pony verkopen?¿?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

pony verkopen?¿?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 22:22

Heej mensen!

Ik weet echt niet wat ik moet doen.
Ik heb zoals sommige wel weten een hele lieve haflinger.
Maar ik zeg telkens dat ik hem wil verkopen enzo.
Hiervoor had ik een pony(arabier x ?).
Ik heb best wel veel spijt dat ik die verkocht heb.
Toen kocht ik een haflinger.
Maar heb de best wel veel spijt van, ik vind het eigenlijk niks voor mij een haflinger.

Het is alleen dat ik het niet tegen mijn ouders durf te zeggen.
Ja lijkt misschien stom maar kijk: mijn vader ment soms met amber.
Mijn moeder heeft er ook best wel een goede band mee.
Maarja vind het ook wel jammer dat ik het dan voor hun weg moet doen, maar ik vraag me dan af wat ik met de pony moet.
Ik moet er op rijden en verzorgen enz enz enz..
Het is verder ook wel een hele lieve en mooie pony.
Maar ik denk ook van als ik het ga zeggen dat ze dan zeggen van JA JE KRIJGT GEEN ANDERE PONY WEER!
En dat wil ik nou ook weer niet.

Sorry voor mijn verhaal Schijnheilig
groetjes isabelle

lola_lovster

Berichten: 318
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: glanerbrug ligt bij enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:25

wat een stomme situatie! Scheve mond
maar waarom is amber dan niks voor jouw Verward

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 22:28

nou ik heb zelf liever weer een arabier of een new forest of kwpn zoiets geen haflinger of fries zoiets.
klinkt misschien raar maar heb vroeger toen ik die andere pony nog had(arabier x ??) veel concoursen gereden.
en dat zie ik me met amber niet doen.
en dat zou ik wel graag weer willen.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:30

nou dan kan je dat toch gewoon eerlijk vertellen?
IK denk dat je ouders het leuker vinden dat je lol hebt met je pony, het is allemaal duur zat, dus als je dan ook nog eens met tegenzin naar je pony gaat.

Ik zou het gewoon zeggen en een leuk tehuis zoeken!! Lachen

Succes OK dan!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:37

Ik vindt het zelf tegenover Amber niet eerlijk om haar aan te houden omdat je na haar misschien wel geen ander paard krijgt.

Of je gaat helemaal voor haar, of je neemt het risico dat je weer moet manegelessen.
Klinkt misschien rot, maar er lopen zat meiden rond die hardstikke blij met haar zouden zijn *logisch want in je profiel ziet ze er hardstikke lief uit* en dan zou zij daar toch beter mee uit zijn.

En anders gewoon blij met haar zijn, niets zo veelzijdig als een haflinger, beetje springen, beetje dressuur, lief en eigenwijs karakter.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:43

Het is idd oneerlijk om haar te houden als je zelf liever wat anders hebt. Maar ik begrijp het niet zo erg.. In je profiel kom je toch best over dat je erg blij met haar bent, en het ziet er uit als een super lieve pony.
En waarom zou je Amber wel mogen, en een andere pony niet?
Tja, al zou dat zo zijn, als je niet blij bent met amber moet je haar niet houden.. Dat is voor jou niet leuk, maar voor haar al helemaal niet..

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 22:48

ja dat klopt!
ik wil amber dan ook niet houden hoor, zou ook neit helemaal eerlijk zijn tegenover de pony
maar ik ga morgen met mijn ouders praten!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:50

Groot gelijk, en als je eerlijk bent heb je grote kans dat je ouders die eerlijkheid waarderen en krijg je er *in ieder geval met de tijd* meer voor terug.

En anders laat je ze dit bericht lezen Knipoog

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:57

ik denk dat je gewoon in een dip zit,denk er nog maar eens goed over na

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 01:02

kun je niet een ander paard gaan bijrijden en lekker buitenritjes blijven doen met amber?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 08:51

Het is idd oneerlijk tegen over Amber. Maar als ik jou was zou ik eerst eens goed na gaan denken wat je dan wel wil...... Kies zorgvuldig een ras uit waarmee je je doelen kan bereiken !!!

Fjorjon
Berichten: 199
Geregistreerd: 01-11-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:03

Je kunt het je ouders misschien beter vertellen. Anders ga je steeds meer met tegenzin rijden en dat gaat zeker ten koste van de pony.
Succes

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:49

Denk er indd nog eens over na. Straks krijg je er spijt van.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een vreemd verhaal. Waarom heb je dan niet direct het ras gekocht dat je wilt hebben? Dit is niet helemaal eerlijk tegenover je pony he?
Ik wens je in ieder geval veel succes.

P.s.: Klinkt miss niet zo aardig, maar zo is het niet bedoelt!

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:22

Ben ik nou de enige die zich MATELOOS ergert aan de manier waarop Isabel over haar pony praat?
"Ja, ik had eerst een arabier, maar die heb ik verkocht, en daar heb ik nu spijt van, en de pony die ik nu heb moet ik ook niet meer, want ik wil toch liever een arabier."
Een paard is geen fiets, hoor, die je naar believen even kunt inruilen als je er toch liever eentje van een andere kleur of hoogte wilt hebben! Een paard is een levend wezen, en elk mens met een beetje gezond verstand denkt VOORDAT hij een paard koopt na over welk ras hij wil, en wat voor pony het beste bij hem past. Als je een paard koopt neem je een verantwoordelijkheid op je, en die moet je ook accepteren.

