Ik ben zo trots!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 10:54

Gisteren Iwaldo aan de pessoateugel gelongeerd. Ik moet normaal heel veel moeite doen om hem een beetje voorwaarts te krijgen. Gister ook. Ik sta een kwartier te roepen 'draaaaaaaaaaaaaf' en 'kom op stap dooooorrrr' hehe. Maar ik heb hem even goe dlaten schrikken een paard keer (zweep doet m niet zoveel maar als je ineens naar voren springt van ksssssjt dan rent ie wel Haha!
EIndelijk had ik hem goed voorwaarts!! Lekker aan het sjouwen was ie joh!
Op mn stemhulpen reageert ie perfect. Op het moment dat ik 'en...' zeg maakt ie al een overgang. Alleen de galop was nog wat gedoe dan ging ie steeds harder draven tot ik vier keer 'galop' riep en ie erin 'viel'als het ware. Dat heb ik gister dus ook aangepakt, heel veel overgangen geoefend en op een bepaald moment sprong ie bij het woordje 'gáálop' in een mooie sprong aan. Ik ben ZOOOO TROTS!!!
Hij begon op een bepaald moment zelfs voor mij te denken; als ik een overgang wilde bij de a naar galop, bij de x terug naar draf en dan a weer galop, deed ie dat zelfs zonder mijn stemhulp. Dat was natuurlijk niet de bedoeling, want hij moet naar mn hulp luisteren, maar ik vond het toch schattig. Heb ik liever dan dat ie zo loopt te slomen.
Op de andere hand was ie even stijf, ipv ruimere passen maken als ie voorwaarts moet gaat ie dan piepkleine pasjes maken en zn koppie oprichten, maar toen hem ik m weer even opgejaagd (naar voren springen hihi) en dan wil ie wel weer naar voren. Toe ging ie ook weer lekker zakken en door de rug lopen.
Wat is ie toch ook lief. Ik wil wel aan iedereen laten zien hoe goed ie naar mn stem luistert!!! Wat een scheeetje Lovers

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 11:47

Wat lekker dat hij nu ook aan de longe goed begint te luisteren. Denk je er wel om consequent te blijven? Het lijkt wel leuk dat hij uit zichzelf in draf gaat en weer in galop, maar hij moet het wel doen als jij het zegt en niet uit zichzelf.

Maar, hij is nu in elk geval wat meer voorwaarts. Dat is ook al wat!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 14:44

heerlijk zeg als je paardje goed naar jou luisterd Lovers
echt heel leuk en fijn dat het zoo goed ging ben happy voor je Party!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 16:52

Hee Laura, ik wil het wel een keertje komen bekijken hoor Knipoog . We moeten echt nog een keertje meeten! Zo in de buurt! Haha!