boete in trein.... (regels wel/niet betalen)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

boete in trein.... (regels wel/niet betalen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 21:51

ik was m'n OV vergeten en natuurlijk word ik nooit gecontroleerd maar net die dag wel

nou heeft die conducteur me een boete van 18 euro gegeven. dit leek me erg veel, dus ik nagebeld bij de NS en het had 11 euro moeten zijn.

bestaat er niet een 1 of ander regeltje dat ik die boete nou niet meer hoef te betalen?

als in de rechtbank een typfoutje word gemaakt kan iemand ook al gelijk worden vrijgesproken dus..

weet iemand van jullie dat misschien?


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:52

Volgens mij als je kunt bewijzen dat je een OV hebt, hoef je de boete niet te betalen, maar dat weet ik niet zeker?

Staat er niks op de ns site?

Het leven is een gebakje!


loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 21:57

Sizzy schreef:
Volgens mij als je kunt bewijzen dat je een OV hebt, hoef je de boete niet te betalen, maar dat weet ik niet zeker?

Staat er niks op de ns site?


neej je mag hem 1 x per jaar vergeten en dan krijg je het geld terug. maar ik ben hem dus al een keer vergeten (domme ik )
dus deze zou ik wel moeten betalen. maar die sukkel van een conducteur heeft een fout gemaakt, dus ik hoopte dat ik hem nou nie meer hoef te betalen eigenlijk Scheve mond

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:05

Ooh zo, heb je dat niet aan dat mens gevraagd die je had gebeld?

Je moet sowieso minder betalen of zei ze dat je nog steeds 18 euro moet betalen?

Het leven is een gebakje!

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 22:12

nee, want da mens was van de NS, dus die zegt toch altijd dat ik hem moet betalen lijkt mij.
ik moest als ik de rekening had maar ff terugbellen en dan zou ze regelen dat ik nog maar 11 euro hoefde te betalen.
maar ik betaal natuurlijk liever helemaal nix als het even kan Knipoog

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:18

boet moest 11 euro zijn dus en je hebt 7 euro teveel betaald maar is het niet het geval dat je reiskosten 7 euro zijn en dat er een treintarief opkomt van 11 euro?


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:19

Je mag twee keer per jaar je ov vergeten. Je kunt je kaartje dan declareren bij de ib-groep.

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 22:28

jilleroo schreef:
boet moest 11 euro zijn dus en je hebt 7 euro teveel betaald maar is het niet het geval dat je reiskosten 7 euro zijn en dat er een treintarief opkomt van 11 euro?


nee, het was ook nie echt een boete. maar ik moest dus een kaartje kopen in de trein. en dan krijg je uitstel van betalening. zo'n kaartje is dus veel duurder dan een normaal kaartje Scheve mond

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 22:29

Lon schreef:
Je mag twee keer per jaar je ov vergeten. Je kunt je kaartje dan declareren bij de ib-groep.


weet je dat zeker? zal ik morge is nakijken!

maar dan moet ik alsnog 4,5 euro administratiekosten betalen. dus als iemand weet of er een regeltje is waardoor ik helemaal niet hoef te betalen....

Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:54

Ik heb het ergens gezien in de regelingen van de IBG. Kon het net niet zo snel voor je vinden, maar ik denk dat als je ze opbelt, ze je kunnen vertellen hoe en wat precies.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:41

Ben hier redelijk bekend mee, tip: zeg ALTIJD dat je in het voorgaande station bent ingestapt en dat je uitstapstation iets verder is. Probeer ook 40 procent korting te regelen bij 'n ovganger naast je ofzo.

Mijn ervaring is altijd datik dan altijd 11 euro boete had plus 4,50 admin. kosten die er dan bij komen. Liet ze altijd gewoon naar huis sturen, papa betaalde ze altijd.... Lachen Als ze een fout heeft gemaakt in een van je gegevens is de boete niet rechtsgeldig. Dus als er een voorletter/geboorteplaats niet goed ingevuld is ben jij die persoon niet en hoef je dus niet te dokken.

KlijnJarig

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:58

Alweer???? maat je bent een ramp!

Maar goed die boetes van hun kloppen sowieso niet! Toen wij eens 1ste klas gingen zitten omdat het overvol was (en dat mag dan hebben ze mij zelf verteld) kregen we (ik kon die nog net ontkomen) een boete van 22,50!!!!! normaal betaal je alleen de prijs die het verschil maakt van 1ste en 2de klas. En als je contant geld bij had was het 17,50 euro! Ik was echt super blij dat we toen ze net bij mij moest komen om mijn gegevens te vragen we in Den Bosch centraal waren en ik mooi uit mocht stappen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 00:19

Als je aangeeft dat je je OV vergeten bent, krijg je een formuliertje dat je moet invullen, je moet een deel achterlaten bij de conducteur en het andere deel moet je getekend met een legitimatie bewijs en een kopie van je OV insturen, dan krijd je geen boete. Ik heb het zelf ook eens meegemaakt Haha! Het gebeurd me vrij regelmatig hihi Bloos

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 22:48

Sorane schreef:
Als je aangeeft dat je je OV vergeten bent, krijg je een formuliertje dat je moet invullen, je moet een deel achterlaten bij de conducteur en het andere deel moet je getekend met een legitimatie bewijs en een kopie van je OV insturen, dan krijd je geen boete. Ik heb het zelf ook eens meegemaakt Haha! Het gebeurd me vrij regelmatig hihi Bloos


je krijgt maar 1x per jaar het bedrag terug als je je ov vergeet. Scheve mond
en ik was hem al 1x vergeten dus...

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:41

grinnik dat het treintarief anders is snap ik wel lou lou .. mijn moeder is Hc (hoofdconductrice)
bedoelde alleen dat je misschien wel treintarief moest betalen en gezien je zegt dat je uitstel van betaling kreeg dan moet je ook administratiekosten betalen . dat is dus nog iets duurder dan dat je hem voor treintarief gelijk betaald.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 18:27

jilleroo schreef:
grinnik dat het treintarief anders is snap ik wel lou lou .. mijn moeder is Hc (hoofdconductrice)
bedoelde alleen dat je misschien wel treintarief moest betalen en gezien je zegt dat je uitstel van betaling kreeg dan moet je ook administratiekosten betalen . dat is dus nog iets duurder dan dat je hem voor treintarief gelijk betaald.


ow haha sorry Haha!

maar ik had de administratie kosten al meegerekend


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Barb, beert, BLEXBot, Blijgeestig, DayDream21, dierenfan, Eve_16, FransienE, Getty_Maan, Googlebot, HELder, Heleenzz2, Jorissie, lastig, Schuur_, Slagroomsoes, Wolfje80, xxxmh, yvje86 en 66 bezoekers