... snik.. mijn ratje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

... snik.. mijn ratje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 23:24

Ik mis dr zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo Huilen

Ze heet Zipper, ow wacht: heette Zipper

Je ziet dat ze een kankergezwel heeft bij dr keel.. op een gegeven moment zat heel dr lichaampje vol van die dingen en heb ik dr in laten slapen... Verdrietig De gezwellen groeiden héél snel! Echt binnen twee weekjes was t opeens over met dr...

Afbeelding

Het is al weer een tijdje geleden dat ze overleed, maar nog steeds heb ik enorme huilbuien... Verdrietig
Ik vind het erg raar, want bij mijn andere ratjes had ik dit helemaal niet..

Zipper was mn maatje, ze zat ALTIJD in mn nek en ik nam dr vaak mee naar buiten enzo.. ze gaf me gewoon steun in alles; ze was mn maatje!

Maar nu ik haar niet meer heb weet ik vaak niet meer wat ik moet doen.. ik zit de laatste tijd niet lekker in mn vel en het gaat niet lekker op school.
Ook heb ik steeds vaker weer hoofdpijn (migraine) enzo.

En wat ik ook heel erg vind, is dat ik geen ratje meer mag van mn vader.
Al vanaf jong heb ik ratjes gehad en ik kan niet meer zonder... oké ik heb nu mn konijnen, maar dat is toch anders Scheve mond

Hier een foto van een paar uurtjes voordat ik met dr naar de dierenarts ging...;
Afbeelding

Nou, dat wou ik ff zeggen. Op deze fotos ziet Zipper er misschien niet zo fit uit, want ze was hier al ziek, maar 2,5 jaar is ze een lieve deugniet geweest met veel pit!

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 23:32

Nou, dan ook nog maar een foto van de blije Zipper

Afbeelding

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 23:36

Ahhh wat een schatje was ze...
Ik heb ook 2 ratjes gehad en die zijn ook beide overleden aan kanker...
Echt rot voor je...

Groetjes en sterkte,

Angenita

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 23:57

heel veel sterkte
ik weet hoe het voelt om een ratje teverliezen
en de meesten mensen begrijpen het niet want ze denken och het was maar een rat. maar het is niet "maar" een rat is je vriendje, maatje,....
het is echt jammer dat ratten niet oud worden en dat ze veel kans hebben op gezwellen en op kanker. Ik heb ook al 2 raten gehad met een gezwel. 1tje hebben we daarvoor een spuitje moeten geven, de andere hebben we het laten wegsnijden (was gelukkig niet kwaadaardig) en ze heeft nog een halfjaar geleeft en is toen aan ouderdom gestorven :'(
.....

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:23

aaah wat een scheetjes ookal hou ik der neit van!
maar in ieder geval heel veel sterkte!

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:33

Tessake schreef:
het is echt jammer dat ratten niet oud worden en dat ze veel kans hebben op gezwellen en op kanker.
.....

Mja ik heb gezien op Discovery ofzoiets dat die kans op kanker komt omdat veel ratten die verkocht worden labratten waren / overschotten zijn...En dus allemaal incestratjes zijn in feite...Maar goed, dat maakt het niet minder erg natuurlijk...


Sterkte ermee!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:37

Ik heb ook een heel leuk ratje gehad dat ik in heb moeten laten slapen vanwege een zeer groot kankergezwel dus ik weet hoe je je voelt...sterkte ermee Ach gut

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 16:28

Bedankt allemaal Bloos

Al vanaf ongeveer mn 6e heb ik ratjes gehad.
In totaal 8 (en nog een nestje van 6, maar die kleintjes gingen weg..) !!!

Veel zijn aan kanker gestorven... Huilen ook één aan een soort beroertje ofzo Scheve mond
Er is er maar één aan ouderdom gestorven: KIIKI. Dat was mn eerste, ze werd 3 jaar en dat is meteen ook de oudste die ik heb gehad...

Ik weet wel zeker dat ik (als ik mn ouders nog ooit over kan halen) mn volgende ratje bij een fokker ga halen en niet bij een dierenwinkel!!!

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 16:33

_Scarlet_"]
[quote="Tessake schreef:
het is echt jammer dat ratten niet oud worden en dat ze veel kans hebben op gezwellen en op kanker.
.....

Mja ik heb gezien op Discovery ofzoiets dat die kans op kanker komt omdat veel ratten die verkocht worden labratten waren / overschotten zijn...En dus allemaal incestratjes zijn in feite...Maar goed, dat maakt het niet minder erg natuurlijk...


Sterkte ermee!
[/quote]

Ja, dat is ook de reden waarom ik niet meer bij dierenwinkels ga kopen.
Bij fokkers heb je de kans dat de stamboom 'zuiver' is en dat ze dus langer leven.

