doodsbang voor opname in ziekenhuis..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

doodsbang voor opname in ziekenhuis..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 18:51

Op t moment weet ik niet zo goed wat ik moet doen, zit ik mezelf helemaal gek te maken terwijl ik weet dat ik dat juist niet moet doen.

Al jaren geleden werdt er bij mij zware astma geconstateerd, iets waar ik redelijk goed mee overweg kan inmiddels.
Helaas heb ik de laatste 6 weken er heel erg veel last van.
Na wekelijks 2 tot 3 huisarts bezoeken ben ik vorige week met een spoedafspraak naar de longarts gestuurd.
Na een lange reeks van onderzoeken kwam eruit dat ik buiten mijn zware astma ook nog eens longemfyseem erbij heb gekregen.
Dit zonder dat ik zelf rook. (ouders hebben wel heel erg veel gerookt toen ik nog thuis woonde)
Deze schreef me voor de zoveelste keer prednison voor, lekker ziek zijn en er niets mee opschieten.
Nog steeds nachten lang lag ik wakker, dus opnieuw naar de dokter.
Weer door gestuurd naar de longarts (opnieuw met spoed).
Daar dus vandaag geweest, een longfunctie test gehad, deze was redelijk voor iemand van 80, lekker sarcastisch dus.
Ook de longfoto's waren alles behalve goed.. Tja daar zit je dan.
T laatste red middel, 2 spuiten in m'n benen, deze zijn zwaarder als een prednison kuur maar zou me mogelijk behoeden voor opname.

Nu moeten we morgen afwachten, mocht ik morgen nog benauwd zijn dan wordt ik morgen dus opgenomen.

Ik ben doodsbenauwd voor wat me dan te wachten staat, zit mezelf helemaal op te vreten.
Zeg t gewoon niet als ik benauwd ben (denk ik dan) aan de andere kant weet ik dat m'n man t toch wel hoort.
Maar wat dan? Infuus in m'n hand, ik krijg al kippevel bij t idee alleen, echt daar moet ik niks van weten! (infuus met prednison)
Zuurstof, en andere inhallatie zooi..
En m'n man? Die is dan helemaal alleen, ligt ie hier in dat grote bed alleen, voor hoe lang? De honden.. die zijn dan ook gedeeltes van de dag alleen (man gaat dan parttime werken, is nu al 5 weken voor mij thuis)

Kan iemand me helpen, wat gebeurd er precies bij een opname voor astma? Heeft iemand ENIG idee hoe lang je opgenomen wordt..

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten


ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:54

He bah, ik krijg al helemaal kippevel van hoe je dat verteld.. Meot er zelf ook niet aan denken.. Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen Ach gut

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 19:05

Getverderrie zeg... Dat klinkt inderdaad echt vervelend. Ik heb geen idee van hoe een opname voor astma in zijn werk gaat. Ik zelf of familie heeft geen astma dus heb daar geen ervaring mee.
Ontzettend veel sterkte Ach gut

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 19:07

Jasses. Veel sterkte en beterschap!

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 19:11

He, wat vervelend zeg.. Maareh je man en hondjes redden zich vast wel hoor, denk nu eerst maar aan jezelf en je eigen gezondheid. Heel veel sterkte en beterschap.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 19:21

BEdankt voor de lieve woorden... Ze zullen zich iddd wel redden juliaa.. T neemt alleen niet weg dat ik t gewoon kl.t. vind om ze hier "alleen" te laten.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 19:26

He meid, dat is zeker niet fijn.
Een kennis van mij heeft ook longemfyseem.
Is pas geleden ook opgenomen. Voor 1 dagje maar.
Ze kreeg extra zuurstof.

Ik weet alleen niet of ze een infuus had, maar veel kunnen ze niet doen aan longemfyseem. Je kan ademhalingsoefeningen krijgen.

Sterkte ermee!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 19:41

Meid je kan mij altijd pben!! Ik heg zelf ook zon soort ziekte, lig heel vaak in het ziekenhuis je mag me altijd pben!! Komop meid veel succes Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:45

Als het moet dat moet het, en dan ga je gewoon. Jeroen kent je langer dan vandaag en voor hem kan je het echt niet verbergen.
Hou je rustig, probeer je niet te druk te maken. Je paarden zorg ik wel voor, daar heb je geen omkijken naar.

