Dure fokmerrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Dure fokmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 09:38

Afbeelding

Deze 7 jarige fokmerrie is gisteren verkocht door het Engelse veilinghuis Tattersalls.

The dispersal of the late Prince Fahd Salman's breeding stock, consigned by Voute Sales on behalf of Newgate Stud, was always going to be one of the highlights of the 2003 Tattersalls December Sale and so it proved with a packed sales ring greeting the thirteen strong consignment.

RAMRUMA, winner of the English, Irish and Yorkshire Oaks looked a standout in the catalogue and the daughter of DIESIS was offered carrying to Darley Stud's MACHIAVELLIAN. The 1999 European Champion three year old filly saw initial interest from local agent Penny Barnes and Irish breeder Seamus Burns before Rory Matthews, bidding on behalf of Barbara Facchino's Barouche Stud entered proceeding's in the most dramatic fashion with a bid of 1,000,000 guineas. London based agent Charlie Gordon-Watson and Shadwell Estates' Angus Gold soon joined the fray before Coolmore Stud principal John Magnier signalled his intent with his first bid of 1,800,000 guineas. Gold soon regained the upper hand with a bid of 2,000,000 guineas but it was Magnier who was to prove triumphant with a final bid of 2,100,000 guineas, the highest price for a broodmare at auction in Europe beating the previous record of 1,700,000 guineas, paid for BROCATELLE at this sale in 2000.

2.100.000 Guineas is 2.205.000 Britse Ponden, in Euro’s is dit 3.795.687 Euro en in ouderwetse Guldentjes had dit meer dan 8.000.000 geweest Knipoog.

Alle info is te vinden op www.tattersalls.com

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 09:40

Zal wel een paard zijn die een auto gemakkelijk uit de sloot kan trekken. OK dan!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 09:41

Zal wel een paard zijn die een auto gemakkelijk uit de sloot kan trekken. OK dan!

Citaat:
Het te lang staande voorbeen stut daarbij niet alleen het lichaam, maar levert ook stuwkracht (want dat kunnen voorbenen wel degelijk: heeft er iemand wel eens een paard een auto uit de sloot zien trekken?).

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 09:45

niet bepaald de meest flatterende foto van de merrie. Kan er zo eigenlijk weinig van zeggen. Zal wel weer naar een of andere sjeik gaan.

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 09:58

Nee, geen sheik:

http://www.coolmore.com/Ireland/About.a ... ry=Ireland

Coolmore Stud, which was set up in 1975, has emerged as the only true challenger to Godolphin.
John Magnier (son-in-law of the legendary trainer Vincent O'Brien) was one of the founders and remains the master of the operation.
Coolmore is a stud with an extraordinary reputation for breeding champion racehorses. Such is its roster of stallions, all the leading race-horse breeders have to be its customers – including the Queen, the Aga Khan, and even those oil-rich horse-racing obsessives, the Maktoums of Dubai, with whom the Coolmore people enjoy an uneasy rivalry.

It is absolutely the world’s pre-eminent nursery of thoroughbred talent. It is also at the centre of an unprece-dented controversy affecting world breeding practices, tax exemptions and dealings with Irish politicians while sitting as government Ministers. Un-imaginable sums are involved in Coolmore’s activities.

Coolmore is run by John Magnier, one of the richest men in Ireland – that is, when he is in Ireland. Much of his time is spent abroad as a tax exile. In Fethard (pronounced feathered), a community of 1,400 people in South Tipperary which has derived economic benefits from Coolmore’s fame, Magnier is known as ‘The Boss’

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 09:58

petraaken schreef:
niet bepaald de meest flatterende foto van de merrie. Kan er zo eigenlijk weinig van zeggen. Zal wel weer naar een of andere sjeik gaan.


Dacht wel dat je er niks van kon zeggen.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:34

ceasario"]
[quote="petraaken schreef:
niet bepaald de meest flatterende foto van de merrie. Kan er zo eigenlijk weinig van zeggen. Zal wel weer naar een of andere sjeik gaan.


