oproep van partij voor de dieren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

oproep van partij voor de dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 14:01

maxcola schreef:
Drentlunatic stuurde me vanmorgen dit mailtje; ze kon het zelf even niet plaatsen, dus doe ik het nu:



Partij voor de Dieren roept op tot kopersstaking:
Stop dierproeven voor diervoeding!
Breng Eukanuba/Iams op andere gedachten
Op 1 december zond het TROS consumentenprogramma Radar de schokkende beelden uit die eerder consumenten in Duitsland, Engeland en Amerika al in alle staten bracht. Een medewerkster van de dierenrechtenorganisatie Peta werkte maanden undercover in het proefdierenlaboratorium dat Eukanuba/Iams had ingeschakeld, de producent van en filmde daar hoe de dieren in kooien van traliewerk zonder enige afleiding getest werden met alle stress van dien. Stembanden van de dieren werden onklaar gemaakt om het geblaf onmogelijk te maken, dieren met open wonden moesten informatie verschaffen hoe de bloedvaten van de dieren reageerden op het toegediende hondenvoer. Deze misselijkmakende praktijken moeten stoppen. Welke honden- of kattenbezitter wil het op zijn of haar geweten hebben dat dieren op een afschuwelijke manier getest worden voor het voer van zijn of haar huisdier? De Partij voor de Dieren roept consumenten op dit voer niet meer te kopen.
In 2013 wordt een Europees test- en handelsverbod van kracht voor cosmetica getest op dieren. De PvdD pleit voor een uitbreiding van dit verbod voor diervoeders. Diervoederfabrikanten nemen ondermeer bij honden bloed en huidweefsel af en deze dieren ondergaan tevens kleine operaties. Deze testen zijn volkomen overbodig, maar van het bestaan weten slechts weinig consumenten af.

De producenten van diervoeding dienen openheid te geven over het gebruik van dierproeven, zodat consumenten dierproefvrije voeding kunnen kopen. Echte kwaliteitsvoeding onderscheidt zich door duurzaamheid en diervriendelijkheid. Partij voor de Dieren roept Eukanuba/Iams op haar stellingen aangaande kwaliteit daadwerkelijk waar te maken en vindt dat tot die tijd consumenten de producten van Eukanuba/Iams in de schappen moeten laten liggen.

www.partijvoordedieren.nl

Om u gerust te stellen hebben we snel even wat navraag gedaan en om bewijzen gevraagd.
Van Arden Grange hebben we al een brief ontvangen, zie bijlage.

In Engeland speelt dit al jaren. Er is daar een speciale website met bedrijven die onderzocht en vrij verklaard zijn.
Arden Grange en Naturediet staan hier beiden op.

zie www.buav.org en
www.helpthedogs.org/index_campaigns.html see latests updates!

hier kun je nog veel meer info vinden.

Van Gilpa hebben we nog niets vernomen, maar het kost heel veel tijd om van ieder ingrediënt te bewijzen dat er geen diertesten mee zijn uitgevoerd. In Nederland zijn we nog lang niet zo ver met de onderzoeken en testen en naar mijn mening is dit ook bijna niet na te gaan.

We gaan een kleine verwijzing maken op onze sites zodat mensen hier de informatie kunnen vinden.



Met vriendelijke groet,
Albert Nihot

Adviesbureau voor hond en kat
Vermeerstraat 2
2712SW Zoetermeer

Tel: 079-3168224

www.dogsupplyservice.nl

De hond is de betere mens


Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:11

Mijn honden eten toch al niet van dit merk, dus had ik eigenlijk al een staking...
Succes met dit plan.. zou mooi zijn als men de link legt naar die gruwelijkheden daar in dat laboratorium.

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:31

onze hnden krijgen ook geen eten van dit mer, maar als ze dat wel kregen had ik het direct weggegooid en ander voer gehaald

dit was toch van de week op tv?over het leed achter de dierenvoeding ofzoiets?ik had een voorstukje gezien, en besloten het programma niet op te nemen(moest gaan werken) want ik wilde t niet zien, alleen het voorstukje was al erg genoeg!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:24

Onze hond krijgt dat merk voer niet (nooit gehad ook trouwens). Maar jeetje pas over 10! jaar een wet/regeling....

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:05

wij zijn ook al heel lang in staking, die van ons lust het nie eens

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:21

het is ook veel te duur.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Facebook, Tigerboy, YandexBot en 140 bezoekers