Mooiste rijjasje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Mooiste rijjasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 18:15

Wat vinden jullie het mooiste rijjasje? Ik bedoel een gewone zonder rok. Ik ben een beetje aan het rondkijken, omdat ik mijne waarschijnlijk ga inruilen (verkopen). Ik heb tot nu toe nog maar 1 gezien die ik mooi vind en dat is de Kentucky concours. Welke vinden jullie mooi? Als je een foto hebt is die natuurlijk welkom! Oh ja, Ik wil graag een zwarte.


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 19:12

Alvast een schopje

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:40

die kentucky is heel mooi, maar o zo duur. ik vind pikeur wel mooi, met zo'n fluwelen kraag. maar het moet je ook maar net zitten. Sommige jasjes zien er heel mooi uit, maar als je ze dan aan past, zit het voor geen meter, en ziet het er ook niet uit.

[o]

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 19:56

verootjoo schreef:
die kentucky is heel mooi, maar o zo duur. ik vind pikeur wel mooi, met zo'n fluwelen kraag. maar het moet je ook maar net zitten. Sommige jasjes zien er heel mooi uit, maar als je ze dan aan past, zit het voor geen meter, en ziet het er ook niet uit.

Ja idd. Ik vind zo'n randje vlak boven de heup meestal heel mooi. En mooi getailleerd, want daarom verkoop ik mijn andere.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:10

Ik heb een Cavallo, vind hem heel mooi.
Niet zo'n standaard jasje dat recht naar beneden loopt, maar aan de onderkant(voorkant) best ver open, ook is hij getailleerd, waarom ga je neit naar de ruitersportzaak?
Ik heb er eerst ook 10 gepast Haha!

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:54

Inderdaad Kentucky (heb even gespiekt in mijn kast, want hij hangt alvast klaar voor de zomer......)
Eigenlijk vind ik de oude modellen nog mooier dan de nieuwe, de nieuwe hebben achterop twee gouden knopen, terwijl de oude een mooie maar chique band hebben lopen zonder knopen.
En ook met mooie fluwelen kraag! Ik kon een 2e handsje blauw aankomen, helemaal mijn kleur!

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:00

Een PIKEUR Diana (wol)

Een mooie donkerblauwe met een fluwele kraag *LOL*

Heb hem namelijk kort geleden aangeschaft Haha!

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:15

Pikeur Diana, wol, maar dan wel gewoon zwart. Die zat bij mij het mooist (heb trouwens geen kentucki aangehad, geloof ik) toen ik van mijn vader een nieuw jasje mocht uitkiezen voor mijn verjaardag, omdat mijn andere mij niet mooi stond, vond hij (eurostar), en het klopt, de pikeur is dezelfde maat als de eurostar, maar beter getailleerd en daarna sluit deze mooier aan.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:17

Pikeur Diana, donkerblauw. mocht m van mezelf kopen toen ik L2 ging starten, maar heb er helaas maar 3 keer gebruik van mogen maken...
en om m nou te verkopen, nee, dat kan ik nog niet over mn hart verkrijgen...wel zonde eigenlijk van zo'n mooi jasje, om t in de kast te laten hangen! wie weet, ooit, op een dag...

sjalalala....twiedeliediedie!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 13:22

Noureyev schreef:
Een PIKEUR Diana (wol)

Een mooie donkerblauwe met een fluwele kraag *LOL*

Heb hem namelijk kort geleden aangeschaft Haha!

Zoals ik al zei: ik wil een zwarte. Ik wil geen blauw, omdat ik dan oook vind dat daar een blauw zadel etc bij hoort. Ik heb wel creme/geel, maar ik vind zwart echt het mooiste.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:22

Ik ga ook voor de Pikeur Diana, wollen uitvoering.

Kentucky vind ik ook supermooi, maar dit jasje heeft nogal kitscherige gouden knopen en dat is niet echt mijn smaak.
Diana is een stuk goedkoper, geen opvallende knopen en zit ook supermooi.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:25

Ik heb een paar maanden geleden een nieuw jasje aangeschaft. En alle modellen in die winkel van mijn maat aangehad. Er was maar een model bij wat mij fatsoenlijk zat en dat was meteen de duurste van Iris Bayer. De andere modellen hadden de taille niet op de goede plaats, of teveel ruimte bij de borstkas over, of juist weer te weinig, of de schouderruimte was veel te krap. Of ik heb gewoon een heel lomp figuur Haha! . Iig, deze staat mij echt heel mooi. Lachen

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:34

Ik ben helemaal aan het kwijlen geraakt van een Cavalier. Ik heb hem vorige week gepast en er ook mijn zinnen opgezet.

