[Arabier] Hoe het mooist op de foto?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

[Arabier] Hoe het mooist op de foto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 21:16

Ik zit nu al een tijdje mee te kijken naar de arabieren topics hier op bokt en ik heb al een hele hoop interessante dingen langs zien komen.
Ik heb een hele hoop foto's gezien, mooie en minder mooie en daar wil ik het nu eens over hebben.
Hoe vinden jullie dat een AV het mooist op de foto staat?
Zo gesteld geeft dit natuurlijk aanleiding tot meer meningen dan er bokkers zijn dus mischien moet ik de mogelijkheden wat inperken.
Wat is de mooiste pose ?
Om meteen maar een voorbeeld te geven, wat vinden jullie van de manier waarop dit paard op de foto staat?

Afbeelding

Zou er meer hals te zien moeten zijn? Meer borst? meer van opzij of juist meer van voren?

Als je een foto hebt, laat hem maar zien.
Dus niet 'wat is de mooiste arabier', maar hoe staat hij/zij er het mooist op!

RJ.


Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 21:27

Nou ik vind deze er mooi opstaan! Misschien iets meer van de borst... Maar dat kan de foto ook minder mooi maken.

Fenna :+:

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 21:29

Deze foto is leuk, maar om het paard te kunnen "beoordelen" moet je een andere pose hebben ; 1 waarop het gehele paard te zien is, als het even kan dus recht van opzij (haaks op het paard zeg maar).
"Mooie" foto's kunnen gemaakt worden in alle poses die je zelf wilt natuurlijk !

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 22:24

Haaks beter? Zo dus.

Afbeelding

Dit is natuurlijk beter om te beoordelen maar ik vind het zelf niet mooier.

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 22:55

Ten eerste hele mooie foto zeg! OK dan!

Voor nog meer mooie foto's en een hoop voorbeelden van arabieren "kiekjes" zie www.jankan.nl

Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 23:01

Ik denk niet dat hij daarop hoeft te kijken. Hij maakt zelf ontzettend veel mooie foto's van arabieren. Ik persoonlijk vind die van hem mooier. Jankan neemt voornamelijk alleen foto's van beoordelings-poses, deze man neemt foto's die voor iedereen mooi zijn.
Reindert, nog heel erg bedankt voor de mooie foto's die je me gestuurd hebt! Jammer dat we niet echt hebben kunnen praten op de amateurkeuring. (Toen dat paard door de ruit heen ging!)
Groetjes Moniek (alias Griebels1976)

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 23:35

Ik vind het prachtig wanneer een Arabier in beweging is, of een close up van zijn/ haar hoofd, met een gewelfde hals. Zie www.albadeia.com, ik vind dat daar mooie tussen zitten.

Galactica Wadim X Gemini

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 23:53

Ik vind de bovenste foto heel mooi, maar het hoofd valt deels weg tegen de borst/ hals van het paard. Dat is jammer. Ik zou meer contouren willen zien (persoonlijk).

nasheeta

Berichten: 601
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Belgische grensstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 08:41

yep meer profiel is misschien mooier voor een AV. aktiefoto's vind ik het mooist, persoonlijk. maar onze klanten vragen vooral om conformatiefoto's, is wel wat saaier maar ja, je kunt een paard dan beter beoordelen, zo ook een arabier

www.facebook.com/stichtingsamira
http://www.facebook.com/nasheetaarabians

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 08:57

die bovenste vind ik heel mooi Lachen Ik vind arabierprofielen altijd tegenvallen, dan worden het vaak van die 'machofoto's' deze is gewoon heel natuurlijk.

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 09:15

De foto die geplaats is, vind ik wel een mooie foto, je kan alleen weinig beoordelen van het paard. ( zoals al eerder gezegd.)

De eerste foto hieronder wordt vaak gebruikt om kritisch te kijken hoe een paard in elkaar zit. Je hebt een duidelijk, evenwijdig beeld van het paard, waar de meeste van zijn beperkingen te zien zullen zijn. Ook op een draffoto kun je veel zien.

De tweede foto is mooi om te zien, maar geeft weinig weer van het paard. De derde daarentegen geeft wel weer een duidelijk beeld, zowel van de body, als van de gangen. Toch kun je hier niet op de body uitgaan, want die vertekent wanneer een paard beweegt.