Big Hug!!!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:57

Ik ben nog nooit opgenomen voor Astma, maar wel vaak voor andere dingen. En als je een infuus krijgt, doet echt bijna geen pijn. Het is even de "naald" erin, en je voelt er niks meer van.
Maar je kunt het ook van de zonnige kant bekijken: Je hebt even rust, even tijd voor jezelf. Geen medicijnen innemen, krijg je via infuus. Je word op je wenken bediend.
En als je opgenomen word, heel veel succes!!!

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:57

Heel veel sterkte!
En als je je adres hier post, dan zal ik je een kaartje sturen in het ziekenhuis Lachen

:evaw:

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 21:50

Wat een lieve berichtjes, ook via pb.. SUper mensen geeft me weer een beetje moed..

Helaas zie ik t somber in, ben nog steeds vreselijk benauwd maar durf niet aan morgen te denken.
Schoonouders hebben iig beloofd mocht t opname worden morgen in t ziekenhuis sinterklaas te komen vieren (zouden morgen avond daarheen gaan).. Hun zijn morgen op de school van m'n schoonzusje zwartepiet, dus dan komen ze in pak naar t ziekenhuis.

Laten we maar hopen dat t niet nodig is.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:57

Heel veel beterschap!!
Hopelijk gaat het morgen beter met je!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:06

Ik heb ook geen idee hoe jou opname zal gaan.

Ik heb afgelopen zomer 2 weken in het ZH gelegen(hernia) en ik vond het alles behalve leuk, ik kwam er bijna deprie uit. Ik zou maar 2 dagen blijven en dat werden 2 weken!
Maar dat kwam omdat ze gewoon niet goed luisterde en me hevig onderschatte kwa pijn, tot 2x toe een MRI afgeblazen vanwege de pijn ik kon niet in die buis liggen en ik had er eentje naast me die nog liever dood wou dan zo door leven.

Maar de verpleegsters waren echt super!!!
De toetjes waren helemaal geweldig Tong uitsteken Het eten is wel okay alleen had ik een varkensoester waar je met een kettingzaag nog geen eens door heen kwam Haha! Maar daar zie je de lol ook wel weer van in.

Ik had een tv met o.a Travel Channel en heb op vrijdag avond lekker Baantjer kunnen kijken OK dan! . Ook had ik een telefoon die goed gebruikt werd.

S'middags ging ik naar de creative ruimte, even lekker knutselen.

Ziekenhuis is nooit leuk maar je komt er vast beter uit dan dat je erin ging. Ik gelukkig wel, ik kwam op brancard binnen en ging lopend naar buiten OK dan!

Neem een goed boek mee, je walkman en wat lekkere dingen.

Sterkte morgen enne laat je nie gek maken Clown

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:26

Nou, dat is mooi kl*te dan.. Boos! En dat nog wel op ons twee jarig jubileum.. Verdrietig

Als jij morgen het ziekenhuis in gaat dan laat je het wel ff weten he? Dan kom ik je zaterdag ff pesten daarzo Tong uitsteken * Met een hele grote teddybeer saam Knipoog *

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:28

Jeetje, wat vervelend. En dan zeker nu net met de feestdagen Scheve mond
Kan me voorstellen dat je er nu erg tegen opziet, maar ja als je je daarna veel beter voelt. Want altijd maar benauwd is natuurlijk ook geen pretje

Probeer je niet te druk te maken, het zal vast meevallen. En je man en honden redden zich ongetwijfeld ook wel. Vermoedelijk heb jij er meer problemen mee dan hij Knipoog

Heel veel sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:39

Desnoods moet ik je knollen in de trailer zetten en naar het ziekenhuis rijden!
Kom op hoor angel, koppie niet laten hangen, niet NU

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:52

Hey lieverd positief blijven hoor!!! en het gaat er uiteindelijk om dat je weer beter wordt!!! Sterkte.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 11:25

Even een update,

Vannacht verschrikkelijk slecht geslapen, benauwd.. en ziek van die pikken.

Dus eindelijk ik had al m'n moed bij elkaar verzameld en man lief net t ziekenhuis laten bellen.
Wat zeggen ze, meneer wacht u nog maar een dagje, gaat t morgen niet beter dan moet u morgen maar komen..

LEUK... VAN JE ARTSEN MOET JE T MAAR HEBBEN...

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:30

Bij mij duurde het maar 3 daagjes, even flink aan de zuurstof en dan kon ik er weer een weekje of 2 tegen aan
Het infuus kan pijn doen, dat is heel verschillend.
De ene keer voel je er niks van, de andere keer krijg je een knots van een hand.