Mijn ouders zouden me denk ik wel het huis uitgezet hebben als ik een tijdje nadat ik mijn ponies had gekocht ineens besloot dat ik toch wel liever een ander ras zou willen...

Isabel, mijn advies aan jou is dan ook: Verkoop deze pony, en ga lekker op een manege rijden waar je elke week een ander paard kunt rijden, of zoek een verzorgpony waar je na een paar maanden mee kunt stoppen als je hem zat bent. Je hebt volgens mij niet helemaal door wat het betekent om een eigen paard te hebben...

En dit klinkt misschien ook niet zo aardig, en het is eigenlijk precies bedoeld zoals het overkomt... Ik kan me nl. goed pissig maken over kinderen die een paard nemen en er dan zó mee omgaan.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 21:02

Wat ik me eigenlijk af vraag, is waarom je een haflinger hebt gekocht ( of gekregen ) terwijl een haflinger eigenlijk niks voor jou is... Of wist je van te voren niet dat het 'niks'zou zijn? IK vind het idd een beetje vreemd....
Het is niet eerlijk tegenover Amber om haar te houden, maar denk de volgende keer eerst goed na voordat je een pony/paard koopt en wat je doel etc er mee is, of je hem/haar misschien eerst op proef kan nemen enz.

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 21:08

Als je besluit haar te verkopen weet ik misschien wel iemand die d'r misschien wel zou willen. (Zeker weten doe ik niet) je moet jacobien maar pb en.
Het is iig niet eerlijk tegenover je pony, maar ik ben niet de enigst die dat zegt. Sterkte.

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 21:09

oh ja nee natuurlijk je mag me aan me ergeren
maar wat heb ik daar aan
ben teminste blij dat sommige mensen zijn die normaal kunnen antwoorden, ja ok mening geven kan maar dit...
en wat maakt het uit ik doe natuurlijk ook niet alsof mijn pony een fiets is...wat denk je wel niet dat ik een paard/pony koop en die naar een half jaar weer weg doe heb de pony ook wel langer dan vandaag. VEEl langer!
dit is wel even wat anders.
en dan ook nog zeggen van dat ik niet door heb van wat het is om een eigen pony te hebben
het is ook dat ik het beste wil voor de pony, maargoed ik zal jullie wel niet meer tot last zijn en niet meer zo'n "mateloos"topic maken!
REAGEER TROUWENS NIET MEER OP DIT TOPIC! discussie gesloten!
SoRRy doeg!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 21:32

SORRY MAAR IK WOU TOCH FF EEN POSITIEVE REACTIE GEVEN:p *)misschien vinden je ouders het wel goed ik bedoel een paard moet je aanspreken als je geen band ermee hebt dan kun je er lang zo veel niet mee... het moet toch gewoon klikken... en je ouders hebben de pony voor jou gekocht...!! ze vinden uhm wel heel lief maar ze hebben uhm aan jou gegeven en je vader kan misschien net zo leuk met een pony mennen die jij ook leuk vind!! ik zou toch eens met ze overleggen!!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 12:33

Je ziet jezelf geen concoursen rijden met Amber. Waarom niet? Heeft ze er geen aanleg voor, of zijn jullie gewoon nog niet op dat niveau. Veel hafjes zijn juist hartstikke veelzijding en kunnen op een redelijk hoog niveau dressuren en springen. Maar dat moet je er natuurlijk er wel uitrijden. De knoppen zitten er niet zomaar op.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:43

waarom heb je die arabier dan verkocht?
en hoezo heb je die haflinger gekocht?

wat zeiden je ouders trouwens?

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:01

ik vind het is banketstaaf tegenover jou lieve haflinger!
jij gaat straks met tegenzin naar je haflinger en blijft het gewoon doen omdat je ouders een band heb. Ookal hebben je oduers een band met hem jij moet hem verzorgen, jij doet het het meesten! gewoon eerlijk tegen je ouders zijn en het vertellen... Mischien willen jou ouders hem dan wel verzorgen en je vader lbijven mennen..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:19

Ze reageert niet meer zegt ze hierboven, dus vragen stellen heeft weinig zin. Hmmz, na 1 negatieve reactie...Moet toch eerlijk bekennen dat ik me wel een beetje in nimue kan vinden.
en waarom zou je geen wedstrijden met amber kunnen rijden?

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:40

weetje... als ik een eigenpaard zou hebben, en ik zou in zo'n situatie zitten, zou ik mijn paardje niet eens kunnen verkopen....
dan zou ik dr toch aan gehecht zijn, ookal is het niet mijn soort type ras.
je zegt dat je m al heel lang hebt, dan kan je m toch niet zomaar weg doen?? naja... dat denk ik!
is dat niet moeilijk??
heb je het al gevraagt? en wat zeiden je ouders?

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:34

Waarom zegt iedereen dat ze dan die pony maar moet inruilen???

Niet gelezen dat haar vader er ook mee ment en dat haar moeder ook gehecht is aan het dier. Ouders tellen niet mee soms?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:14

Wat klinkt dit meisje ont-zet-tend verwend. Ik ga mee met Nimue. Ze zou dankbaar moeten zijn dat ze a) een pony heeft en b) ouders heeft die dat leuk vinden en er ook iets mee doen. Daar had ik wat voor gegeven, voordat mijn vader geinteresseerd raakte in ons eerste paard. Als ik haar ouders was zou ik deze pony - waar zij zelf plezier aan hebben - zeker niet verkopen. Het is tenslotte *hun* pony, niet die van Isabel...