mijn paarde haat biks

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

mijn paarde haat biks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 22:48

Mijn paard haat biks.Ik heb al allerlij soorten geprobeert dat gaat dan een paar dagen goed en dan moet hij het niet meer en zit ik met een zak biks.Nu voer ik Vippa graan dat gaat er redelijk goed in alleen gaat er met het voeren van dit kostbare graan natuurlijk wel eens wat verloren in een manege.Hij is niet mager of zo want hij krijgt genoeg hooi,maar hij heeft ook zijn energie nodig.Is er iemand die dit herkent?of ook heeft? ik heb alle voer soorten die er bij Ranzijn te koop zijn al geprobeert maar hij haalt overal zijn neus voor op.

....Mama mag ik pony les geven?
-'tuurlijk kind.


Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:52

Wat een raar paard, zeg! Haha!
Ik kende ooit wel een paard wat allergisch was voor gras (en dus ook voor hooi, kuil, etc. Dat was echt geníeten voor de eigenaar...), dat vond ik al vreemd, maar een paard wat bix weigert... laat mijn veelvraterige pony het maar niet horen. Knipoog

Dit is misschien een heel stomme tip, en het is ook niet echt goed voor zijn tanden, maar het dier moet toch eten: giet eens wat sinas over je biks. Nou heb ik het soort pony wat álles (inclusief boterhammen met ham :S) lust, maar die geef ik poedervormige medicijnen dus altijd met een beetje sinas, en dat gaat er supermakkelijk in. Het is lekker zoet, enzo...
Je weet maar nooit; een pony die biks niet lekker vindt heeft sowieso al een rare smaak, dus misschien lust hij wel sinas.

becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 22:56

Ik heb er een poosje melasse over gegoten dat was eerst wel lekker maar dat duurde ook niet lang.Geef ne Havens daar is hij mee groot gebracht,heb voor de rest alles afgepakt zodat hij alleen biks kreeg maar hij laat toch nog heel wat liggen(eerst kreeg hij biks met meusli en dan at hij alleen de meusli er tussen uit) hij is i.d.d. een beetje vreemd ja.

....Mama mag ik pony les geven?
-'tuurlijk kind.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 07:57

Je zegt dat je paard naar een paar dagen er zat van is...

wissel dan af per dag per merk...
misschien dat hij gewoon dooreet omdat het toch iedere dag een beetje anders smaakt

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 08:01

mijn paard wilde ineens ook geen bix meer maar at wel kuil en muesli en appels en wortels..Verward hmmm stom verwend paard d8 ik..maar het bleek aan zn tanden te liggen dus laat het ff nakijken zou ik zeggen. ben met m naar de kliniek geweest om m te laten doen en nu eet ie zn bixjes weer Haha!
jewel at trouwens ook zn muesli tussen zn bix uit en moest het gewoon niet meer. hij keek niet eens meer op als er gevoerd was..laat het niet te lang doorgaan!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 08:49

Het paard van een vriendin luste haar biks alleen met een of ander soort kruiden erdoor. Maar dat werkt dus ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:22

Mijn paard is ook behoorlijk kieskeurig. Eerst gaat het kuil op, daarnaa misschien een hapje biks. En als er geen haver overheen gaat raakt ie het bijna niet aan. Mijn paard krijgt dus biks met haver omdat ie anders de biks niet eet. Op de avond krijgt hij 1 tot 2 kilo muesli met de resterende brokjes, die werkt hij ook altijd zonder problemen weg Lachen

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:48

een klein beetje appelmoes erdoor werkt soms ook.....mits het natuurlijk niet aan haar tanden o.i.d. ligt

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:29

Doe hem bij Dennis in de leer Haha! .

Geen idee wat je er aan kan doen. Gewoon een keer alleen maar biks voor zetten en helamaal niets anders(dus ook geen hooi oid). Hij krijgt vanzelf honger lijkt mij. Dan leert hij het eten en dan je daarna normaal gaan voeren.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Mac

Berichten: 11648
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:32

Wennepen schreef:
mijn paard wilde ineens ook geen bix meer maar at wel kuil en muesli en appels en wortels..Verward hmmm stom verwend paard d8 ik..maar het bleek aan zn tanden te liggen dus laat het ff nakijken zou ik zeggen. ben met m naar de kliniek geweest om m te laten doen en nu eet ie zn bixjes weer Haha!
jewel at trouwens ook zn muesli tussen zn bix uit en moest het gewoon niet meer. hij keek niet eens meer op als er gevoerd was..laat het niet te lang doorgaan!

Precies zo heb ik het ook meegemaakt! Mijn paard is sowieso kieskeurig hoor, en doet de hele avond over een schep brok, maar uiteindelijk eet ze het nu wel weer. Bij haar waren het ook haakjes op haar tanden. Niet eens dramatisch, maar dramatisch genoeg voor haar om de brokken te laten liggen. Graan ging er wel in, en hooi ook.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:34

Zou het helpen als je de biks natmaakt met warm water, een soort papje/slobber maken dus? En er misschien wat kruiden doorheen doen? Of appelmoes?
Verandering van spijs doet eten!

Je suis Charlie.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:27

misschien elke dag iets anders erdoor? Of om de zoveel dagen? Een keertje kleine stukjes appel andere keer kleine stukkjes wortel, dan eens appeldmoes etc. Om de afwisseling erin te houden.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:29

Ik zou er eerst eentandarts bij laten komen.
En anders? Geen idee...
Lucerne gebruiken? Ik voer ook geen biks, maar Lucerne.


Hollander
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:40

Hey ik heb ook z'n paardje staan mara hij is ook alergies voor een bepaalde stof in de biks ik voer hem nu lucerne met muselie erg lekker en niet duur zitten veel voedings stoven in, ook voer ik hem slobber voor de afwiseling maar in de slober doe ik kalk en nog een zoort kruiden ken ff niet op de naam komen maar daar zit alles in wat ie nodig heeft. mischien iets voor jou kan de naam van de kruiden wel opzoeken als je wil

You are in my hart voor ever, I alway's think about you!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:55

phoee daar hebben die van mij nou nooit last van !!
Die eten het liefste de hele dag door Tong uitsteken

becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 22:30

Bedankt voor de reacties.
Tanden:om het halfjaar
Alles afpakken?geprobeert eet hij het wel een beetje maar laat een laagje liggen voor de ratten(jech!)

Vraagje:Als je dan alleen vippa graan voert moeten ze dan nog aanvullende vitamines hebben???
Lucerne:goed idee was ik alweer vergeten heb ik een tijdje gevoerd maar ben daar met de zomer weer een poosje mee gestopt. Bedankt.

....Mama mag ik pony les geven?
-'tuurlijk kind.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evilou, ogidni en 34 bezoekers