Een jasje met een gouden randje op het kraagje, een randje op de klepjes van de zakjes, 4 gouden knopen, 3 gouden knopen op de mouwen en 2 gouden achter, met een stukje rechtgenaaid. Met een dubbele split op de kont.

Práchtig!!! Die móet ik hebben gewoon. (En ik krijg hem toevallig ook nog (vroeg verjaardagscadeau Tong uitsteken )).

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:40

Nou dat is wel een heeel vroeg verjaardagskado. Tong uitsteken

Ik ben gisteren ook dressuurlaarzen aan het passen geweest die ik eigenlijk als verjaardagskado wilde kopen (februari)

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:56

essie79 schreef:
Nou dat is wel een heeel vroeg verjaardagskado. Tong uitsteken

Ik ben gisteren ook dressuurlaarzen aan het passen geweest die ik eigenlijk als verjaardagskado wilde kopen (februari)


Ik heb nog meer mazzel: ik KRIJG ze als cadeau. Van mijn ouders. Tof man, die ouders van mij.
Nou, het zit eigenlijk zo: ben nogal afgevallen en mijn jasje was al niet krap. Nu is 'ie dus écht te wijd. Dus.. mijn vader wil het als 'verrassing' voor mij kopen, maar dat heeft mijn moeder aan mij moeten vertellen toen ze me zo ongeveer dwong om eens wat jasjes te passen, waarop ik vertelde niet te willen kwijlen op iets waar ik tóch nog even het geld niet voor heb. Dus ze moest wel Haha!
Mijn pa wil het voor mijn verjaardag geven, maar ik ga eerder starten met mijn nieuwe paard, dusse... als het goed is komt het jasje eerder.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:57

Heb pas geleden een Pikeur aangehad, geweldig is ie.. maar ik spaar nog eventjes, koop ik de wollen versie..
De cavallo zat bij mij niet zo, is ook wel een erg mooi jasje hoor, net als de Kentucky..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:59

Pikeur is wel mooi. Maar hiervoor had ik ook een wollen jasje. En daar blijven de paarden haren (vooral tijdens de rui) zo erg aan kleven. Dat vond ik dan wat minder.

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:28

Ik heb een Pikeur Diana, maar als ik nog eens een vermogen aan zoiets uitgeef wordt het absoluut de Kentucky concours, prachtig jasje!!! Vooral in het blauw steekt die voor mij met kop en schouder er boven uit.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:50

Aimee schreef:
Ik heb een Pikeur Diana, maar als ik nog eens een vermogen aan zoiets uitgeef wordt het absoluut de Kentucky concours, prachtig jasje!!! Vooral in het blauw steekt die voor mij met kop en schouder er boven uit.


Vind je bij dat nieuwe model dan niet die gouden knopen enorm storend?
Vond het oude model met de andere knopen veel mooier nml.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 15:09

Scum en Randy01, hebben jullie een foto? Ik kan deze allebei nergens op i-net vinden.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:15

Nou, toen ik dat jasje kocht heb ik me dus ook scheel gezocht op internet naar informatie over dat jasje. En toen kon ik alleen artikelen vinden over Iris Bayer zelf (dat schijnt een bekende ruiter te zijn). Het merk Iris Bayer schijnt wel bekend te zijn, maar ze hebben geen eigen website.
Ik heb helaas nog geen foto's want ik heb het jasje nog niet zo lang en ik heb er pas 2 wedstrijden mee gereden.


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 15:20

Scum schreef:
Nou, toen ik dat jasje kocht heb ik me dus ook scheel gezocht op internet naar informatie over dat jasje. En toen kon ik alleen artikelen vinden over Iris Bayer zelf (dat schijnt een bekende ruiter te zijn). Het merk Iris Bayer schijnt wel bekend te zijn, maar ze hebben geen eigen website.
Ik heb helaas nog geen foto's want ik heb het jasje nog niet zo lang en ik heb er pas 2 wedstrijden mee gereden.

Erg jammer! Ik heb idd. wel winkels op i-net gezien die het verkopen.

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 18:34

essie79"]
[quote="Aimee schreef:
Ik heb een Pikeur Diana, maar als ik nog eens een vermogen aan zoiets uitgeef wordt het absoluut de Kentucky concours, prachtig jasje!!! Vooral in het blauw steekt die voor mij met kop en schouder er boven uit.


Vind je bij dat nieuwe model dan niet die gouden knopen enorm storend?
Vond het oude model met de andere knopen veel mooier nml.
[/quote]

Hmmm...... het is me nooit zo opgevallen dus ik zal het wel niet storend vinden. Die combi van goud en blauw (Kentucky-blauw is luchter dan Pikeur-blauw) vind ik echt onwijs mooi.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers