zet nek vast, pakt bit vast, gaat ervan tussen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

zet nek vast, pakt bit vast, gaat ervan tussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 19:25

Ik heb een fjord en als ik met meerdere pony's in de bak rijdt en ik wil een volte rijden aan de andere kant dan zet hij vooral op rechts (in draf of galop) zijn nek erop en pakt en zet hij alles vast. En dan beukt hij heel hard tegen die andere op of hij gaat als een idioot galloperen Clown
Als ik alleen ben doet hij dit dus niet en op links ook niet (ook niet met meerdere pony's) Verder doet hij als we op rechts galloperen en ik wil een volte draaien dan spurt hij net voor de hoefslag links Verward

Ja ik heb les maar ik wil gewoon eens weten wat jullie dan zouden doen Lachen (als je paard zo deed)
Iemand tips?

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek



Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:33

Klinkt misschien heel gek, maar: Los laten!
Veel paarden zetten hun nek vast, pakken het bit vast en piepen er tussen uit wanneer je te hard bent in de hand.

Ga jij trekken, dan trekken ze terug. En dat winnen ze, ze zijn eenmaal sterker.

Zelf laat ik mijn paard dan helemaal los (wel je been er aan houden) en wanneer ze dan weer rustiger lopen neem ik ze weer op en rijd door.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 19:41

als ik loslaat dan laat hij nog niet los en gaat hij harder en dan krijg ik hem helemaal niet meer achter een ander paard weg

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:46

Misschien pubertijd.

Verder zou zijn rug dan niet in orde kunnen zijn. Of jij hindert hem, misschien zadel niet meer in orde.

Laat eens iemand anders er op rijden, als hij dan gewoon braaf is ligt het niet medish of aan je tuig.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 19:48

Fairie schreef:
Misschien pubertijd.

Verder zou zijn rug dan niet in orde kunnen zijn. Of jij hindert hem, misschien zadel niet meer in orde.

Laat eens iemand anders er op rijden, als hij dan gewoon braaf is ligt het niet medish of aan je tuig.

Ja daar heb ik ook al aan gedacht.. Maar het is alleen als ik met veel pony's in de bak rijdt en meneer zijn zin niet krijgt. Met mijn instructeur gaat hij er ook vandoor als hij wil maar die kan net wat strenger zijn ofzo denk ik .. Verward

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:19

Vasthouden (niet trekken, niet loslaten), diep gaan zitten en been. Dit is eigenlijk wat ik je vooral aan kan raden.

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 20:24

Antoinette schreef:
Vasthouden (niet trekken, niet loslaten), diep gaan zitten en been. Dit is eigenlijk wat ik je vooral aan kan raden.

ja dat doe ik ook maar hij baggert gewoon door Boos!

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:34

Het is iets wat volgens mij fjorden vaker proberen. Omdat ze zo'n heerlijke hals hebben.
Je moet sneller worden. Initiatief nemen. Voor zijn. Aan het werk houden zodat hij dit niet kan doen.

Je weet hoe hij het doet, je weet wanneer hij het doet. Rij eens een halve grote volte op het midden. Kijk eens goed waar het mis gaat. Gelijk bij het begin?
Want om het bit goed vast te pakken en zijn nek vast te zetten moet hij toch een handvat hebben.
Probeer eens een volte te rijden met stelling naar buiten. Zet hem eens aan het werk op de volte. Begin de volte in stap, sluit de volte, draaf dan aan en open de volte.
Kijk eens wat er dan gebeurt.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

tamfawn

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Amstrd.{Beyond the Woods}

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:28

Haha,wat is dit een veelkomend probleem zeg. Koppige Paardjes hebben we he Haha! Je moet hem inderdaad verassen met hem los te laten en na een tijdje terug te nemen. Je mag zeker niet gaan trekken,want dan krijg je het touwtje trekken probleem, en kan je paard nog gevoeliger in de mond worden dan het al is.

Rock-on, dudes!2004=:) Party!!Petepaardje Emoré:#:9 Cupidonna Vingers aflikken:wow:LOTR3:wow: Vingers aflikkenProfiel Vernieuwd Vingers aflikken

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 09:45

dit is PRECIES wat mijn Tinker deed!
Ik heb er ruim 5 maanden aan gewerkt, je moet inderdaad loslaten, en weer oppakken, en rij vaak veel verschillende overgangen.
Ik heb nog 1 tip die werkte, maar wees allemaal niet boos op mij van "wat zielig"want ze doen het zichzelf aan.
Als hij weer het bit bakt, en hij gaat heel hard, rij op een muur af, zodat hij zijn neus stoot.
Mijn tinker vond dit zeer onaangenaam, en na een keer of 6 wist ze al hoe laat het was als ze tegen het bit ging vechten.
Wel rustig blijven en daarna geruststellen, anders worden ze allee nog bnger.
Ook niet vaker dan 2 X achter elkaar doen.
Klinkt zielig, maar is absoluut niet zo, ze snappen het.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lizzy__87, YandexBot en 13 bezoekers