hopeloos :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Xyris

Berichten: 9440
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

hopeloos :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 16:27

Ik word echt helemaal gek van mezelf, snap dr helemaal niks van, ik ben de laatste tijd erg veel moe (en dan spreek ik over een maand of 5) heb echt moeite met 's ochtends uit mijn bed komen, kom ook vaak missellijk uiit mijn bed, nou, vandaag,,, ik had mijn werker niet gezet in de veronderstelling dat ik om 11 uur vanzelf wel wakker zou worden, nou, verdorie ben ik niet 10 minuten wakker!!! Ik snap er helemaal niks meer van, ik slik vitaminenpillen, ijzerpillen, ik zorg dat ik veel buiten ben, ik heb bloed laten prikken, was niks uitgekomen... wat kan het dan zijn dat ik voortdurend zo moe ben waardoor ik om 9 uur 's avonds al suf word en om 4 uur 's middags weer uit mijn bed kom rollen zonder tussendoor ook maar een seconde wakker te zijn geworden? Ik word er echt gek van... de huisarts kan me niet helpen... niemand kan me helpen lijkt wel!
Weten jullie hier iets van? Als ik op mijn werk niet oppas val ik ook op mijn werk in slaap, dus ik moet daar voortdurend bezig zijn en niet gaan zitten...

Hebben jullie tips?

Groetjes Tessa

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 17:02

Heb je alleen een algemeen bloedbeeld laten doen of ook een pfeiffer test?

Kerstmuts

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 17:06

meschien is het inderdaad pfeifer Ach gut
nou sterkte

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 17:09

Klinkt als Pfeiffer...

als je er echt last van hebt zou ik zorgen dsat je meer testen laat doen bij de arts... voor de rest heb ik er totaal geen verstand van...

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 17:35

JA ik denk ook dat het de ziekte van pfeiffer kan zijn!

wij hadden een jongen op school en die viel steeds in de klas in slaap!

Xyris

Berichten: 9440
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 18:30

:S dat klinkt niet zo fijn, nee, heb me daar niet op laten testen.... zal het er wel met mijn huisarts over hebben, kijken wta die zegt

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 18:45

Hoi Tessa,

Als je je toch op pfeiffer laat testen, vraag dan ook gelijk aan je huisarts of 'ie in het bloedonderzoek ook de hoeveelheden schildklierhormoon wil laten meten... Ik heb zelf een schildklierziekte (ziekte van graves) en daar word je ook heel moe van. Voor meer info kun je kijken op www.graves-patienten.nl, daar staat ook precies omschreven wat de klachten zijn, misschien herken je jezelf daarin...

Sterkte Ach gut !

Lachen

Morrie

Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:15

danhebje zeker niet Wiersema als huisarts, die test altijd meteen op pfeiffer......heeft ie bij mij al tig keer laten doen (maar ik heb het niet, ik heb ME)

Xyris

Berichten: 9440
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 19:18

hmm, nee, ik heb mevrouw frantzen Piek, ja, misschien heeft ze me er wel oplaten testen hoor, maar dan heeft het zo'n vreemde afkorting gehad waar ik niet wijs uit kon worden, zal het haar eens navragen. Ze heeft er in ieder geval niks ove rtegen me gezegd

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:42

Heej,

Kan het misschien niet zo zijn dat je teveel nadenkt over dingen in je hoofd... Ik bedoel niet dat je gek ben ofzoow Haha! maar ik heb ook een hele k** periide achter de rug (die klachten die jij had had ik ook!! tevens bij ook niets gevonden met bloed etc) met veel moeilijke keuzes die ik heb moeten maken, daarom voelde ik mij zo Verdrietig ... Ik zat ff in een dalletje. Ik wou het nooit horen van iemand maarja op een gegeven moment kon ik gewoon niet meer....

Meid ik hoop dat je er boven op komt wat je ook hebt...

als je wat te vragen heb of wat dan ook pbee me dan!

Gr Claudia

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:47

Het kan ook aan iets geestelijks liggen.

Als je tussen je oren niet lekker bent kan je daar ook heel moe van worden...

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:05

dat zeg ik...

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Xyris

Berichten: 9440
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 22:57

mja, het zou misschien kunnen, ik kan wel heel wat opnoemen wat aan jullie beschrijving voldoet, vriendin verkracht, ging slecht op me werk, bijna ontslagen, opleiding weg.. ja zou kunnen, als dat dus echt zo is dan zou ik me ine januari (als ik slaag voor mijn 3 maandse periode in mijn werk) beter moeten gaan voelen.. ja ik vind het gewoon lastig, wat is het toch he...

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 01:38

lunatje schreef:
hmm, nee, ik heb mevrouw frantzen Piek, ja, misschien heeft ze me er wel oplaten testen hoor, maar dan heeft het zo'n vreemde afkorting gehad waar ik niet wijs uit kon worden, zal het haar eens navragen. Ze heeft er in ieder geval niks ove rtegen me gezegd


Pfeiffer wordt ook wel mononucleosis infectiosa genoemd. Misschien heeft ze het zo gezegd?