Dacht wel dat je er niks van kon zeggen.
[/quote]

Zeg... ga je moeder pesten... dat jij nou alles van een halve foto van een verkeerd drafmoment kan zeggen!
Sommige mensen denken na voordat ze wat brullen Frusty

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:53

ons duivelinnetje schiet weer te hulp Haha! Ik ben gewoon eerlijk tegenover het paard. Moest ik de merrie in het echt zien zou ik misschien heel wat anders reageren. Foto's zeggen ook niet alles.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:56

Het is belachelijk veel geld voor welk paard dan ook ter wereld. Wat de gek ervoor geeft dus... en deze was HEEL gek.
Maar het is vast een geweldig paard en brengt vast nog wel veel hele snelle kindertjes, inclusief een ggk hengst die dan dat abominabele bedrag weer terug kan verdienen... Haha!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:27

Ja, in die wereld is dat al makkelijker terug te verdienen... dekgelden zijn daar ook niet echt voor de gemiddelde warmbloedfokker...

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:28

Voor dat geld is die merrie van mij ook te koop
Die zal op elk willekeurig ongelukkig moment een beduidend betere stapfoto neer kunnen zetten Nagelbijten / Gniffelen

Tjong, wat een geld zeg....

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:36

Tja, het prijzengeld op de races is ook heel wat meer dan wat menig springruiter of dressuurruiter kan winnen op een concours.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:50

Eeeeehhhh wij hebben ook nog een fokmerrie te koop....... Haha!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:37

Hmmmm ... wat zal die man kwijt zijn aan verzekering voor zo'n paard??

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:54

Citaat:
Hmmmm ... wat zal die man kwijt zijn aan verzekering voor zo'n paard??


Er zal haar maar wat overkomen en je moet haar wegbrengen voor noodslacht....
Wat zou de biefstuk dan kosten? Clown

Ik vind het een smak geld....

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:37

Wie zei dat toch... "De enige echte waarde van een paard is de slachtwaarde. De rest is emotie."
Wie het ook was, hij/zij had wel gelijk!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:14

Ik dacht eerst even dat het een te dikke jaarling was ofzo Bloos, gezien de halsbelijning en het overbouwde achterwerk. Ach, wie weet brengt ze wel de beste wereldkampioenen voor en dat is dat geld op den duur wel terug verdient,... Als,....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:24

Volgens mij stapt het paard. Als ik naar die man kijk en het achterbeen van het paard.

Echt bijzonder vind ik d'r nou niet hoor.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:42

DeesDeBest schreef:
Volgens mij stapt het paard. Als ik naar die man kijk en het achterbeen van het paard.

Echt bijzonder vind ik d'r nou niet hoor.


Ja het paard stapt zo te zien.

Ze is niet echt speciaal nee. Ik vond Prinsces al duur met haar 25.000 gulden. Maar dit is echt een abnormaal bedrag voor z'n paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:43

Ze zal vast veel zeer snelle nakomelingen brengen. Dekgelden in die wereld zijn belachelijk hoog. En de kans dat er een goede uitkomt is wat groter...........snel x snel is vaak snel.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:00

een fokmerrie ziet er ook niet altijd even mooi uit. maar voor dat geld.... Cool

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:13

luxje schreef:
een fokmerrie ziet er ook niet altijd even mooi uit. maar voor dat geld.... Cool



Zo willen ze ze blijkbaar toch hebben.
Foktechnisch of exterieurmatig zal ze wel iets hebben

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 22:26

luxje schreef:
een fokmerrie ziet er ook niet altijd even mooi uit. maar voor dat geld.... Cool


Dit is een Volbloed en geen Sportpaard. Voor een racepaard heeft ze een ideaal model helemaal op de kop gebouwd en zo loopt ze ook.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:12

Als ze wat meer spek had gehad op de hals (en ik zeg spek want veel spier hebben de warmbloeden ook niet allemaal) dan had menig persoon haar al mooier gevonden..
Ik vind dr wel mooi alleen dit is gewoon niet echt een spannende foto..

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:34

Ze zal wel heel erg snelle nakomelingen geven.
Op en top volbloed, de toekomst zal bewijzen of ze het waard is.
Reken maar dat ze een zware toekomst tegemoet gaat; multi-ovulatie, spoeling, multi-ovulatie, spoeling.... enzovoort totdat alle eitjes weg zijn, daarna hop naar Italië in de salami.