Mensen die 4-tal rijden in wedstrijdverband?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Mensen die 4-tal rijden in wedstrijdverband?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 21:33

Zijn er hier ook mensen die 4-tal rijden in wedstrijdverband?

Wij zijn van plan om met een stel meiden een 4-tal op te richten maar we zouden graag wat meer informatie hierover van andere mensen krijgen. Ik weet dat er een regelement is bij het KNHS maar het gaat er mij om dat er misschien wat ervaringen kunnen worden neergezet o.a. van het nivo(verschil) van de ruiters en wedstrijdervaringen en eventueel wat foto's

Alvast bedankt!


Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:41

Renske20 heeft dit jaar nog op de Hippiade gestart met hun L-viertal. Misschien kun je haar pb-en?

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:55

Wij hebben dit jaar ook 2 L-viertallen en 1 M-viertal gehad bij de pony's.
Ik zat bij 1 van de L-viertallen.We waren veels te laat begonnen met oefenen, en onze eerste wedstrijd ging ook erg slecht, ik moest voorop, en ik had geen enkel idee hoe dat met t afsluiten nou moest Haha!
Onze 2e wedstrijd was de gelderse, waar we 6e werden en dus net in de prijzen zaten Haha! Dat terwijl we nog geen 2 mnd hadden geoefend.
Het is wel leuk om te doen!Ik reed toen nog B, maar de proeven zijn niet moeilijk, tenminste die van de L niet.
Het niveau verschil tussen de ruiters was er wel, maar het was niet storend, zoals ik al zei, het niveau van de proeven is niet hoog, kun je een leuke B-proef rijden dan kan je met GEMAK een L viertal meedoen.
De volgorde van ruiters kom je vanzelf wel uit.
Ik vond t leuk, alleen de controle vond ik wel vreemd, gingen ze kijken of je de onderkant van je beugels wel schoon had Haha! Maar dat deden ze op de gelderse niet.

Het hele jaar door zou ik het nie twillen doen, maar het is een leuke ervaring!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:03

jaah wij Lachen

ik weet er ook nog niet zoveel van, wij zijn sinds een paar weken aan het oefenen!!
We hebben 4 januari onze eerste wedstrijd in Dronten!! Lachen

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:31

ehh ik heb heel wat jaren in 4-tallen gereden
en misschien in de toekomst nog eens bij de paarden
ik heb L,M en Z 4-tallen gereden
tis wel heel gezellig hoor! echt zo'n teamsfeertje, gezelligheid staat voorop!!!!
hoogste wat wij hebben behaald(naja ik in het 4-tal) is 4e van Nederland in het Z, maar ons voorgaande Z 4-tal werd kampioen van Nederland 2000 en in 1999 Reserve Kampioen van Nederland ook in het Z
hier wat foto's:

Afbeelding
Reserve Kampioen Nederland 1999
Afbeelding
Kampioen Nederland 2000
Afbeelding
L 4-tal
Afbeelding
Z 4-tal 2002
Afbeelding
Z 4-tal 2002

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:45

niet meer, maar ik heb vroeger veel acht- en viertal gereden. Wat wil je weten?

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:38

Ik heb ook een paar jaar viertal gereden, en afgelopen jaar nog gegroomt bij het viertal van de vereniging.
idd, wat wil je weten?
Niveau is over het algemeen afhankelijk van wie het meeste heeft geoefend, heb ik het idee. Er zijn dus clubs die altijd bovenaan zitten!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:08

Je moet even in de gaten houden wat het niveau is van de ruiters. Ik geloof dat iemand die B of L rijdt voor 1 punt telt, een M ruiter voor 2 punten en een Z ruiter voor 3 punten. Die punten moet je samen optellen. Ik geloof dat een viertal dat L start niet meer dan 10 punten samen mag hebben. Dus een viertal van allemaal Z ruiters dat L start mag niet. De precieze puntentelling weet ik eigenlijk niet meer zeker. Kijk even in het reglement hiervoor.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:17

Ik heb afgelope jaar ook in ons L-viertal gereden en dat ging echt super goed. Volgend jaar zit ik er weer in.

