Duitse Herder aangereden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Duitse Herder aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 19:23

Ik moet altijd met de bus naar school omdat het 1 uur fietsen is en ik daar dus geen zin in heb. Clown Onderweg naar de halte op de rijksweg zag ik een politie auto op een oprit (naar de rijksweg), en een ANWB auto ervoor. Wat zag ik ertussen: waarschijnlijk een hond! Ik dacht meteen al dat die was aangereden want hij lag op de grond en hij bewoog niet. Het was als ik het goed gezien heb een Duitse Herder. Later (zat nog steeds in de bus) zag ik een mevrouw in de buurt ook met een Duitse Herder. Op de een of andere manier vroeg ik me af of die hond van die vrouw kan zijn, want die hond die bij haar liep, liep wel los.. Scheve mond Ik weet niet wat ik precies moet zeggen.. Maar ik vind echt dat mensen beter op hun honden moeten letten en niet los laten lopen als ze in de buurt zijn van een rijksweg! Ik vond het gewoon zo'n zielig gezicht dat die hond daar op de weg lag.. Huilen Huilen Huilen

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:25

Op de rijksweg?? Sjees da's niet best!! 'K hoop maar dat het goed is afgelopen met die hond!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:46

oooh das minder.
ik hoop dat die hond niet ernstig gewond is

Tancreda4

Berichten: 24035
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:29

Arme hond... Verdrietig
Ik heb ook eens een aanrijding van een hond gezien, remsporen van 3 meter op de weg, en een hond onder een deken. Hij leefde nog wel, maar flink in shcok... En dan zie ik mensen met hun honden los over de treinovergang gaan, richting een weg... Zulke mensen vind ik dom, hoe braaf de hond ook is... (is was vroeger trouwens ook zo, maar weet nu wel beter..)

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:31

En daarom doen we onze hond alleen los als we in het bos zijn. Ik moet er toch niet aan denken... Scheve mond

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 22:09

Dat doe ik ook Toekie!! Mijn moeder had bijna een hondje aangereden. Ze remde, en achter reed een wagen. Was nog ver achter haar. Maar die vrouw die daar achter reed zei dat ze ons niet gezien had (toen mijn moeder (bijna) stil stond). En ja hoor.... KNAL bovenop onze auto. We hadden al zo'n pech met onze auto. Hij is pas nieuw en we hebben echt een waslijst met dingen die nog gemaakt/gerepareert moeten worden!! Gelukkig is het goed afgelopen. Hond heeft nix (is er vandoor gegaan, is niet aangereden), mijn moeder een bloedneus en had natuurlijk even een shock, die vrouw die achter mijn moeder reed weet ik niet wat die had, haar auto was wel total loss, en onze auto kon (helaas) gemaakt worden. De trekhaak heeft de meeste druk opgevangen. Waarom helaas? Misschien hadden we dan een wagen waar je niet zo'n waslijst hoeft te maken. Boos!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:14

bahbah......
Gelukkig dat die hond niks had...

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 15:12

ik vind ook dat mensen die een hond hebben ze vaker aangelijnd moeten hebben.mijn hond is dan niet aangereden maar ik had 2jaar geleden een pup een bastaardje.erg leuk hondje, ze was 10 weken oud en liep al keurig los met mijn vriend mee op het land.

maar op de parkeerplaats op stal en bij de bak hadden wij haar gewoon vast.maar het was lekker weer en lieten haar lekker los rennen op het grote land waar mijn paard stond een tinker en een schetje.ze stonden allemaal achterin en wij lagen in het gras voorin de wei.we lagen er al een tijdje te zonnen en wilden naar huis toe.we deden het hek open en ons hondje schrok omdat de paarden naar het hek kwamen rennen.de tinker kwam naar ons toe en bleef suf voor het hek staan naar ons hondje kijken.wij stonden al halverwege achter het hek.ons hondje liet zich overal snuffelen door die tinker en gaf de tinker een lik op haar neus.

er knapte opeens iets in die tinker en ze werd opeens kwaad ofzo.zomaar uit het niets.ze deed haar oren in haar nek en wou zich omdraaien ik riep onze pup en ze wou naar ons toe lopen achter het hek.maar het was al te laat.de tinker had haar een stuk of 5 trappen gegeven. ze zat tussen de vier benen van die knol. ik hoor haar nu nog gillen.arme angel.....ze rende iets van 10 meter van die knol vandaan.en ook van ons vandaan. we rende achter haar aan , ze bleef heel zachtjes piepen.we zijn met 180 km per uur naar de dierenarts gereden maar het was al te laat.een paar minuten voordat we daar aankwamen was ze al overleden.

ik had haar op me schoot en ze liet alles lopen....in haar ogen zat geen leven meer haar tong hing uit haar bek, ze ademde niet meer.ik rende histirisch naar binnen met mijn broek helemaal onder de poep en pies.maar ze zeiden dat de zwaare inwendige bloedingen had en dat ze als we eerder waren geweest haar toch niet op tijd konde helpen.ik heb denk ik min.5 maanden gehuilt Huilen .ik ben na 2 weken van stal veranderd want ik kon dat niet meer aan om die tinker te zien.die mensen van die tinker waren wel geschrokken maar vonden het mijn eigen schuld want hun paard deed zoiets niet.ik moest haar laten cremeren dat was al erg genoeg.mijn moeder heeft aan die mensen gevraagt of ze dat cremeren niet konden betalen.maar daar deden ze moeilijk over.uiteindelijk hebben iets van 25 euro gegeven terwijl het cremeren iets van 100 euro was maargoed Boos! .het is een hele nare les voor ons geweest maar we houden nu altijd onze honden aan de lijn!! alleen in het park achter ons mogen ze los.het liefst houden we ze ook in de auto of thuis als we naar de paarden gaan.veel veiliger.

sorry voor het lange verhaal en dat ik nogal offtopic ga maar ik moest het ff kwijt. Verdrietig

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:58

Ík doe ze ook nooit los bij het veldje langs de weg.. alleen op een veldje in de nieuwbouw mwha