wat vind jij belangrijk aan een bijrijder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

wat vind jij belangrijk aan een bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 13:39

Wat vind jij nou belangrijk als je opzoek gaat naar een bijrijder. Moet ze juist heel goed kunnen rijden of vind je het belangrijker dat ze verantwoordelijk met je paard en spullen om gaat.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:40

alle drie!
En het moet klikken met je paard, anders wordt het een gevecht.

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:41

Ik ben zelf bijrijder, en volgens mij vinden de meeste paarden eigenaren het belangrijk dat je het paard onder controle hebt met rijden.
Ik zou t ook heel belangrijk vinden dat diegene netjes met m'n spullen omgaat, dus alles netjes opbergt en schoonmaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:55

Het een sluit het ander niet uit. Als je bijrijder lief is voor het paard, betrouwbaar is en netjes is op je spullen, maar als ze drie dagen gereden heeft en je paard wil niet meer voor- of achteruit, dan schiet je daar ook verrekte weinig mee op.....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:57

het rij nivo verschilt een beetje qua paard waarvoor je dew bijrijder nodig hebt, bij de recreatief gereden paarden hoeft een ruiter niet de sterren van de hemel te rijden, maar bij een paard wat dressuurmatig gereden word zal de bijrijder ook dressuurmatig wat beter onderlegd zijn
belangrijk is wel dat een ruiter eerlijk is met handen en been(zachte stille hand/been)bij ieder paard.
en natuurlijk verantwoordelijk omgaat met paard en de spullen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:07

Dat ze te vertrouwen is en eerlijk is tegen mijn paard; ik moet haar met een goed gevoel alleen voor mijn paard kunnen laten zorgen.
Dat mijn bijrijdster super kan rijden is erg leuk meegenomen (ook de reden dat we nu een groen paard hebben gekocht) maar als ze niet zo goed kon rijden maar wel super was met mijn paard had ze hem ook mogen doen hoor.
Gelukkig bof ik HEEEEEL erg en is ze super met mijn paard, betrouwbaar en kan ook nog eens heel goed rijden!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:38

Alle drie!! ook moet het klikken en ik moet alle vetrouwen in haar hebben dat ze goed voor mijn paard zorgt dat ze stal schoon is etc etc..

nu heb ik een super verzorger voor Mango dus ik heb nix te klagen!!
ze rijd super, verzorgt hem goed en het klikt tussen hun!!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:42

Ik moet een goed gevoel bij die gene hebben,ik moet dr met mijn paard kunnen vertrouwen.
Het moet dus, tussen mij en de bijrijdster klikken,maar het is ook zeker belangrijk dat de bijrijder samen met mijn peerdje een team vormt.
En verantwoordelijkheidsgevoel voor paard en spullen, zijn toch wel dingen die ik vanzelfsprekend vind als je bijrijdster bent.
Ik vind het dan ook wel een van de belangerijkste dingen,dat de bijrijder verantwoordelijk bezig is.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard


angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:34

Ik heb geen paard, maar als ik er een had.
Ze zou goed genoeg moeten kunnen rijden, dat het paard nog altijd de basis goed blijft onderhouden, maar liever dat mijn paard ineens staakt dan dat het door haar toedoen onder een vrachtwagen terechtkomt.
Nuja, als ze er voor zou zorgen dat mijn paard volledig zou staken omdat ze niet kan rijden, zou ik haar er zoiezo nooit opgelaten hebben.

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:37

Als ik een paard zou hebben en dan dus een bijrijder, vind ik het belangrijkste dat die persoon netjes met mijn paard en spullen omgaat. Goed kunnen rijden hoeft niet, als mijn paard dan maar niet gehindert wordt in zijn bewegingen, doordat er aan de teugels gesjort wordt oid.
Liever iemand die niets vraagt, dan iemand die mijn paard vastrijdt, bijvoorbeeld. En als ik zelf een paard koop, dan wil ik er het grootste gedeelte van de week zelf tijd voor hebben en een wat rustiger dagje met de bijrijder is dan ook geen probleem.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:54

Liefde voor het paard en het paard niet verzieken tijdens het rijden vind ik het belangrijkste.

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:15

ben het helemaal met moossie eens. liefde voor het paard en toch wel een beetje rijervaring is het belangrijkste.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:37

Ze hoeft in ieder geval geen topruiter te zijn, gewoon netjes rijden, en dan vooral niet te grof, zacht in de mond, lekker met het been.
Als zij op die manier rijdt en maar een Btje is ben ik al tevreden.
Al hobbelt ze dan maar een half uur met lange teugel los door de bak kan me dan niet schelen.

Wel moet ze dus zuinig zijn met mijn spullen, netjes er op zijn.
Eerlijk tegenover mijn paard en consequint *verkeerd geschrven, leer dat woord nooit*

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:45

ja inderdaad. Spullen moeten ook goed gebruikt worden en ze moeten er netjes mee omgaan, maar dat vind ik niet meer dan logisch eigenlijk..

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:45

eeeh consequent??

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:47

moossie schreef:
eeeh consequent??


Ja dat is hem, raar dat ik alleen dat woord zo door elkaar gooi Verward

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 19:40

vind het belangerijkste dat ze lief voor je paard is.....
en ze hoeft niet geweldig te kunnen rijden.....
hebben net een nieuwe en heb liever niet dat ze rijdt Tong uitsteken
maar ze moet ook je spullen netjes achterlaten enzo.

....................

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 19:58

Sily"]
[quote="moossie schreef:
eeeh consequent??


Ja dat is hem, raar dat ik alleen dat woord zo door elkaar gooi Verward
[/quote]

hahaha ach joh wat maakt het uit. We weten toch wat je ermee bedoelde Clown

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:28

mmmmmmm

betrouwbaar,ervaring,consequent,wil om te leren,zuinig met de spullen,zelfstandig,en voldoende tijd ervoor nemen,kunnen bijbetalen van stalgeld.

tja,dit lijkt onmogelijk?

maar wel gelukt !(he'' medebokker SETH)

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:34

Een eerste instantie dat ze verantwoordelijk omgaat met m'n paard en spullen. Heel goed hoef je voor Dennis echt niet te kunnen rijden, iedere beginner kan er rondjes mee sukkelen. Maar het moet wel klikken, anders doet Dennis het gewoon niet. Gaat hij stil staan en kan je het vergeten.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:02

Ehm... betrouwbaar, zuinig met de spullen, consequent, eerlijk, verantwoordelijk, genoeg tijd in t paardje willen steken...

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:14

De eigenaresse van Cadans zocht iemand die niet perse goed kon rijden, maar die wel bereid was lessen te nemen van haar instructeur. Nou, dat was toevallig ook mijn voorwaarde van een bijrijdpaard dus dat kwam mooi uit! Verder wil ze dat ik netjes ben met de spullen en dat ik me verantwoordelijk gedraag. Dat heeft ze niet letterlijk zo gezegd maar daar ga ik min of meer wel vanuit! Haha!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 04:00

ach een bijrijder moet niet te perfect zijn... wanneer hij/zij alles voor je paard doet, t tuig bijhoudt, je kast opruimt, je helpt opstijgen, je paard traint ipv rondjes laat lopen, elke dag komt, voor je invalt als jij ff niet kan, je paard wel die overtollige kilo's kan laten afvallen, wel vrienden kan worden met je paard...

ja dan stuur je ze t liefst zo snel mogelijk weg...
want je moet natuurlijk zelf wel altijd op nummer 1 blijven staan bij je eigen paard...
xx hester

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

SPDB
Berichten: 135
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:26

Ik vind het bij onze bijrijders belangrijk dat ze gewoon zijn... en nadenken over waar ze nu echt mee bezig zijn... Bovendien moet je wel op ze kunnen bouwen, dus ook dat ze er met regelmaat zijn en hun afspraken nakomen. Voor wat betreft rijden, dat kan altijd bijgespijkerd worden toch?

www.stalpetersburg.nl kijk voor meer informatie in ons profiel OK dan!

johnvt
Berichten: 229
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:55

VERTROUWEN IN HET PAARD HEBBEN EN GEVEN EN VERTROUWEN IN DE EIGENAAR /EIGENARESSE GEVEN EN HEBBEN. vOOR DE REST HET PAARDJE BEHANDELEN ALSOF HET JE EIGEN PAARD IS. DUS ZEKER NIET DENKEN VAN HET IS MAAR EEN VERZORGPAARD DUS WAT KAN MIJ HET SCHELEN. WIJ HEBBEN OP STAL VERSCHILLENDE VERZORGSTERS RONDLOPEN EN WIJ ZIJN DAAR DIK TEVREDEN MEE. OOK BELANGRIJK IS DAT VERZORGSTERS DOOR DE OVERIGE MENSEN OP EEN STAL WORDEN GEACCEPTEERD ALS IEDEREEN IS GELIJK. DAN GAAT ALLES GOED, TENMINSTE BIJ OP STAL WEL.

Als het schip lek is, gaan de ratten van boord.

Wat een zelf spot hebben sommige mensen, ONGELOOFLIJK SAAI.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Jane808, Trendiction en 38 bezoekers