Reddytobias, waarom staan jullie op die ene foto langs je pony? Verward

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:24

nathalie: dat is de inspectie, dat krijg je altijd na de proef! wordt het tuig enz gecontroleerd!

rieja: idd elk jaar zijn het dezelfde die boven aan staan! iedere keer weer... wij als Noord-Hollanders kunnen daar niet tegenop!!! het niveau is zo anders

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:25

daar kunnen jullie ook tegenop. Veel oefenen, zowel met viertal als op de individuele dressuur, en heel precies rijden. Het zit hier echt niet in de lucht of zo, er wordt ook hard voor gewerkt.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:41

Lielle schreef:
daar kunnen jullie ook tegenop. Veel oefenen, zowel met viertal als op de individuele dressuur, en heel precies rijden. Het zit hier echt niet in de lucht of zo, er wordt ook hard voor gewerkt.


ja dat wel, maar je ziet met de gewone wedstrijden(4-tal) dat er toch heel anders gejureerd wordt. en idd wij kunnen er wel tegenop!
ons Z 4-tal is een keer Reserve Kampioen en Kampioen geworden van Nederland
dus wij mogen niet klagen! Haha!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 21:16

Hier een fan van het viertal rijden!! Vind het echt super leuk om te doen, hartstikke gezellig. Ook kur viertallen is hartstikke leuk!
En over het niveau, meestal eindigt brabant/limburg/zeeland ergens bovenaan, maar dat is niet alleen met paardrijden zo, kijk naar de statistieken voor wedstrijden voor orkesten, brabant/limburg en zeeland staan bovenaan. Waar het aan ligt? Geen idee!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 21:17

reddytobias schreef:
nathalie: dat is de inspectie, dat krijg je altijd na de proef! wordt het tuig enz gecontroleerd!



HUH? Dat hebben wij dus nooit hier? Verward

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 23:50

Inspectie hebben wij ook altijd gehad hoor. da's echt normaal. Dan controleren ze echt alles, zelfs of je beugelblokjes wel schoon zijn en of je alles netjes gepoetst hebt.
Bij ons was het btw lang niet altijd even gezellig, als het niet werkte ging iedereen op elkaar zitten zeuren....

En met veel oefenen kun je ver komen. Wij begonnen vaak pas een week of acht voor de provinciale, en da's dus eigenlijk niet vroeg genoeg. Maar het is zo'n gedoe om iedereen telkens weer bij elkaar te krijgen....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:05

ja hier een viertal fan Haha!

met pony's in de klasse L en M op de NCB en NKB kampioenschappen, met de paarden 2x in de M en dit jaar met een nieuw viertal in de L naar de hippiade geweest

was echt super!vooral omdat we net een nieuw viertal waren
ik was als enige ruiter van het M viertal overgebleven, ik moest ineens voorop gaan rijden, had altijd achteraan gereden en Quentin was altijd erg kijkerig, maar dat ging afgelopen seizoen hardstikke goed gelukkig Haha!

2 ruiters van het oude L viertal, en een meisje met een net nieuw jong paard, en na 2x oefenen hadden we al een selectiewedstrijd en werden we 1e Haha!
hier in brabant zijn er nog redelijk veel vier en acht tallen, maar helaas wordt het steeds minder Scheve mond

ik zal even de topics met foto's &verslagjes opzoeken, dan plaats ik hier wel even een link

we hebben zelden of nooit inspectie, en nooit onderling ruzie
heb ik afgelopen viertal jaren nog nooit meegemaakt dat er ruzie was gelukkig, altijd is er weleens een paard dat een dagje geen zin heeft, jammer dan!
zo hebben we vorig jaar met het M viertal een proef verknald doordat we als kopruiter een invaller hadden, zij rijdt Z2 met heel veel wp, en tijdens de viertal proef liep het paard alsof er geen stuur opzat en halverwege de proef rende hij al bokkend de ring uit, kwam niet meer terug, hij rende zo naar de trailer, en we waren gediskwalificeerd
nou ja, jammer dan, zij deed het ook niet expres!

ik was in t begin nogal 'bang' om voorop te rijden, dat ik fout zou rijden(ik was zenuwachtig de eerste 2 keer!) of dat Quentin flink zou gaan staken of nergens langs zou durven
nou zoals je op de foto's kan zien kom ik overal langs Haha!
maar als ik niet zeker had geweten dat als er wat fout ging, er geen gekat zou komen, had ik niet voorop gaan rijden denk ik!ik rij ook gewoon voor mn plezier!