Maar de mooiste foto`s vind ik nog steeds die je van die Fries en die zwarte Lippizaner hebt gemaakt bij ons.
Dan maar niet te spreken van alle foto`s van Cafirah die je gemaakt hebt....kwijl ( o.a. die hieronder.)

Maar.....de foto`s van Reindert zie ik liever dan de meesten van Jan Kan.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 10:05

Ik zag twee keer staan dat meer profiel wenselijk zou zijn.
Meer zo dus ?

Afbeelding

Ik zat te denken dat ik de vraag mischien anders had moeten stellen, meer in de trant van:
Als je 1 foto van je dierbare paard boven de haard mocht hangen, hoe zou hij/zij er dan op moeten staan ?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:25

Ja die onderste is echt super, prachtig paard overigens!!!! Zijn oortjes zouden nog ietsie gespitster mogen zijn wat mij betreft. Knipoog Maar die 2e foto van Hazzebaz vind ik ook een bijzondere shot...zo zou ik Cheyenne wel boven de openhaard willen hangen Lachen

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:32

Leuk topic! Ik ben zelf dol op arabieren, en fotografie, dus lees lekker met je topic mee.

Ik vind het altijd prachtig als arabieren op de foto staan zoals de 2e schimmel van Hazzebas. Maar ja, het is wel lastig om het zo mooi te krijgen, dan ben je wel een middagje zoet (tenminste, ik wel...).

Ook de achtergrond vind ik erg belangrijk. Als de achtergrond niet mooi is, dan kan het paard nog zo mooi staan, maar wordt de foto nooit perfect.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 10:59

Ja, praat me niet van de achtergrond. Dat is ook een stokpaardje van me.
Helaas heb ik het vaak niet voor het kiezen. Je kunt een paard nou eenmaal niet even in je jaszak stoppen en meenemen naar een lokatie met een mooie achtergrond.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 12:22

Nee, inderdaad.
En daarom denk ik ook, dat wanneer je echt super mooie foto's wilt maken, dat je echt wel een dag kwijt bent...
Het lijkt me toch wel eens heel gaaf om zelf hele mooie foto's te maken van mijn arabiertje, op de hei ofzo. Maar ja, dan moet er ook eerst nog een beter fototoestel komen...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 12:51

De laatst geplaatste foto vind ik heel mooi. Het is zo moeilijk om de perfecte foto te maken. Heb net mijn digi foto's bekeken. Ik heb inmiddels over de 600 foto's van mijn paardje en werkelijk waar niet een foto is perfect. Staat hij mooi, de achtergrond verkeerd. En dan is zijn ene oor weer naar achter gedraaid of dan valt de schaduw weer verkeerd.
Ik vind dit interessant topic!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Kelly_Taco

Berichten: 6723
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:00

photodude schreef:
Haaks beter? Zo dus.

Afbeelding

Dit is natuurlijk beter om te beoordelen maar ik vind het zelf niet mooier.


Op deze foto lijkt het net of ie klaar is om heel hard weg te rennen.
Je derde foto vind ik echt super. Deze beestjes zijn zo mooi om foto´s mee te maken. Bij mijn fjordje mis ik toch vaak die mooie uitdrukking op het hoofd (Tja babyolie op een licht koppie werkt niet echt)

<3 Galanto <3

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:20

Ik vind idd de foto hierboven heel mooi !!
dat echt netjes neerzetten vind ik ook wel mooi
maar een spontane foto vind ik veel mooier zoiets als rennend door de wei
met staart omhoog etc etc
Afbeelding

dit vind ik persoonlijk ook heel mooi maar hij is dan ook spontaan genomen door mij !! en super gelukt!!!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:44

Taaclover schreef:
Op deze foto lijkt het net of ie klaar is om heel hard weg te rennen.


Of een klein beetje bevangen is...

