thee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 11:47

Ik hoorde laatst toch wel zoiets vreemds. We (een vriendin en ik) hadden het over drinken wat paarden lusten en wat ook goed voor ze is. Nu zei ik ja zo heb je water Tong uitsteken en bruin bier. Zij wist mij te vertellen dat thee ook goed was voor paarden. Het liefst moest je dit dan lauw "serveren Cool " en het zou goed werken als rustgevende middel. En het werkte goed tegen buik klachten of maagklachten Ach gut . Nou wist ik dat kamillethee zowel voor de mens als voor een paard goed werkt bij ontstoken ogen. Maar om nou een paard thee te laten drinken? Verward Wat is jullie mening hierover?

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:13

ja Thee vinden de paarden wel lekker hoor doen wij ook wel eens geven vinden ze heerlijk hahahaha stom he!!
het paard van mijn lerares had de vietnamese loempia's van haar opgegeten toen ze de box ermee in kwam zo hap grits weg en heerlijk dat tie het vind!!
mijn paard vind ijsjes heel lekker die krijgt hij wel eens in de zomer en AA-drank vind ie heerlijk stom beesten zijn het he!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:56

Ik vind het nog steeds wel een beetje vreemd hoor! Paarden die thee drinken... Misschien is het niet zo heel erg schadelijk, maar erhg gezond lijkt het me ook niet

loez

Berichten: 11068
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 17:18

misschien als je het ze geeft af en toe,dat je dan toch verschil merkt?
dat hij rustiger of niet meer zo druk is?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 17:20

Nooit geweten!
Idd raar idee... ga je met je paard effe gezellig een kopje thee drinken Tong uitsteken

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 18:07

Ik gebruik wel cammille thee voor de ogen schoon te maken, vooral bij ontstekingen helpt dat goed. Maar dat ze thee drinken had ik nog nooit gehoord!

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 19:24

ja macho lust ook thee. hij duwt het liefst zijn hele neus in mijn kop als ik thee drink Haha! haha ja hij lust heel veel maar hij krijgt sommige dingen gewoon niet omdat die gewoon voor mensen gemaakt zijn en ik vind dat je een paard geen mensenvoer kunt geven. Schijnheilig
fruit en zo mag hij zeker maar dingen zoals> AA Verward sultana of een boterham (wel met iets erop) krijgt hij gewoon niet Pling

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 19:26

Kruidenthee is wel goed voor paarden hoor, en ze vinden het inderdaad heel lekker...en waarom mag je paarden wel kruiden geven en mag dat niet in de vorm van thee? Bijvoorbeeld: vanillesnoepjes - vanillethee?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:18

ik geef mickey en tinka sinds een paar dagen ook kamille thee door de zemelen,en heerlijk dat ze dat vinden!
de bakken waren zo schoon,en ze waren alle twee aan het kijken voor meer Haha!

ik heb geen bijverschijnselen gezien ofzo,dus kwaad zal het ook zeker niet kunnen.
en het is allemaal maar goed voor ze Lachen

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 01:02

Mijn paarden krijgen ook af en toe thee door hun zemelenpap gemengt.
Ik geef brandnetel,kamille,mintthee uit een reformwinkel of van het zonnetje uit de supermarkt.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 08:55

Ik heb wel eens slobber met thee gemaakt...
Volgens mij niks mis mee!!:D
het is toch gewoon water met een smaakje....Pling

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:10

Een paard bij ons op stal krijgt thee door haar voer. Volges mij is het goed voor de luchtwegen.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:53

[***] schreef:
Misschien is het niet zo heel erg schadelijk, maar erhg gezond lijkt het me ook niet

Ik denk dat kruidenthee weinig kwaad kan, maar de theïne in gewone thee is misschien wel slecht (maar dat is éigenlijk voor mensen ook niet goed Knipoog).

Mijn pony eet en drinkt alles. Het ergste wat ze ooit op heeft zijn toch boterhammen met stroopvet en met ham (vieze kannibaal!), maar verder drinkt ze cola, sinas, sinaasappelsap (en dat is zuur, dus daar gaat ze dan bijna bekken van trekken), en ze eet chips, drop, enzovoort.
En voor mensen nu gaan zeggen dat het heel slecht is voor een paard: ze krijgt het niet elke dag, hoor!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:59

iwan heeft een rotte kies en die spoel ik ook regelmatig met kamillethee. Volgens mij vindt hij het wel lekker want niet alles komt weer uit zijn mond.

Pony bij ons heeft trouwens wel eens een broodje kroket op

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:20

In thee zit ook een soort caffeïne (zal wel theïne zijn, wat Nimue zegt), heb ik geleerd met verzorging Lachen
Dus het werkt opwekkend, misschien worden die paarden er wel hyper van *LOL* Ik heb het zelf nog nooit uitgeprobeerd...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:32

Mijn paard en katten zijn gek op zoethoutthee. Gewone thee lusten ze ook.

Gezellig, theeleuten met je paard!! Zie het al helemaal voor me... Haha!