Sterkte Ach gut

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:37

Angelique18 schreef:
Even een update,

Vannacht verschrikkelijk slecht geslapen, benauwd.. en ziek van die pikken.

Dus eindelijk ik had al m'n moed bij elkaar verzameld en man lief net t ziekenhuis laten bellen.
Wat zeggen ze, meneer wacht u nog maar een dagje, gaat t morgen niet beter dan moet u morgen maar komen..

LEUK... VAN JE ARTSEN MOET JE T MAAR HEBBEN...


Dat is behoorlijk balen dan Scheve mond
Ben je eindelijk zover dat je een opname aandurft, wordt het weer uitgesteld.
Nogmaal sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:53

Hè getsi, dat is niet echt leuk allemaal Scheve mond !
Toch denk ik dat je man liever heeft, dat jij in goede handen in het ziekenhuis bent en daarna weer een zo-goed-als-nieuwe vrouw heeft Knipoog !
Misschien kan je je HA even bellen en hem alles vraagt wat zo´n opname in houdt ??!
Een kleine tip: ik vind zo´n infuus in m´n hand ook erg vervelend Lips are sealed, maar aan de binnenkant van m´n arm (net boven de plek waar je horloge zit) heb ik goede aders lopen en daar hebben ze de keren dat ik in het ziekenhuis lag, de infuusnaald geplaatst. Daar doet het echt geen pijn, het is alleen maar lastig Knipoog !!
Heel veel sterkte Ach gut en net als wat Cowgirl ook al schreef, je komt er vast beter uit, dan dat je er in gaat!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:02

Wat balen zeg. Ik ben zelf best vaak opgenomen geweest in het ziekenhuis (niet voor astma of longemfyseem maar ik lag wel op de longafdeling.) Het enige wat ik kan zeggen is: Zo erg is het allemaal niet. Okee, leuk is anders maar veel keus heb je niet. Soms moet je gewoon door vervelende dingen heen voor je eigen bestwil. En dit is nu zo'n geval. Daar weten ze echt het beste wat ze moeten doen.
Dus ik zou zeggen: Gewoon naar het ziekenhuis. Die opname is even doorbijten maar zals ik al zei, zo vreselijk is het echt niet. Infuus is wat minder maar alleen de prik voel je een beetje en daarna heb je er weinig last meer van. Verder lig je de hele dag in je bed. Wel saai (gelukkig bestaat er tv, telefoon en boeken) maar het is echt wel te overleven.

Veel sterkte in ieder geval.
(Bij mij is het ook allemaal goed gekomen!!!)

:D

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 14:31

Ik wordt echt van t kasje naar de muur gestuurd...
Zal even een kleine update geven van hoe de ochtend verlopen is.
M'n man is dus om 10 uur begonnen met bellen naar de poli, dat hij wilde dat ik werdt opgenomen.. toen zei de longarts dus dat ik nog maar een dagje moest aankijken.
Ondertussen werdt mijn benauwdheid steeds erger, heb ik t gevoel dat er een plank op m'n borst ligt, of dat m'n luchtwegen gewoon worden afgeknepen.
Heb inmiddels al 2 keer t max. aan medicijnen geinhalleerd zoder enig effect.
Rond half 11 heeft m'n man de dokter gebelt of zij iets konden doen voor me in t ziekenhuis, deze belde 2.5 uur later terug om te zeggen dat ik opname moest eisen.
Man opnieuw naar t ziekenhuis gebelt waar hij werdt afgescheept met t verhaal dat de longarts (eland ik noem hem EZEL) in een moeilijk gesprek zat en dat ik later terug gebelt zou worden of hij opname nu al nuttig zou vinden.

Inmiddels zit ik mezelf helemaal op te vreten, als dit nog langer zo door gaat ga ik alsnog zelf naar t ziekenhuis ga ik daar opname eisen.
Ik trek dit gewoon echt niet langer zo!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 15:27

Wat vervelend zeg! Je weet toch zelf wel wanneer je opgenomen moet/wil. Niet te geloven, ze kunnen je toch wel even langs laten komen om het even aan te zien.
Iniedergeval heel veel sterkte en we hopen er maar het beste van.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bonnelover, ComscoreBot, Facebook, fnpetter1990, furious, goesju, IASCrawler, ista, Knollboll, Lisselot, Loreke2, MeesMo, MissJeanny, Muga, Oehlala, Roosch, YandexBot en 149 bezoekers