Die hoofdfoto (de eerste) vind ik heel mooi, en die van de schimmel ook.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 18:02

nasheeta"]
yep meer profiel is misschien mooier voor een AV. aktiefoto's vind ik het mooist, persoonlijk. maar onze klanten vragen vooral om conformatiefoto's, is wel wat saaier maar ja, je kunt een paard dan beter beoordelen, zo ook een arabier
[/quote]

[quote="Hazzebaz schreef:
De foto die geplaats is, vind ik wel een mooie foto, je kan alleen weinig beoordelen van het paard. ( zoals al eerder gezegd.)

De eerste foto hieronder wordt vaak gebruikt om kritisch te kijken hoe een paard in elkaar zit. Je hebt een duidelijk, evenwijdig beeld van het paard, waar de meeste van zijn beperkingen te zien zullen zijn. Ook op een draffoto kun je veel zien.

De tweede foto is mooi om te zien, maar geeft weinig weer van het paard. De derde daarentegen geeft wel weer een duidelijk beeld, zowel van de body, als van de gangen. Toch kun je hier niet op de body uitgaan, want die vertekent wanneer een paard beweegt.

Maar de mooiste foto`s vind ik nog steeds die je van die Fries en die zwarte Lippizaner hebt gemaakt bij ons.
Dan maar niet te spreken van alle foto`s van Cafirah die je gemaakt hebt....kwijl ( o.a. die hieronder.)
[snip] foto's [/snip]


Hoi Samantha, leuk je hier tegen te komen (ik wist natuurlijk dat je op bokt zit, ik kijk al een tijdje rond). Die Fries kwam echt mooi uit op de foto. Kijk maar uit, zometeen wil iedereen hem zien.
Cafirah is ook zeer fotogeniek, als je haar gaat showen volgend jaar, dan ga ik haar zeker volgen.

Over de conformatie:
OK, dat is duidelijk. Een conformatie foto is een min of meer vastgelegde pose waarop je een paard enigzins kunt beoordelen of hij voldoet aan bepaalde eisen qua bouw. Zoals ik dat bekijk is dat dus een ontspannen houding, voorbenen naast elkaar en loodrecht onder het paard. Een achterbeen (die het dichts bij de kijker) iets schuin achter het andere.
Ik kan de noodzaak zien van dit soort foto's maar vind het niet echt spannend.
Bij een geposeerde foto's ga ik toch voor de meer close-up shots.

Aktie foto's vind ik zelf ook het mooist maar die zijn nog veel moeilijker te regiseren en dan neem ik in ieder geval als snel genoegen met elke foto die enigzins in orde is.
Mischien iets voor een nieuw topic straks. [Arabier] hoe het mooist op een aktie foto. Lachen

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 18:08

Missouri"]
[quote="Taaclover schreef:
Op deze foto lijkt het net of ie klaar is om heel hard weg te rennen.


Of een klein beetje bevangen is...

Die hoofdfoto (de eerste) vind ik heel mooi, en die van de schimmel ook.
[/quote]

Er werd vlak voor zijn neus door het gras geritseld met een zweepje. Je kunt het nog net zien op de foto. Daar was hij zeer nieuwsgierig/achterdochtig naar.

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 18:23

Franca schreef:
Ja die onderste is echt super, prachtig paard overigens!!!! Zijn oortjes zouden nog ietsie gespitster mogen zijn wat mij betreft. Knipoog Maar die 2e foto van Hazzebaz vind ik ook een bijzondere shot...zo zou ik Cheyenne wel boven de openhaard willen hangen Lachen


Je hebt gelijk wat die oren betreft, hoeveel foto's ik wel niet heb waar die oren niet goed staan! Mischien net als bij een bonsia boompje met een ijzerdraadje van achteren.....
Ik heb er wel een met betere oortjes maar hier is de romp naar mijn smaak teveel weggedraaid. Beter of niet ?

Afbeelding


smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:07

Op de laatste foto is het net of hij een erg groot hoofd en een klein lichaam heeft, de 2e vind ik het mooiste

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:13

smiley schreef:
Op de laatste foto is het net of hij een erg groot hoofd en een klein lichaam heeft, de 2e vind ik het mooiste



Ik ga met je meeh Smiley!!

ik vind de 2e ook het mooist...

maar ik vind het ook heel mooi zoals die 2e foto van Hazzabaz *kwijl* Kwijl

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers