Zou ze wat zijn voor de keuring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Zou ze wat zijn voor de keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 22:30

Zou deze merrie in aanmerking komen voor uitnodiging centrale merriekeuring en sterwaardig zijn? Moet er wel even bij vertellen dat ze drachtig is op de foto (inmiddels is het veulen geboren) en ze 4 jaar is.
Het is een Welsh k.
Afbeelding

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:32

Persoonlijk vind ik haar een iets korte hals hebben (met lichtelijk onderhals) en haar rus is wat hol. Dat kan natuurlijk ook aan de foto liggen!
Maar ik vind het een heel mooie pony, waarom zou je het niet proberen?

Don't dream your life, live your dreams!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 01:52

Moeilijk te beoordelen Alane een merrie die zo terug geduwd wordt waardoor ze zakt in de rug en onderhals krijgt.
Ik zou wel eens beweging foto's willen zien wanneer ze ontspannen is. Het lijkt me wel een mooi type K pony

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

gwenny933
Berichten: 7
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 08:36

ja mij lijkt het ook een mooi diertje voor op de keruing hoor.. beetje arabisch type ook...

ik ben hier nieuw... het is wel gezellig moet ik zeggen.... Party!!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 08:38

ik heb geen idee heb daar geen bverstand van maar ze ziet er wel mooi uit.
heel mooi paardje

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 13:36

sarabande schreef:
Moeilijk te beoordelen Alane een merrie die zo terug geduwd wordt waardoor ze zakt in de rug en onderhals krijgt.
Ik zou wel eens beweging foto's willen zien wanneer ze ontspannen is. Het lijkt me wel een mooi type K pony


Bewegingsfoto's word moeilijk, mijn digi werkt dan niet mee. Zal vanmiddag eens proberen een filmpje te maken en aan de hand daarvan foto's hier neer te zetten. Al eens creatief proberen te zijn Haha!

Heb al wel een andere foto eentje van haar hals/hoofd:
Afbeelding

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:23

Alane schreef:
Zou deze merrie in aanmerking komen voor uitnodiging centrale merriekeuring en sterwaardig zijn? Moet er wel even bij vertellen dat ze drachtig is op de foto (inmiddels is het veulen geboren) en ze 4 jaar is.
Het is een Welsh k.
Afbeelding


Het spijt me maar dit is niet een beste manier om je paard voor te brengen. Geef het paard aan de voorkant iets meer ruimte en houdt iets in de hand wat geluid maakt. Hierdoor zal het de hals naar voren brengen. Dan verdoezel je de iets korte nek en rekt de rug op zodat deze minder hol lijkt.
Let er ook goed op hoe je het paardje neerzet. Zoals ze nu staat staat ze te ver met haar voorbenen onder de massa. Alle 4 de benen moeeten te zien zijn voor de jury.

Verder vind ik het een mooi paardje. Ik zou het gewoon proberen

<3 Galanto <3

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:57

Zo zie je de onderhals is al weg, de rug zou ik even mee wachten tot het veulen iets ouder is Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:00

sarabande schreef:
Zo zie je de onderhals is al weg, de rug zou ik even mee wachten tot het veulen iets ouder is Haha!



Zou zo een Minstreel hals kunnen zijn Haha!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 22:15

ceasario"]
[quote="sarabande schreef:
Zo zie je de onderhals is al weg, de rug zou ik even mee wachten tot het veulen iets ouder is Haha!



Zou zo een Minstreel hals kunnen zijn Haha!
[/quote]
Wie of wat is Minstreel????????
Zou je svp iets duidelijker willen zijn?

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:27

ik wil ook proberen keuringen te lopen met mijn pony... tot nu toe nog geen mooie foto's die echt zijn bedoeld voor het mooie, ik zal ze nog wel maken en ik vindt dat je het gewoon moet proberen... anders moet je in je pony zn papieren kijken of zijn voorouders e.d ook gekeurd zijn en hoever hun zijn gekomen... meestal is het dan ongeveer wel hetzelfde..

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:34

Gewoon proberen, je weet nooit waar het eindigt! Ik zou het gewoon doen hoor, en haar voor laten brengen door iemand die er verstand van heeft!!!
SUCCES

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 22:41

wie heeft er hier dan ervaring met keuringen? ik wil het ook wel proberen Tong uitsteken

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 03:18

De foto die aan het begin staat heb ik niet gemaakt, had ze er op gestaan als strandezel Haha!

Ik vind zelf ook dat ze erop staat met en weke rug, onderhals, de voorbenen niet correct....was even de enigste foto die ik had en heb waar ze en in het geheel opstaat en zonder ruiter/deken of veulen die een gedeelte bedekt.

In het echt: zou haar hoofdje iets luxer mogen zijn, lijkt ze overbouwd (op vaste ondergrond is ze dat dus niet) als ze op de weide staat, lijkt het soms of ze haar hals "intrekt" waardoor ze een onderhals of korte hals lijkt te hebben... Dat overbouwd lijken is geen fout in de stand van haar benen of een ander gebrek(DA naar laten kijken, zekere voor het onzekere)

Als we met haar naar een keuring gaan, brengen we haar zelf niet voor..Ik krijg het voor elkaar omzelfs een kampioen achteraan te laten lopen Haha!

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 10:10

Ik zou het gewoon proberen! Erg leuke ervaring!
Ik ben ook wel benieuwd naar foto's van idd beweging.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 bezoekers