Ze zouden proefdieren moeten verbieden! Argh! Boos! Ik word gewoon zo boos als ik bedenk dat die diertjes zo veel pijn lijden en dat je zelfs bij afstammeling van die labratjes nog kunt merken (aan een kort leven) dat ze zo slecht zijn behandeld...
Ik geloof dat het wel al hier in Nederland is verboden, maar toch wordt het nog steeds in het buitenland gedaan ! Huilen

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:35

Heeyyy heel veel sterkte!!

Ik had ook een ratje, en ik had er nooit wat aan gemerkt en zo ineens lag ie dood in z'n kooitje *huil*
ik heb nou nog 3 grote kooien dus ik hoop er ook weer eens een te hebben Lachen

Maar heel veel sterkte Ach gut

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:53

mijn hamstertje ( Jasper ) is nu ook dood. Maar die had precies dezelfde gezwellen. Eerst was het in zijn zaadballetje, volgens de dierenarts kwaadaardig maar nog heel klein. Die grote bult bij zijn maag kwam door de hormonen. De laatste maanden liep hij heel slecht, zijn hele buik zat vol met tumoren en was dus keihard. De dag dat hij dooging heb ik hem nog vastgehouden. Ik mis hem ook vreselijk Verdrietig

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:09

ach wta zielig voor je...Verdrietig Ik heb zelf een hamster gehad die is 4,5! jaar oud geworden een bizarre leeftijd voor een hamster. Hij is ook 4,5 jaar lang een blije levendige hamster geweest. In een paar weken veranderde hij ineens in ene hoopje ellende en is snel doodgegaan daarna.
Oh wat had ik daar een verdriet van. Verdrietig Dat ie het zo lang heeft volgehouden snap ik niet want hij at alles wat los en vast zat.
koekjes, popcorn, chocola, de vloerbedekking Haha! alles.

Vaak hoor je dat kleine knagers zoals ratten, hamsters en cavia's overlijden aan kanker, vreemd dat dat bij juist deze dieren zoveel voorkomt.Verward
Veel sterkte ermee, ik weet hoe een verdriet het kan zijn. Ach gut

[edit: beetje veel spelfouten]

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 17:14

het is inderdaad om verdrietig van te worden, hoe snel een beesje kan veranderen van een levendig gelukkig ratje/hamster tot een hoopje ellende ...

Ik kreeg in mn zomervakantie te horen (werd gebeld) dat Zipper kanker had.... meteen mn vakantie verpest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:19

He meis, ik snap hoe je je voelt Ach gut
Mijn vorige hamster is een jaar geleden overleden en ik kan er nu ook nog wel om huilen Verdrietig

Ik wens je heel veel sterkte ermee. Volgens mij heb je altijd heel goed voor hem gezorgd, hij ziet er op die 'blije' foto zo gelukkig uit! OK dan!

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 17:23

Sammm schreef:
He meis, ik snap hoe je je voelt Ach gut
Mijn vorige hamster is een jaar geleden overleden en ik kan er nu ook nog wel om huilen Verdrietig

Ik wens je heel veel sterkte ermee. Volgens mij heb je altijd heel goed voor hem gezorgd, hij ziet er op die 'blije' foto zo gelukkig uit! OK dan!


Dankje joh! Ik hoop echt dat ze een leuk leventje bij me heeft gehad..
Ze heeft in ieder geval niet te weinig aand8 gehad! Al ik thuis was, zat ze standaard in mn nek!

Eigenlijk voelt het best kaal... er hoort gewoon wat in mn nek te zitten Verdrietig

thezjuh
Berichten: 49
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Nieuwerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:28

wat zielig voor je..mijn konijntje is overleden een poosje geleden en het klinkt hetzelfde als wat hij voor mij was...en ik heb ook nog steeds huilbuien.. Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen het is dan egt je maatje he?!! Lovers Lovers *LOL* snik...

veel sterkte..ik weet hoe het voelt... Ach gut Ach gut
xuz...

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:37

wat een liefje
ik snap hoe je je voelt


veel sterkte

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 20:43

Iedereen snapt hoe ik me voel, ik geloof dat ik het alleen nog niet echt door heb ....
Ik ben echt zo in de war!!!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:49

AAAH! Wat erg voor je meid!
Hij ziet er op de foto's zo leuk uit! Scheve mond
Heel erg veel sterkte, veel meer kan ik dnek ik neit zeggen.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:55

Ik ken het gevoel.. Mijn ratje heb ik ook moeten laten inslapen.. Verdrietig
Ik zou nu ook zo kunnen huilen.. Ratjes zijn erg vatbaar voor dit soort ziektes.
Mijn ratje heeft toch nog een mooie leeftijd van 4 jaar gehaald, tot hij gedeeltelijk verlamd raakte. Niet meer kon staan en lopen.
Hij was op en heb hem ook een spuitje laten geven... Ik mis m ook! Verdrietig

Veel sterkte nog met het verlies van je trouwe Zipper Verdrietig Ach gut

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:20

hey,
wij hebben laatst ook ons ratje in moeten laten slapen Boos! had ook gezwellen die er steeds bijkwamen..
sterkte ermee!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:48

heel veel sterkte! Je hebt iig hele goede herrineringen aan der!