Barefoot gehobbelt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Barefoot gehobbelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 17:50

EEn ex-stalgenoot van mij heeft deze week een Barefoot op proef.
Ze was zo aardig om een briefje achter te laten of ik ook nog wou rijden op dat zadel Pling .

Sinds mijn hernia heb ik het idee dat ik op mijn westernzadel toch niet zo lekker meer zit . Toch nog een te gedwongen houding. Ik heb na het rijden ook wel weer last van de hernia

Dus vanmiddag Felix gezadelt en ik heb zo even een half uurtje rondgehobbelt. Ik had al een mini ervaring met een Torsion dus was al een beetje bekent met de zit.

Nu zaten er wel western fenders aan en westernbeugels. Bij de Torsion toen niet en toen had ik echt van die wiebel benen. Nu niet.

Het is voor mij denk ik wel een geschikt zadel. Ik heb eindelijk eens een paar rondjes kunnen galoperen OK dan! . Ook het lichtrijden ging nu beter.
Aan Felix kon ik weinig merken behalve dan dat ie na al die maanden stilstaan weer goed scheef is Boos! . Maar dat komt wel weer goed dmv trainen.
Ik heb op dit moment ook nog geen hernia klachten, even duimen nog dat het nu zo blijft. Kan door het zadel komen of er is gewoon weer meer genezing geweest de laatste week.

Er waren wel 2 puntjes waar we wat opmerkingen over hadden.
* het sjabrak leek wel aan de kleine kant, er zaten lusjes aan het sjabrak en de voorste konden wel vast maar de achterste niet. Misschien lag het iets te ver naar voren het stak aan de voorkant ong 3cm onder het zadel vandaan.

Plinge westernbeugels mogen van mij iets breder en iets zwaarder. Je moet al westernlaarzen aan wil je wat veiliger zitten.
Ik reed vandaag met mijn bergschoenen, met westernlaarzen lijkt me het niet zo lekker rijden omdat je benen meer in contact liggen dan wanneer je op een westernzadel zit.

Maar mocht ik over gaan op zo'n zadel dan neem ik er endurance beugels bij. Tong uitsteken

het zadel zag er verder prima uit en ik denk dat je als koper een goede zet doet en er jaren plezier van zal hebben. OK dan!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 18:43

wat fijn dat je weer lekker hebt kunnen rijden na je hernia!
hernia is toch wat minder!

ik heb neit zon verstand van zadels...

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 21:10

Goed eens wat over deze zadels te horen!

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 21:13

Met fenders rijdt dus stabieler dan met gewone beugelriemen?
Hoe vond je de kwaliteit/prijsverhouding van de Barefoot?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 21:49

vond ik dus niet. maar ik ben gewone beugels gewend en reed daar liever mee. ik heb de fenders dan ook meteen teruggestuurd. ook vond ik de beugels te klein ja.

maar leuk dat het zo goed beviel Cowgirl! Lachen

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:14

Hey Cowgirl is dat het zadel wat je van Sandra heb geprobeerd ( van Raisa) of zit ik nu verkeerd?
Zou wel toevallig zijn heeft ook net zo'n zadel voor een week op proef, en zou vanmiddag ook bij iemand langs gaan, met het zadel. Haha!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 11:48

Citaat:
Met fenders rijdt dus stabieler dan met gewone beugelriemen?
Hoe vond je de kwaliteit/prijsverhouding van de Barefoot?
_________________



Ik denk dat het er ook aan ligt wat voor paard je onder je kont hebt zitten.

Ik heb de torsion getest op een ijslander van 1.35 en met gewone beugelriemen. Misschien waren ze toen wat te lang.

Mijn haflinger staat al 9 maanden stil die die is nu best wel rond en ook een stuk hoger dan de ijslander.
Ik denk dat het op mijn fjord wel een heel ander gevoel is aangezien hij veel smaller is.

Maar ik denk wel dat je de beugels 1 of 2 gaatjes korter moet doen dan je normaal gewend bent. je kunt ze later altijd weer langer doen als je aan het zadel gewend bent.

Als je het zadel compleet koopt ben je zo rond de 500 euro kwijt dat vind ik wel een goede prijs kwaliteits verhouding.
Alleen vind ik de pads wel vreselijk duur! (bron:Boomloosrijden.nl)

Ik ben ook nog op de site van Torsion geweest en daar hebben ze eigenlijk ff meer keus kwa zadels.
En ik vind hun endurance/trekking zadel nog comfortabeler uitzien.
helaas is Torsion ook niet de goedkoopste Boos!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 11:54

Ik heb 2 weken geleden ook een boomloos zadel getest alleen van tuend, en ik zit er super op, lekker stevig en geen problemen met instabil zitten. Er zaten ook gewone beugels aan en ik zal toch over moeten naar fenders omdat mijn benen hardstikke wiebelen.

Nu nog mijn zadel verkopen al zit daar met een beetje geluk schot in en dan kan ik dit zadel ophalen en lekker gaan rijden weer.

Cowgirl misschien kun je een 2e hands zadel vinden. Op de sites van Torsion en barefoot wordt geloof ik wel wat aangeboden.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 12:21

op ebay duitsland vind je ook regelmatig 2e hands Barefoots

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:57

Cowgirl, heb jij het ook nog geprobeerd met gewone beugels en beugel riemen?