als er in ons viertal wat fout gaat, dan hebben we zoiets van ja jammer dan, we hebben ons best gedaan

we waren dit jaar vor t eerst ook geen mooi viertal, 4 verschillende paarden
mn oude viertal had 4 bruine paarden van 1.65-1.70
dat toont meteen veel mooier, nu hebben we voorop Quentin, slank bruin paard van 1.72 daarachter een vos E-pony die vrij rond is, daarachter een klein smal donkerbruin paardje van 1.60 ofzo en daarachter een wat grover bruin paard van 1.65
dat toont al meteen rommelig, maar ja we zijn bijna altijd 1e geweest op een paar x na, en op de hippiade ging t allemaal niet zo goed, en t terrein was glad dus ja waardoor Q en sapphire uitgleden en niet meer echt wilden lopen, jammer dan, we waren allang blij dat we daar mochten starten!
(en dan te bedenken dat de 2 middelste ruiters maar 2x per week rijden! kan je nagaan hoe veel beter het zou kunnen als hun wat vaker zouden rijden Knipoog )

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:24

[HAW] viertal foto's van de Hippiade!

die foto's van de hippiade doen het helaas niet meer!snap er niets van!ga proberen of de uploadsite toch nog mee wil gaan werken!

maar heb nog wel foto's van de regionale kampioenschappen:

[HAW] naar de Brabantse in Oirschot met viertal!

en zo ziet het viertal er dus uit(en Q die voor t eerst in zn leven zn angst voor witte hekjes, bloemstukken, tenten, klapperende lintjes en tuintafels overwon en overal langsaf liep Haha! )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(geconcentreerd Knipoog )

Afbeelding

meer foto's, ook van de prijsuitreiking waar Q weer zichzelf werd Knipoog staan in dit topic


heb nog meer foto's gevonden: [HAW] Wedstrijd Haghorst 29-5, met Quentin, M2 en 4-tal

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:44

Rieja schreef:
Inspectie hebben wij ook altijd gehad hoor. da's echt normaal. Dan controleren ze echt alles, zelfs of je beugelblokjes wel schoon zijn en of je alles netjes gepoetst hebt.
Bij ons was het btw lang niet altijd even gezellig, als het niet werkte ging iedereen op elkaar zitten zeuren....


Hmm, dat hebben wij dus nooit gehad hier. Inspectie.
Wij groete af, met de commendant erbij, en dan in vrije stap de baan verlaten.. Als we dan bij A naar buiten waren stelde we buiten de ring op en gaven we de ponys tegelijk een hals-klopje. Maar inspectie, nog nooit gehad! Gelukkig maar..

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:03

O wij doen 4tal op MUZIEK!!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:39

Rieja schreef:
Inspectie hebben wij ook altijd gehad hoor. da's echt normaal. Dan controleren ze echt alles, zelfs of je beugelblokjes wel schoon zijn en of je alles netjes gepoetst hebt.
Bij ons was het btw lang niet altijd even gezellig, als het niet werkte ging iedereen op elkaar zitten zeuren....

En met veel oefenen kun je ver komen. Wij begonnen vaak pas een week of acht voor de provinciale, en da's dus eigenlijk niet vroeg genoeg. Maar het is zo'n gedoe om iedereen telkens weer bij elkaar te krijgen....


ja en of je spoorriempjes goed zitten enz! Tong uitsteken
idd je moet het wel met elkaar vinden, anders werkt het niet! dat hadden wij in 2003 ofzo of 2002 weet het geneens meer Verward maarja toen moesten er opeens 2 L 4-tallen komen, dat liep helemaal verkeerd en toen ben ik er mee gestopt, want er kwamen zulke ruzies, nou dan bedank ik.......

wij oefende ook nog geneens 8 weken voor de provincionale haha wij hebben wel eens een provincionale gereden met de reserve erin die het nog nooit had gedaan en nix was op elkaar afgestemt, maar oke het ging goed Cool

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:47

Wij hebben ook nooit inspectie! Zelfs op de NCB en NKB hadden ze geen inspectie, of ze waren ons vergeten Knipoog

We zijn trouwens in 2001 NKB-kampioen geworden met ons viertal CDE-L! Daarna zijn we zeer goede in de M gestart, kringkampioen en naar de regio. Afgelopen jaar weer M en weer kringkampioen, naar de regio mochten we wel maar zijn niet gegaan wegens eigen wedstrijd waar veel werk voor was.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers