Indoctro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
happygirl
Berichten: 123
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 21:17

Hallo,
Ik rijd dressuur met een 6jarige merrie van Indoctro x Flemmingh. Kennen jullie mensen die dressuur rijden met een Indoctro??? Hoe gaat dat, en vertel eens wat over het karakter van die paarden.

Alvast bedankt!

ps: Als jullie draffoto's van Indoctro hebben wil ik die ook wel eens zien.


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 07:29

springfoto Indoctro

Afbeelding

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Nouvel

Berichten: 28536
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 08:38

Mijn instructeur heeft 2 Indoctro's gefokt uit een Burggraaf-merrie volgens mij (maar dat weet ik niet helemaal zeker, ik zal nog even navragen wat voor merrie 't is...).

De ene is een zwarte, hele hete merrie, waar hij mee heeft gesprongen. Ze is nu verkocht aan iemand die er mee gaat dressuren en springen.
De andere is een donkerbruine ruin die verkocht is aan een meisje dat er L2-dressuur mee rijdt.
Dat is een heel braaf paardje dat heel netjes kan lopen.

Ik heb jammer genoeg geen foto's van de paarden voor je.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 08:39


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 09:40

Indoctro's zijn regelrechte leipoos. Druktemakers, ze zijn erg bloederig....Zeer gewilde springpaarden! De Veulens zijn absolute veilingtoppers, zeker in de combinatie Indoctro x Volbloedmerrie....
Maar dat zijn dan wel paarden waar je wel mee om moet kunnen gaan! Want die zijn niet voor de amateur-ruiter en al helemaal niet voor de beginner!

De combinatie Indoctro x Flemmingh is een typisch Wiepke van de Lageweg produkt. Dat zal een rijtypisch mooi paard zijn dat vrij vlug is. het is te hopen dat Flemmingh het karakter heeft doorgegeven, dan zal het paard was rustiger zijn.
Maar Indoctro: WAUW wat een hengst! Wat een kracht, wat een persoonlijkheid! Die gaat voor keur, dat mist niet..... Lovers

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 11:06

Onzin Dees!!!

Ik heb een Indoctro x Lucky Boy gehad een zwarte ruin. Zelf zadelmak gemaakt en ingereden en superbraaf. En heel goed springen !! Hij is verkocht aan een meisje dat er de 1/2 fase mee wilde gaan doen en wedstrijden rijden.
Hij was superlief.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 11:12

Ach, uitzonderingen bevestigen de regel.. is het niet..?
Je hebt geluk gehad. Daarbij komt, ook een leip paard met een rustgevende ruiter zal zich netjes kunnen gedragen. het zijn gewoon geen paarden voor zenuwachtige ruiters. Je moet er wel mee om kunnen gaan.
Jouw exemplaar was misschien braaf, de meesten door de bank genomen niet. Ik zie vaker Indoctro's met veel haast door de baan sjezen. Met de juister ruiter erop een enorm pluspunt, overigens. Die paarden komen tot prestaties!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 11:22

Nou ik weet niet welke jij hebt meegemaakt maar ik ken er meer en het zijn lieve paarden die willen werken en niet staatsgevaarlijk zijn ofzo.
Bv een Indoctro x Ladalco x Joost en nog een paar.;

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 12:29

Mijn 5 jarige indoctro X ahorn X erdbaal is absoluut geen leipo! Ik heb m als 3 jarige hengst gekocht op de hengstenhouderij waar ik toen werkte.En ook zelf ingereden..Geen probleem.ook de andere indoctro's die wij hadden waren niet leip! IK ga binnenkort starten met die van mij.Ik begin nu pas omdat ik door de geboorte van mijn zoontje er een tijdje uit ben geweest. groetjes jessica

happygirl
Berichten: 123
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 13:11

De Indoctro waar ik op rijd is best wel sensibel. Ze bokt eigenlijk nooit, maar springt wel gauw eens even weg.

Verder is het een hartstikke fijn paard om te rijden, zij is vlot, meewerkend en heeft altijd plezier in het werk.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 19:11

Mijn paard wil ook heel graag voor je werken.Hij is heel soepel in de mond echt niet normaal hoor!Verder is ie wat gevoelig op t been,maar niet verevelend en zeker niet leip!

Nouvel

Berichten: 28536
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 19:28

Die Indoctro-ruin die ik ken is ook echt heel lief en fijn te rijden.
Hij is makkelijk in de mond en leergierig.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:12

INDOCTRO 90.10488 STB, 8 juni 1990, 1.68 m DONKERBRUIN
V. CAPITOL I , v. CAPITANO
M. VANESSA VII H

v. CALETTO II , m. ORGESCH H

mv. CALYPSO I -- SHERRYNETHERL
Fokker : G. HANSEN, te 2241 WIEMERSTEDT
Eigenaar : W. VAN DE LAGEWEG, BEARSTERDK 14, 9025 BR BEERS FR
VERR. 90.10488: S.7 D.6 G.8 RP.6,5 SPR.9 VS.9 K.9 ST.9 TR.9

soms is het beter om te zwijgen

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 08:02

Hey Nouvel, volgens mij zijn die 2 Indoctro's niet van J.C. maar van de andere merrie. En dat is volgens mij geen Burggraaf, ik weet eigenlijk ff niet wat er wel achter zit.

Die Indoctro-merrie is idd een ontzettend heet en vlug ding in tegenstelling tot haar volle broer.
Je mag ook absoluut niet aan de mond komen bij die merrie.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 09:57

Ik wil eigenlijk ook welens een andere foto zien van indoctro,er zijn alleen maar springfoto's van hem.Het is dan wel een springpaard maar ja....Ik heb wel ergens plaatjes van hem dat ie als drie jarigeop de hengstenkeuring aan de hand loopt maar ik heb geen scanner!! Dus kan ze er helaas niet op zetten! Indoctro zelf is trouwens ook geen leipo,hij is ook hartstikke braaf en soepel in de mond,natuurlijk is ie fel met sprinfen maar dat moet natuurlijk ook wel.Ik versta ondewr een leipo een paard dat van zich af trapt en iedereen van zijn rug gooit die t waagt om erop te gaan zitten.Ik weet niet wat jij daar onder verstaat dees?Bij ons op de hengstenhouderij heb ik verschillende indoctro's meegemaakt en allemaal absoluut niet leip,ze hadden de normale hengstenstreken maar ja dat is logisch.Weet je wat pas een leipo was?Een libero die we hadden.Echt een vreselijk dier! Echt gemeen was deze en niet bereid te werken!Libero zelf is ook een enorme idioot!Een heel moeilijk paard om mee te werken maar springt als de beste uiteraard!dat deed deze ook, als ie sprong dan!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 10:05

260
ORLANDO 96.03348 VB, 24 april 1996, BRUIN


V. INDOCTRO, v. CAPITOL I


M. FIONA KEUR

v. AHORN KEUR, m. SYOLITA KEUR PREF

mv. ERDBALL XX PREF -- OLAF VAN WITTENSTEIN PREF


Fokker : P EN G. GERBRANDY, te NYLAND


Eigenaar : HENGSTENH. ARIS VAN MANEN, ZUTPHENSESTR 380, 6971 JS BRUMMEN


W. VAN DE LAGEWEG, BEARSTERDK 14, 9025 BR BEERS FR

Dit is die van mij,heet nu obsession in plaats van orlando.Ik heb m als driejarige gekocht .

Nouvel

Berichten: 28536
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 10:49

Ja, Fitz, ik wist even niet meer van welke merrie ze waren, ik dacht van J.C., en ik wilde het vanmorgen met m'n les vragen maar ik ben het vergeten... stom!

Obsession, leuk dat de moeder van jouw paard van Ahorn is. Misschien moet ik die van van mij dan ook maar door Indoctro laten dekken, als die van jou zo'n fijn paardje is!!!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 16:34

ja een fijner paard ken ik gewoon niet!Het is echt een goudeerlijk paard en lopen dat ie kan!!Ik denk dat t een toppper word!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 00:53

Indoctro is een eerlijke, betrouwbare hengst. Hij heeft veelbereidheid om te werken en laat zich goed bewerken. Dehengst heeft een gevoelige mond en liep in het begin van hetonderzoek dikwijls los van het bit

Verrichtingsonderzoek!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 21:39

Indoctro is een hele mooie hengst, ik heb hem van dichtbij gezien bij v/d lageweg.
Maar het is echt een hengst, hij gebruikt z'n tandjes graag.
Orame zijn goedgekeurde zoon is veel liever en die fokt ook mooie veulens.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 22:11

ja ik hb m ook gezien bij vd de lage weg, leuk paardje! heb m ook zien springen daar.
Ze hebben daar trouwens superrrr mooie stallen Kwijl

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 12:31

Hij fokt bloederige paarden ja, maar wel superpaarden! Moet je kijken hoeveel Indoctro's bijv. goed scoren in de IAN-trofee....gaaf dier hoor!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 14:44

hier nog een springfoto van Indoctro
Afbeelding

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 15:13

Indoctro in zijn jongere jaren met 1 vd broertjes Schroder:
Afbeelding

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Karennnn

Berichten: 1099
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Indoctro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:33

Ik was van plan volgend jaar mijn Orlando x goldschlaeger Z merrie te laten dekken door Indoctro, ze heeft 39% bloed in zich. en mijn andere merrie 47% terwijl de orlando wel over het dubbel lijkt de beschikken.
Nu ik de commentaar van Dees lees ( Tong uitsteken ) begin ik een beetje te twijfelen. Mijn orlando merrie is echt super maar misschien iets te gelijkend op hem. Ze is erg vooruit en is vrij snel nerveus. ze kan echt niets in de mond verdragen, wat als nadeel heeft dat ze een orlando nek heeft en dus vaak achter de teugel kruipt.Maar ze heeft ook het nadeel dat ze heel erg agressief is naar mensen toe ..(wat trouwens wel vreemd is aangezien bloedpaardjes vaak braaf zijn in de omgang)(dat zit daar in de stam, zowel grootmoeder als zijzelf waren heel moeilijke paarden in de omgang naar mensen toe , haar moeder en haar zus zijn extreem dominant naar paarden) Nu ben ik bang dat als ik met indoctro fok, dat ik een erg extreem veulen ga krijgen met ontzettend veel bloed en misschien ook niet mee te handelen of te berijden. Ik ben wel gewoon van bloedpaardjes te rijden en kan wel met ze omgaan, maar ik wil echt geen paard die mijn kop wilt afbijten telkens ik in de stal kom...
Wat vinden jullie ervan?

http://www.twinkeling.be
Sometimes you think you’re lucky for seeing in a world led by the blind, until you walk through a random door and lose your eyes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke584 en 7 bezoekers