vorige eigenaars van je paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 20:14

Zondag ga ik meedoen met een rally met mijn paardje. Ik zit samen in een team met mijn tante en.. de vorige eigenaresse van mijn paardje. Dat vind ik nu eens zo leuk hé, dat ik ten minste weet vanwaar mijn paardje komt en dat ik ook nog contact heb met de (bezorgde) vorige eigenaars.
Ik denk dat als ik ooit een paard moet verkopen, ik ook zeker wil weten waar het is om het nog eens op te zoeken *LOL* . (zo snel zijn die nieuwe eigenaars dan ook niet van mij af) Paarden brengfen mensen dichter bij Knipoog . In elk geval reden genooeg om een paard niet op een markt te kopen of van een handelaar. Haha!


Hebben jullie ook nog contact met vorige eigenaars van jullie paarde? Of houden jullie zelf contact met jullie "ex-paarden"? En komen die ex-eigenaars/kom jij ook zo nu en dan eens rijden? (bij ons is het wel een eind rijden, maar dat hebben ze er wel voor over).

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 20:26

Ik mail nog regelkmatig met de nieuwe eigenaar van mijn pony. Binnekort (maar dat roep ik al een tijdje ) ga ik met lot naar soest toe om samen een buitenrit met hun te maken.
Ik sta bij de vorige eigenaar van Lot en Hinke (en ook de fokker) op stal dus die spreek ik dagelijks Lachen

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:25

ik heb ook nog steeds kontakt met Joy haar fokker (haar moeder en vriendinnetje staan er nog)
ik ben zelfs al eens langs geweest
vonden ze prachtig!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:42

jah ik zie Evita haar vorige eigenaar nog wel eens! Is ook niet zo raar want ik ken haar, want voordat Evita van mij was was ze al mijn verzorgpony en toen stond ze dus nog bij haar.
En mijn vriendin heeft een tijd een pony van haar verzorgd. Ze heeft nu volgesmij weer een haflinger

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:45

Ik chat bijna iedere dag met de vorige eigenaar van Robin. Party!! Heel leuk!
Ze zijn al een keer komen kijken, maar het is toch best ver weg. We gaan ook nog een keer samen buitenrijden, dan komt zij met haar pony naar hier, en dan gaan we lekker de bossen in! Party!!

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:57

Ik spreek de oude eigenaar van peetje ook nog bijna elke dag Haha!
En ze komt regelmatig hierheen om te kijken,en ik ga wel eens bij haar kijken(naar haar nieuwe paard) Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 22:29

De ex vrouw van Escala's eerste eigenaar is laatst gezellig op visite geweest bij mij en mijn puk! Ze had Scaal al 5 jaar niet gezien terwijl ze haar vanaf veulen af aan tot en met Escala's 6e jaar Scaal iedere dag zag...en ze vond het erg leuk om Escala te zien, ze heeft dan ook meteen foto's gemaakt!!! En de eerste eigenaar zelf...daar heb ik nog 3 jaar bij op stal gestaan, hij had nl wel een ander paard gekocht dat daar ook stond.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 23:20

Ik was vandaag nog bij de vorige eigenaar van drie van onze paarden. De eerste daarvan hebben we gekocht in 1980, en is nu nog bij ons (Trammelant). De vorige eigenaar van Pablo heb ik een tijdje terug wat foto's en nieuws gestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 08:59

Ik sta nu weer bij hem op stal en dat is hartstikke leuk! Hij is heel trots op de vooruitgang die we geboekt hebben en op evenementen vertelt hij aan iedereen die het maar horen wil dat ik Milena van hem gekocht heb!
Ook met de eigenaar daarvoor (die haar als veulentje tot 7-jarige hebben gehad) heb ik verschillende keren gesproken!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 09:19

Ik heb nog elke week contact met de fokker van onze paarden. Ik ben zelf wel eerste eigenaar van mijn 3-jarige. Ik zou ook wel willen weten bij welke mensen hij terecht komt als ik hem zou verkopen. Maar ik heb gezworen dat ik in ieder geval dit paard (mijn eerste eigen aankoop) NOOIT verkoop! Daarvoor betekent hij teveel voor mij en ik vertrouw denk ik iemand anders de verzorging niet toe. Ik ben nu al zo'n zeikerd als mijn zusje komt helpen; opschrijven wat hij wel en niet mag hebben enzo. Maar het is er dan ook een met gebruiksaanwijzing. Nee, die blijft bij mij. Ik ga volgend voorjaar beginnen met het fokken van Welshpony's (op kleine schaal), ik heb nl een hengstje die al enkele dekkingen in de planning heeft voor aankomend voorjaar en mijn vriend en ik willen zelf ook wel een merrietje om een veulentje te fokken. Maar om een lang verhaal kort te maken; die veulentjes zijn WEL bestemd voor de verkoop. Ook in dit geval zou ik willen weten waar ze terecht komen, misschien even bij die mensen op stal komen kijken waar hij komt te staan. En als het niet bevalt, dan gaat ie gewoon nog niet weg.
Zeikerd ben ik he??? Knipoog

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 09:21

Ik schrijf elke maand een brief naar de vorige eigenaars van Loki

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 09:27

Hahaha, Zwelgje. Als ik op vakantie ga (=moet Knipoog ) bel ik ook elke dag naar huis om te weten goed het met de pony's gaat. Ze staan in de zomer gewoon op de wei en water is er ook, dus er moet alleen maar naar gekeken worden, maar zelfs dan ben ik nog bezorgd Knipoog .

Gelukkig had ik dit jaar een oplossing voor dat probleem: ik heb de pony's gewoon ('gewoon') meegenomen op vakantie en dat is me heel geod bavallen. Ben wel eerst naar daar gereden om een omheining te plaatsen rond de wei en ik heb 2 trailers tegelijk geleend, omdat het 3 pony's zijn en je onmogelijk eentje kun achterlaten, hé! Daarbij, alle pony's hebben recht op een vakantie, pony-emancipatie heet dat *LOL* .

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 09:42

ik mail nog regelmatig met de mensen waar ik kviekje van gekocht heb.

wil ook nog eens langs gaan maarhelaas ligt vlieland niet om de hoek Huilen

ook staat daar een dochter ven kvika en die wil ik ook nog eens gaan bekijken Party!!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 11:54

Mijn verzorgpony stond vroeger op de manege waar ik lesde. En ik kon haar daar nog van. Haar vorige eigenaresse zie ik nog weleens als ik op de manege ga kijken.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 14:29

De vorige eigenaresse van sunny,woont 100m terug waar sun nu staat Haha! dus ja,ik zie der elke dag Haha!

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 15:44

nicoos vorige eigenaar is de eigenaar van de manege waar ie op stal staat
hiihi dus ze ziet hoe GOED ie heeft
( t stink hier hahah )

greetz jennifer

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 16:04

ik heb nog regelmatig contact met de nieuwe eigenaar van mijn verzorgpaard... wij schelen ook maar 3 jaar dus das wel leuk!!! En staat staat hier maar een half uurtje vandaan! Ik zou er afgelopen donderdag heen gaan, maar ze ging naar Nathalie Smeets (die is hier vlakbij een stal begonnen) die had gevraagd of ze kwam helpen daar met de paarden! DUs helaas.... zij baalde ik ook maar over 3 weken ga ik echt!!!!!! Haha!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 16:06

Ik ben vorige week nog even naar Jupiter geweest ( http://www.marvins.nl/jupiter die bruine). Die heb ik anderhalf jaar geleden verkocht.

Ik droomde 's nachts over hem, dat er iets met z'n hoeven was. Vinz vond het maar overdreven, maar ik wou hem toch even zien.

Zoals altijd waren zijn nieuwe eigenaren er (ook al staat hij als pensionpaard op een manege), maar ze vinden het niet erg als ik langskom. Juup stond met 5 andere paarden buiten, maar herkende me wel en kwam even naar me toe.

Wat wel apart was, was dat hij inderdaad toevallig de dag ervoor een ijzer kwijt was geraakt, maar verder gaat het super met hem.

Moraal van het verhaal, het blijft altijd je paard ook al doen die nieuwe mensen alsof hij van hun is...
En andere mensen kunnen ook goed voor hem zorgen en hij kan ergens anders ook blij en gelukkig zijn, misschien nog wel meer dan bij jou of bij mij.

Maar ik vroeg me vorige week wel af hoe het zou zijn als je al heel veel paarden gehad en verkocht hebt, die twee van mij (Wanda, m'n oude kleine ponytje en juup) geven me al genoeg zorgen!


_________________
"Geef hem die graag de waarheid zegt een paard, waarop hij kan ontkomen" (Armeens spreekwoord)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marja op 2001-10-26 16:08 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 16:06

ik heb elkedag contact met de vorige eigenaar van mijn paard
helen Lovers

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 16:14

toen ik honey kocht heb ik de fokker gebeld. Hij had haar moeder inmiddels niet meer, helaas.
Maar ik ben toen met honey naar hem toe gereden (hij woont niet zover weg) en hij vond het echt heel leuk!!! Het was dat hij geen land meer had, anders had ie er zo weer een paar gekocht. Heb toen ook veulenfoto's van hon gehad.

Met jamaica zou ik graag weten van wie ze was voor die man waar ik haar van kocht.
Die man waar ik haar van kocht heb ik geen contact mee, en dat hoeft van mij ook niet zo nodig

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 16:42

Ik ken de fokker van Dennis nog voor dat ik Dennis zelf kende! Ik ken ook al z'n familie. Vader, moeder, ooms, tantes, broers, zussen, neven en nichten(vooral tantes, zussen en nichten, de hengsten gaan meestal weg). Ik weet alleen niet precies wie zijn ouders zijn maar ik ken ze wel. Beetje gek maar het is zo(ik ken alle pony's van die man). Ik heb ook nog regelmatig contact met hem. Vandaag heeft Tamara hem nog gebelt om Dennis z'n preciese geboorte datum.
XXX
Ciska

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 19:56

de vorige eigenaars van mijn pony beest hebben me pas nog gemailt om te vragen hoe het ging...(goed dus) Haha!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 19:58

de vorige eigenaren van mijn merrie waren de fokkers. Ik heb haar al 3 jaar lang Party!! Ik heb nooit contact met hun gehad, want alles ging via een veiling. Verder heb ik geen andere paarden dan deze merrie gehad. Party!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:41

De vorige eigenaar zag ik nog wel eens op een wedstrijd (4 jaar geleden voor het laatst ofzo...)
Het meisje die er op reed is nog wel een x geweest, maar dat is ook al een tijd geleden. Zelf heb ik nog contact gezocht met de fokker, en nog een foto van Ironique als veulen gekregen Lachen