zadels verzekerd??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

zadels verzekerd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 22:25

Vorige week was de verzekeringsman bij ons om de verzekeringen door te spreken. Verder helemaal niets bijzonders maar bij een rondleiding zag hij mijn oude mentuig en westernzadel hangen.... hij vond het allemaal prachtig Haha! en vroeg toen of ik het wel apart verzekerd had... Verward
Nee dus. Hij zei dat het wel verstandig zou zijn omdat zadels die je thuis bewaard niet onder de normale inboedelverzekering zouden vallen. (toen kwam uiteraard het bekende verkooppraatje Tong uitsteken ).

Het tuig en het zadel zijn voor mij niet van heel grote waarde, het zou zonde zijn als ik het kwijt zou raken, maar ik gebruik het momenteel niet en het is volgens mij ook niet zo heel veel geld waard.

Hebben jullie de spullen die je thuis bewaard extra verzekerd?

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:18

Nee, ik heb ze niet extra verzekerd. Er is van mij al 2 x een zadel gestolen. De eerste keer lag hij in een afgesloten schuur en kreeg hem (na veel gedram) van de verzekering vergoed. De 2e keer lag hij bij huis, in de stal en kreeg ik dus geen cent van de verzekering, de stal was niet op slot.
Het probleem is eigenlijk dat je tuig misschien financieel niet zo veel waard is, maar voor mij was het wel erg vervelend. Had het zadel nl. net op laten vullen en beter pas laten maken voor mijn paard. En het bleek niet al te eenvoudig om weer een goed passend zadel te vinden.
Nu heb ik alles stevig achter slot en grendel. (maar niet apart verzekerd)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:52

nee, spullen die thuis liggen vallen gewoon onder onze inboedel.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:28

Wij hebben de zadelkamer en de tuigenkamer beveiligd met een alarmsysteem en er zitten heel deugelijke sloten op, zelfde kwaliteit als op het woonhuis e.d.
Ik ga er eingelijk van uit dat wanneer er wat gestolen mocht worden dit zonder problemen vergoed zou worden.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:04

Mijn zadels kon ik extra verzekeren bij de verzekering van mijn paard. De verzekeringsman heeft een aantekening gemaakt hoe hij opgebrogen is (goed slot en metalen kast) mochten ze hem openbreken krijg ik het vergoed (nieuw waarde).

Als ik ze meeneem vallen ze onder de inboedelverzekering ook daar heb ik een melding gemaakt. Dit is toch wel erg waardevol voor mij. Zelfs mijn pc's zijn apart verzekerd geeft wel een fijn gevoel.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:18

Bij ons hangen er camera's. Dus als er wat weg is, weet je wie het gedaan heeft. Lachen
Ik heb het trouwens niet verzekerd.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:29

Mystica schreef:
Bij ons hangen er camera's. Dus als er wat weg is, weet je wie het gedaan heeft. Lachen
Ik heb het trouwens niet verzekerd.


Mhh dat zeiden wij ook op het werk totdat de hele voorraad weg was. Maar ja camera's zijn makkelijk te saboteren maar een goed zwaar slot niet (zonder veel herrie). Voor de verzekering moet je je spullen achter 2 goede sloten hebben liggen. Bij mij was een metalen kast en een goed slot voldoende.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:50

Ik heb hetzelfde als Lielle: alles wat in huis of garage ligt valt gewoon onder de inboedelverzekering. Alles wat bij de paarden ligt hebben we apart erbij moeten vermelden op het juiste adres. En dat was alles. Niks extra bijverzekeren.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:55

Prisca schreef:
Mijn zadels kon ik extra verzekeren bij de verzekering van mijn paard. De verzekeringsman heeft een aantekening gemaakt hoe hij opgebrogen is (goed slot en metalen kast) mochten ze hem openbreken krijg ik het vergoed (nieuw waarde).



Ja zo heb ik het ook gedaan.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:11

Prisca"]
[quote="Mystica schreef:
Bij ons hangen er camera's. Dus als er wat weg is, weet je wie het gedaan heeft. Lachen
Ik heb het trouwens niet verzekerd.


Mhh dat zeiden wij ook op het werk totdat de hele voorraad weg was. Maar ja camera's zijn makkelijk te saboteren maar een goed zwaar slot niet (zonder veel herrie). Voor de verzekering moet je je spullen achter 2 goede sloten hebben liggen. Bij mij was een metalen kast en een goed slot voldoende.
[/quote]
Bij ons zit ook nog een slot op de deur, en 1 op de kast.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:58

Wij zijn een paar jaar terug met een paar man bezig geweest om onze zadels verzekerd te krijgen. Dat is heel problematisch, als je geen paard hebt... Je kunt bij je paardenverzekering eenvoudig je zadel e.d. meeverzekeren, maar alleen een zadel trappen ze niet in. Hij moet thuis liggen, of in een volledig afgesloten ruimte. Die van ons lagen op de manege, in een afsluitbare zadelkamer. Dat was echter niet voldoende. Je kon hem wel verzekeren, maar dan waren de premies zo absurd hoog, dat het de moeite niet was. Dus we hebben allemaal een lange ketting gekocht met een hangslot, en daarmee het zadel aan de bok vastgemaakt. Het is zo altijd goed gegaan.

(en om "lenen" door anderen te voorkomen, regen we ook het hoofdstel eraan (door een bitring), het halster idem dito, de singel én... *roffel* ... béide stijgbeugels! Echt belachelijjk, maar regelmatig waren er onderdelen "geleend" en niet meer teruggehangen, zo is mijn singel al eens van mijn zadel afgehaald, is er een stijgbeugel geleend Verward en ben ik al eens een pad helemaal kwijtgeraakt, gewoon onder het zadel weggetrokken Boos! . Of de pad was zeiknat teruggelegd).

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:28

bij ons is het zo dat als je je zadel zoveel dagen in het jaar thuis hebt, b.v. met concoursen dan vallen ze onder de inboedel.. Misschien kan je dat eens navragen bij je verzekeringsman.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:30

Elles schreef:


(en om "lenen" door anderen te voorkomen, regen we ook het hoofdstel eraan (door een bitring), het halster idem dito, de singel én... *roffel* ... béide stijgbeugels! Echt belachelijjk, maar regelmatig waren er onderdelen "geleend" en niet meer teruggehangen, zo is mijn singel al eens van mijn zadel afgehaald, is er een stijgbeugel geleend Verward en ben ik al eens een pad helemaal kwijtgeraakt, gewoon onder het zadel weggetrokken Boos! . Of de pad was zeiknat teruggelegd).


afsluitbare kast Knipoog

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:36

Ik bewaar het tuig in een inbraakvrije kast. Moet er niet aan denken het te verzekeren. Wat een papierwinkel... Boos!

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:16

Ik heb mijn zadels wel extra verzekerd,plm. 2 euro per maand.
Als ze op wedstrijd gestolen worden is het ook verzekerd.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:43

Lielle"]
[quote="Elles schreef:

(en om "lenen" door anderen te voorkomen, regen we ook het hoofdstel eraan (door een bitring), het halster idem dito, de singel én... *roffel* ... béide stijgbeugels! Echt belachelijjk, maar regelmatig waren er onderdelen "geleend" en niet meer teruggehangen, zo is mijn singel al eens van mijn zadel afgehaald, is er een stijgbeugel geleend Verward en ben ik al eens een pad helemaal kwijtgeraakt, gewoon onder het zadel weggetrokken Boos! . Of de pad was zeiknat teruggelegd).

afsluitbare kast Knipoog
[/quote]
Mocht daar niet, was geen ruimte voor... We dachten eerst dat we de andere zadelkamer kregen, die was veel groter en daar was er wel ruimte voor. Ik was al met tekeningen bezig om er eentje te timmeren. Ging helaas dus niet door. Scheve mond

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 17:01

Bij mijn verzekering was het geen probleem, Ik betaal €35 per jaar om mijn zadel te verzekeren.
Hoefde alleen door te geven waar mijn zadel lag (adres vd stal). En het moest idd in een afgesloten ruimte zijn.
Maar voor de rest was er geen probleem.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:33

Verzekeraars die weigeren om je thuisliggende zadel te verzekeren, die moet je eruit trappen, die deugen niet. Mijn zadels zijn gewoon verzekerd bij de inboedel, zelfs nu ik geen paard meer heb. Kwestie van een goede verzekeraar zoeken, niet die grote uit het zuiden des lands, die beweert zo glashelder te zijn.