Saldo op je rekening...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Saldo op je rekening, maar een papiertje of...?

Het is maar een papiertje met cijfers, boeit me niet zoveel
12 (15%)
Ik check elk bedrag precies na, en NO WAY dat ik ooit rood sta!
19 (23%)
Ik leef zoals het me uitkomt, soms als resultaat dat ik in het rood sta
24 (30%)
Ik let er continue bij elke aankoop op...
17 (21%)
Anders...
8 (10%)

Totaal aantal stemmen: 80


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Saldo op je rekening...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 19:08

Waar denken jullie dan aan? Ach, het zijn maar cijfers op een papiertje, doet me niet zo heel veel. Of, zodra de 0 in zicht komt raken we in paniek? Of, wat anders?


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:12

Hm, dit past denk ik beter bij Algemeen Lachen

Ik let er niet echt op. Ik probeer een beetje te sparen, maar dat lukt ook niet.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:13

ik heb wel duidelijk dat ik na denk hoeveel ik op mijn rekening heb en hoeveel ik uit kan geven hoeveel er weer binnen komt en wanneer het weer binnen komt etc. etc.
ik let er dus voortdurend op... ik vind het persoonlijk wel belangrijk om wat meer centen op de bank te houden zodat mocht ik eens wat "groots" willen/ moeten kopen dat dat dan ook kan eenmaal gekocht verbied ik mij zelf om weer wat te kopen voordat het minimum bedrag weer op mijn rekening staat... (dat bedrag wijzigd nog wel eens)

volg je het nog ?! Tong uitsteken

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:17

Als ik geen geld meer heb, raak ik echt in paniek!
zorg er echt voor, dat ik nooit onder de 100 euro kom hoor! wat als mijn lieftallige paardje nu wel wat gebeurt, heb ik geen geld voor de veearts! zou toch niet zo moeten zijn!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:20

Door pech zitten wij nu behoorlijk in de penarie met de centen en alweer met een erg zware kost alweer door tegenslag. Normaal ben ik een mens van geen schulden, nergens ... dat ik nu moet zondigen tegen m'n regel is echt zwaar knudde

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:30

Ik heb voor de 2e optie gekozen. Ik kan niet rood staan, en dat heb ik bewust zo gedaan, ik koop zeer zelden luxe spullen omdat ik die niet kan betalen, ik heb namelijk verantwoordelijkheden omdat ik studeer en een paard heb. Als er geen geld op mn rekening staat, dan is dat even jammer, maar het is niet anders.
Verder probeer ik zo zuinig mogelijk te leven, te sparen om mijn schulden (leningen bij ouders, ja meervoud Bloos ) af te betalen. Ik heb een hekel om schulden te hebben. Je hebt wat je hebt, en meer echt niet. Leningen ben ik dan ook tegen in feite, enkel met een hele goede reden kan je een lening aangaan. Maar mensen die een lening afsluiten voor een vakantie Nee, dan heb je toch echt de verkeerde prioriteiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:47

Ik let er wel altijd op maar sta soms wel eens rood.
Vooral als het om kleine bedragen gaat waarvan het niet de moeite is om het van m´n spaarrekening af te halen.
Gelukkig hebbben we allebei een goede baan en kunnen we redelijk zorgeloos leven.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:56

Ik sta nooit rood en check bijna elke dag de bank.
Dit ook omdat ik altijd even op de zakelijke rekening kijk of er nog bedragen overgemaakt zijn.

Ik geef niet veel geld uit aan kleding en sjabrakjes enzo dus op zich leef ik best sober. Ik probeer dan ook aardig te sparen en maak maandelijks een bedrag van mijn lopende naar mijn spaarrekening over.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:55

Een paar jaar geleden kon ik me echt druk maken als de nul in zicht kwam, sterker nog, het kwam nooit voor, ik stond er altijd ruim boven. Nu ik een eigen huis heb en hoge vaste lasten, maak ik me er niet zo druk meer over. Ik geef sowieso niet zoveel geld aan kleding e.d. uit, dus daar hoef ik me niet schuldig over te voelen.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 01:05

Ik heb gekozen voor:
Ik check elk bedrag precies na, no way dat ik rood sta.
Ik heb gewoon geleerd dat je na gaat gaat waar het heen gaat, enzo.
Ook omdat ik het altijd krap heb gehad, ik dacht wel 2x na voor ik het uitgaf. Gelukkig is dat nu over en heb ik een vaste baan Knipoog
En trouwens ook dat je moet sparen voordat je het uitgeeft.
( Heb ik nog steeds.)

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 01:12

Ik kan niet rood staan, dat is al een voordeel. Maar ik let er wel altijd op. Zodra de vijftig euro in zicht komt mag ik van mezelf nog maar weinig tot geen uitgaven doen. Moet natuurlijk wel aan mijn toekomstige auto denken Lovers Knipoog

Soms loopt het helaas wat minder gesmeerd, zoals nu. Maja, al die kadootjes en surprise's krijg je helaas niet gratis

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 01:56

Eigenlijk weet ik altijd wat erop staat Lachen Er staat nooit veel op, dus ik kan altijd wel redelijk uitrekenen hoeveel ik nog uit te geven heb.
Verder ja...ik leef ook sober. Ik hoef weinig tot niets zelf te betalen, heb ook niet veel nodig, dus het komt allemaal wel best uit zo Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 08:27

Ik sta heel regelmatig rood,
op mijn betaalrekening dan...
Ik heb altijd wel een aardig appeltje voor de dorst op een spaarrekening en heel af en toe haal ik daar wat vanaf bij onvoorziene omstandigheden.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 08:40

ik heb op de 1e gestemt, ik hou me er echt niet mee bezig

wat niet slim is, want ik ben gewend om fulltime te werken, en had weinig tijd om mn geld uit te geven
nu werk ik part-time dus minder geld&meer vrije tijd om geld uit te geven

en dan komt het weleens voor dat ik ineens niet meer kan pinnen Bloos!

ik kan niet rood staan, opzich vind ik dat wel oke, maar omdat ik precies iedere 4 weken uitbetaald krijg en ik weleens de dag ervoor wat moet betalen, is het irritant als ik dan net nog 1 dag moet wachten voor ik weer geld heb
(spaarrekeningf stond een leuk bedrag op maar na meebetalen aan een paard en 2x nieuwe scooter is dat bedrag weg, wat er nog staat is bedoeld voor mn rijbewijs, als ik daar ooit gebnoeg geld voor bij elkaar heb gespaard!)
iemand enig idee of je bij de postbank t makkelijk kan veranderen, zodat je wel rood kan staan Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 08:45

Ik weet precies wat er op mijn rekeningen en die van het bedrijf staat. Ik kan op mijn eigen rekeningen niet rood staan. Ook bewust voor gekozen. Als de centen op zijn, dan is dat pech, maar dat zit het er gewoon niet meer aan. Ook ik zorg ervoor dat er altijd een 250 Euro blijft staan voor het geval er iets met een van de twee knollies is. Dan maar niet dat mooie truitje kopen.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 09:08

Ik let ook altijd op wat ik uitgeef, ik kan ook niet rood komen te staan. Bevalt me wel eigenlijk, let ik tenminste op mijn geld Haha!.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 09:15

Je kan beter zorgen dat je het zo houd Renske20, je vergist je er heel snel in ...

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:00

Ik ga altijd aan het begin van de maand bewust NIET naar de stad.
Gelukkig kan ik met mijn rekening niet rood staan (heb ik bewust voor gekozen) dus ik houd elke maand wel over. Ook spaar ik automatisch een vast bedrag per maand.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:37

Chantalll schreef:
Je kan beter zorgen dat je het zo houd Renske20, je vergist je er heel snel in ...

klopt, dat is ook de reden waarom ik toen ik een formulier over rood kunnen staan, dat kon je dan aanvragen, bv tot 200 euro rood kunnen staan, ervoor heb gekozen dat niet te doen

maar ik zit nu met af en toe flinke rekeningen die ik moet betalen, ena sl ik dan net 1 dag voor ik uitbetaald krijg bv naar de kraker moet(40 euro) en ik moet ook nog even tanken, dan zou t erg fijn zijn als ik die dag wel gewoon kan pinnen, ook al zou ik da net 10 of 20 euro tekort komen

maar het gevaar is idd dat ik dan standaard rood zou staan, al ga ik vrij verstandig met geld om, dus ik twijfel nog een beetje!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:51

Renske20 schreef:
maar ik zit nu met af en toe flinke rekeningen die ik moet betalen, ena sl ik dan net 1 dag voor ik uitbetaald krijg bv naar de kraker moet(40 euro) en ik moet ook nog even tanken, dan zou t erg fijn zijn als ik die dag wel gewoon kan pinnen, ook al zou ik da net 10 of 20 euro tekort komen


Leve de credit card! Haha!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 11:36

Ik heb laatst mij kamer opgeruimd en kwam toen overal ongeopende enveloppen tegen van de postvak Bloos . Ik ben dus niet al te netjes op mijn geld. Maar ik weet daartegenover ook wel ongeveer hoeveel erop staat.
Ik hoef geen eigen huis ofzo te betalen dus ik geef mn geld alleen uit aan kleding en extraatjes.
Maar ik heb me voorgenomen dat ik nu een stuk zuiniger ga zijn.
Gewoon om de leuke grote dingen die je ervan kan kopen, bovendien moetik volgend jaar alles zelf betalen en het lijkt me handig wel alvast wat geld te hebben.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 11:44

Elke 2 weken maak ik prive een soort liquiditeitsbegroting op, waarmee ik overzicht krijg in wat er betaald is, wat ik nog moet betalen, welke saldo's toereikend zijn, en uiteindelijk dus ook hoeveel eurootjes ik zou mogen 'verballen'. Maar als rechtgeaarde krent probeer ik uiteraard over te houden...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 11:58

Ik let best wel op wat ik koop, probeer niet teveel te shoppen en let in de supermarkt op de prijzen. Alleen gaat dat soms niet helemaal goed. Combineer dat met mijn 'kop in het zand' houding, wat geld betreft (zolang er nog geld uit de automaat komt en er geen aanmaningen in de bus liggen is het goed) en dan krijg je dus af en toe problemen. Waarvan ik dan weer ongelovelijk de kriebels krijg. Want eigenlijk vind ik het helemaal niks om rood te staan en elke eurocent om te moeten draaien om het einde van de maand te halen. Vandaar dat ik heb besloten om per volgend jaar te gaan internetbankieren, om zo een beter overzicht te krijgen wat wat er nu eigenlijk van mijn rekening af gaat. Pfff, wat zal dat tegenvallen de eerste tijd!

Ik spaar overigens wel, elke maand wordt er automatisch een bedrag naar mijn spaarrekening overgeschreven. Dat is wel een aanrader als je toch wel weet dat je niet de discipline kan opbrengen om elke maand zelf een bedrag over te maken.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 12:12

Ik heb dan een gezamelijke rekening met mijn vriend en we kunnen niet rood staan.
Als we iets willen kopen dan doen we dat gewoon, we weten eigenlijk altijd wel wat er ongeveer op de rekening staat.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 12:38

Ik weet het bedrag altijd zo ongeveer. Aangezien ik met mijn rekening niet in het rood kan Knipoog
En ik probeer ook om de paar maanden een bedrag over te schrijven naar mijn plus, voor nood.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, hokke, YandexBot en 195 bezoekers