorm geholpen. Maar ik moet zeggen, het komt af en toe nog wel eens terug.
Afbeelding

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:08

Ik heb er het laatste jaar ook steeds meer last van. Ik probeer sowieso rijbroeken te dragen met zo min mogelijk synthetisch materiaal. Ondergoed ben ik nog niet uit. Ik draag nu een short, maar die pijpjes kruipen omhoog en het is van te synthetisch materiaal. Ik ben dus eigenlijk ook nog aan het tobben en weet de oplossing nog niet. Bij jou is het geloof ik wel een stuk erger dan bij mij.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:14

Hier nog iemand. Bij mij helpt ook een gelzitting niet maar ik heb gemerkt dat er ook e.e.a. aan de rijbroek kan liggen. Vooral degene met veel naadwerk etc in de buurt van het kruis zorgt voor nog meer pijnlijkheid. En ik ga wel een ander zadel proberen.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:14

Beugelriemen een half tot een gaatje korter doen en halfhoge tot hoge elastische slips dragen (Hans Textiel).

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:18

opala schreef:
Beugelriemen een half tot een gaatje korter doen en halfhoge tot hoge elastische slips dragen (Hans Textiel).


Die vind ik dus te synthetisch, er moet voor mij meer katoen inzitten, anders gaat het irriteren. Scheve mond

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:27

Nah ja wat voor spul het ook is, bij mij frummelt dat kruis zeg maar niet meer in je kruis Haha! .

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:38

ik vind het naadloze ondergoed dat ze bij de hema verkopen heel fijn zitten. Maar dat is misschien ook te synthetisch?

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:44

Ik zweer bij idd de onderbroeken (model oma) van Hans tekstiel. Een vriendin van mij heeft zo'n gelpad gehad voor een trektocht van een week en dat hielp goed bij haar!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:52

Ellende schreef:
ik vind het naadloze ondergoed dat ze bij de hema verkopen heel fijn zitten. Maar dat is misschien ook te synthetisch?


Ik ga het proberen!
Ik nog een short van de hema, maar daar zit weer een extra "lapje" bij het kruis.... dat is dus niks.
Ik begin al een aardige verzamelijk van verschillende shorts te krijgen. Haha!

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 12:30

Ben gisteren naar de ruitersportzaak geweest om te vragen naar een gelpad op het zadel. Hij vertelde dat hij dat eigenlijk normaal alleen verkocht bij lange afstandritten.

Hij vroeg of welk zadel ik had, en zei dat hij dat bij mijn zadel nog niet eerder had gehoord, en dat nij het als het zadel goed lag ook niet voor kon stellen.

We hebben laten kijken naar het zadel, en de lepel (achterkant) ligt aan de lage kant, waardoor het middelpunt waar je hoort te zitten te ver naar achteren ligt. Dan ga je meer schuiven en kan je doorrijden krijgen.

Ik heb nog even gereden met een dekentje onder de achterkant. Het rijdt echt stukken beter!!! Het bleef alleen helaas niet zitten .
Morgen laat ik mijn zadel opvullen, en als dat nog niet afdoende helpt heb ik nog de tip gekregen zo'n pad eronder te doen, die van achter het zadel ophoogt.

Wordt vervolgd....

groetjes Miranda

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 12:30

Ben gisteren naar de ruitersportzaak geweest om te vragen naar een gelpad op het zadel. Hij vertelde dat hij dat eigenlijk normaal alleen verkocht bij lange afstandritten.

Hij vroeg of welk zadel ik had, en zei dat hij dat bij mijn zadel nog niet eerder had gehoord, en dat nij het als het zadel goed lag ook niet voor kon stellen.

We hebben laten kijken naar het zadel, en de lepel (achterkant) ligt aan de lage kant, waardoor het middelpunt waar je hoort te zitten te ver naar achteren ligt. Dan ga je meer schuiven en kan je doorrijden krijgen.

Ik heb nog even gereden met een dekentje onder de achterkant. Het rijdt echt stukken beter!!! Het bleef alleen helaas niet zitten .
Morgen laat ik mijn zadel opvullen, en als dat nog niet afdoende helpt heb ik nog de tip gekregen zo'n pad eronder te doen, die van achter het zadel ophoogt.

Wordt vervolgd....

groetjes Miranda