basisenting

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

basisenting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 15:50

Katinka moet binnenkort toch maar eens voor haar basisenting komen opdraven ben ik bang.

Maar ik ben even vergeten hoe het nu eigenlijk zit.
Mijn andere pony's ent ik in februari.
Is een basisenting nou enten en na 6 wkn weer of enten en na 8 wkn weer???

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:52

Ik ben bezig met de basisenting van de shet, eerste kreeg hij voorbije zondag en de volgende op drie januari. Er mag tussen de vier en de zes weken tussenzitten Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:52

Basisenting??? Mijn pony krijgt 1 keer per jaar een inenting en om de 3 maanden een wormenkuur of bedoel je een wormenkuur???

Live,LOve,'ndLaugh

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:54

't Is normaal gesproken 6 weken. Je hebt het over een veulen toch?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:55

Margon schreef:
Basisenting??? Mijn pony krijgt 1 keer per jaar een inenting en om de 3 maanden een wormenkuur of bedoel je een wormenkuur???



nee als je wedstrijden rijd moet je officieel 1 keer een basisenting hebben en daarna elk jaar gewoon enten.

na hoeveel tijd het weer moet weet ik nie

ik kan niet bewijzen dat loulou een basisenting heeft. weet ook nie of ze die wel ooit heeft gehad. naja das dan pech. zullen ze niet zo snel controleren. misschien op kampioenschappen ofzo, maar die rijd ik toch nie Haha!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 15:58

het gaat hier idd om een veulen, een shet wel te verstaan.
maar 4-6 wkn weet je dat zeker???

Enne Loulou; op alle (officiele) wedstrijden moet je paard correct geënt zijn, ook de basisentingen. Onderlinge wil het nog weleens verschillen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:01

Polly schreef:

Enne Loulou; op alle (officiele) wedstrijden moet je paard correct geënt zijn, ook de basisentingen. Onderlinge wil het nog weleens verschillen.


ja weet ik, maar heb niet echt zin om de DA te laten komen voor die basis enting. dus neem het risico dat ze me kunnen controleren.
hij word verder wel gewoon netjes elk jaar geent.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:13

Loulou, uit ervaring weet ik dan ruiters ook op kleinere wedstrijden zijn gediskwalificeerd omdat de entingspapieren niet in orde zijn. Zolang de basis enting niet is geregeld loop je dus ook dit risico op kleinere wedstrijden, want het is de verantwoordelijkheid van de jury om hierop te letten.

Voor de exacte tussenperiode kan je volgens mij ook op de site van de KNHS kijken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:28

Polly schreef:
het gaat hier idd om een veulen, een shet wel te verstaan.
maar 4-6 wkn weet je dat zeker???


Binnen 6 weken. Xara heeft pas ook haar 2de enting gehad.
Ze had al wel direct na de geboorte ook entingen gekregen. Deze waren 6 tot 8 maanden "geldig". Nu heeft ze dus weer 2 entingen gekregen, tussen deze entingen hoort 6 weken te zitten. Daarna kan ze met het "normale" entingsprogramma mee.


loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:06

Eleonoor schreef:
Loulou, uit ervaring weet ik dan ruiters ook op kleinere wedstrijden zijn gediskwalificeerd omdat de entingspapieren niet in orde zijn. Zolang de basis enting niet is geregeld loop je dus ook dit risico op kleinere wedstrijden, want het is de verantwoordelijkheid van de jury om hierop te letten.

.


naja, dat risico neem ik dan maar Scheve mond Lachen

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:13

loulou"]
[quote="Margon schreef:
Basisenting??? Mijn pony krijgt 1 keer per jaar een inenting en om de 3 maanden een wormenkuur of bedoel je een wormenkuur???



nee als je wedstrijden rijd moet je officieel 1 keer een basisenting hebben en daarna elk jaar gewoon enten.
[/quote]

Owww dat bedoelen jullie ik snap het!!! Mijn pony heeft gelukkig wel een basisentine\g!!

Live,LOve,'ndLaugh


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lianne125, Miss_Mii21, paardje2013, Sevillana, Vagabondo en 45 bezoekers