Kerstmuts

Xyris

Berichten: 9440
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 01:52

hmm, ik weet het niet meer, tis al een paar maandjes geleden

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 07:03

Ik zou iig wel ff aan je huisarts vragen of ze je op pheiffer gestest heeft... Stel dat je het hebt...je weet maar nooit!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 08:38

ik liep ook al lang te kwakkelen en dacht toen ook meteen aan pfeiffer maar dat kwam er pas na 2 bloedtesten uitrollen. je schijnt het virus niet de hele tijd uit te scheiden of hoe ze dat ook noemen. veel sterkte met uitzoeken wat het is er is niets zo vervelend als niet weten wat je mankeert

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:55

He Tess.
Als ik dit zo hoor moeten we echt een keer praten.
Als je pfeifer hebt zie je ook soms geel en heb je keelpijn.
Sterkte.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:20

Ik heb begrepen dat de ziekte van Pfeifer hetzelfde is als klierkoorts? bron: Google Tong uitsteken)
Ik hoop Tessa, dat het niet dat is, want daar zou je wel eens lang mee kunnen blijven zitten... Ik was er ook bang voor dat ik het had, ben ook een tijdje (ook toen dat jij mij bent komen opzoeken) altijd erg moe geweest zonder dat daar een aanwijsbare reden voor was, en dan begonnen mijn klieren ook nog eens vreemd te doen... Na een vitaminekuur en even de griep gehad, ben ik er gelukkig weer helemaal bovenop.

Laat zeker je bloed onderzoeken, dan weet je toch al beter waar je staat.

Ik hoop zeker niet dat het in het chronische vermoeidheidssyndroom zal ontaarden. Dat is hier (ik weet niet hoe het zit in Nederland) nl nog steeds geen erkende ziekte omdat het zeg maar puur tussen de oren zou zitten.

Ik wens je alleszinds veel nieuwe energie toe!

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:29

ik herken heel erg wat jij nu ook hebt...ik ben een hele tijd depressief geweest...veel dingen gebeurt die ik niet goed verwerkt heb.... en gewoon door gegaan met mn werk, opleiding,paarden en dergelijke....bij was er ook niets te vinden in mn bloed......ik was mentaal en fysiek gewoon helemaal leeg!! teveel van mezelf geeist..enzo...misschien moet je een stapje terug doen en je zelf weer even terug vinden........op een gegeven moment zegt je lichaam wel STOP!!

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.

Cut the bullshit out of your life...

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:48

Het lijkt op pfeiffer ja... maar het kan ook bijv. bloedarmoede zijn (zoals ik heb)
Ik zou maar op verschillende ziektes laten onderzoeken en sterkte ermee.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:31

Kan vanalles zijn meid. Pfeiffer, lage bloeddruk, ijzertekort, bloedarmoede, cvs, je schildklier, ...

Ga naar een dokter, en laat je niet met een kluitje in het riet sturen. Zorg dat ze op alles testen, en dat ze niet gewoon als kippen zonder kop aan symptoombehandeling doen zonder verder te kijken.
En luister naar je lichaam. (En niet naar al die anderen !)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:54

of iets in de richting van overwerkt... het loopt je gewoon ff over de schoenen.

ik heb het ook eens gehad en kwam bij een magnetiseur terecht die me weer op de been hielp.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Xyris

Berichten: 9440
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 23:24

Ik denk dat ik het eerst t/m eind januari nog even aan ga kijken, lekker aan de vitaminenpillen, en wat rustiger aan doen (zover dat gaat) voor alles wat meer tijd nemen zodat ik niet galopen stressen. Ik ben de laatste 8 maanden al wel erg aan het sluimeren, blaasontstekinkje, een keertje overgeven, 3 maanden lang middenoorontsteking, 7 maanden lang oorontsteking, weer een blaasontsteking, een verkoudheidje, een keelontsteking enz... de huisarts heeft me in deze 8 maanden waarschijnlijk 4x zo veel gezien als dat ze me voorheen in heel mijn leven heeft gezien.

Bij de bloedtest ben ik wel getest op de hoeveelheid rode bloedcellen en mijn schildklier, met mijn schieldklier was niks mis, maar mijn rode bloedcellen zijn erg klein (maar niet om bloedarmoede te vroorzaken) maar dit is ook iets dta gewoon in de familie zit.

En verder wat betreft een chronische slaapstoornis... Ik denk niet dat ik dat heb, ik heb een goede vriend die heeft dit ook en zijn hele leven is hieraan kapot gegaan, ik weet dat er veelvormen zijn maar heb me er best goed in verdiept dus ik denk niet dat ik hier last van heb (GELUKKIG!) Dus ik wacht het nog even af t/m eind januari, want als het goed is gaat 15 december de druk van de ketel op mijn werk, dan krijg ik te horen of ik mag blijven of dat ik ontslagen wor.. Misschien dat dat ook wat stress mee brengt, als dat zo is dan moet ik eind januari wel zo ongeveer opgeknapt zijn..

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9440
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 23:25

zo niet? dan laat ik me toch verder onderzoeken.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rose_Sonny en 27 bezoekers