wie heeft een leuk idee voor kur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

wie heeft een leuk idee voor kur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 20:23

over een kleine drie weken kunnen we meedoen aan een kur op muziek,maar...........wie weet er echt gave muziek en kleding??

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:52

safriduo heeft hele gave muziek waar je goed een kur op kan rijden, lekker tempo. Ik moest het pas ook voor iemand van kaza halen voor een viertal.

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 10:39

Wat ook erg mooi is is een kur rijden op de muziek uit de animatie film spirit muziek is via kaza te downloaden
Dit is op paarden geschreven en er zitten moie tempo wisselingen in

“In times of joy, all of us wished we possessed a tail we could wag.”

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:40

Wordt hard oefenen om er wat van te maken. Maar ik ga er ook voor!! Iemand ook nog leuke ideeen voor een pas-de-deux met een fries en een haflinger?

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:52

zelf heb ik pas een pass de deux gedaan met als binnekomst muziek het intro van mr ed. En dat bij het halthouden precies de tekst "Hi I'm mr ed" word gezegd daarna had ik muziek van de muppets het heet iets van Moving along en op de galop stukken ook van de muppets maar de over road runner. Veel succes

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:40

Ik ga mijn Kur rijden op Trouble van Pink... Knipoog

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard


ferrofanny
Berichten: 2
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 06:59

Ik kijk altijd op de site van horsedances, die hebben heel veel soorten muziek en hebben ook heel veel viertallen gedaan. de naam is geloof ik http://www.kurmuziek.nl en in de jukebox staan allerlei verschillende types muziek. Mijn trainster laat haar muziek daar ook altijd maken.

FerroFanny

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 08:21

jeemig moelijk hoor. Ik heb er ook al over nagedacht..
En ik blijf denken Haha!

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 08:40

er mag toch niet gezongen worden? Dacht bij kur alleen instrumentaal

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 03:42

Citaat:
er mag toch niet gezongen worden? Dacht bij kur alleen instrumentaal


Het mag wel, maar de jury waardeert het over het algemeen niet, natuurlijk is een beetje achtergrond geneurie of een paar woorden, zoals "let's go girls" by de start of "get back" bij het achterwaarts gaan niet erg, en wordt dit zelfs wel heel leuk gevonden, maar het verdient echt aanbeveling zo weinig mogelijk zang te kiezen, daarnaast vertelt de zang natuurlijk altijd een verhaal, en om hier her en der in te gaan knippen is natuurlijk niet altijd makkelijk, en doet ook vaak geen eer aan de bedoelingen van de tekstschrijver. Maar toen Wendy van de Helm met Michigan vorige week in Milaan haar kür reed begon het publiek spontaan (en heel hard) mee te zingen. Dus je ziet maar, je hebt nooit alles in de hand.

De laatste tijd constateer ik op wedstrijden, helaas maar al te vaak dat er gebruik gemaakt wordt van zgn "karaoke" muziek; dit is natuurlijk in de lagere klasse met vaak reprises van 2-3 minuten niet om aan te horen.
En om heel eerlijk te zijn van de twee hierboven(onder) genoemde voorbeelden van SafriDuo en de soundtrack Spirit zou ik geen soep van kunnen koken (als ik de zang zou weg laten).

Horsedances

Meer dan 3000 dressuur videos on-line

http://www.topdressage.tv

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 07:27

Citaat:
SafriDuo en de soundtrack Spirit zou ik geen soep van kunnen koken (als ik de zang zou weg laten).


waarschijnlijk hebben wij dan betere koks op stal.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 07:38

teriema schreef:
Citaat:
SafriDuo en de soundtrack Spirit zou ik geen soep van kunnen koken (als ik de zang zou weg laten).


waarschijnlijk hebben wij dan betere koks op stal.

Haha! Ik kan ook niet zo goed koken hoor, dus....
Maar idd safriduo vind ik ook niet echt wat voor dressuur, denk dat beetje "rustige" muziek beter bij een proef past. Komt wat minder druk over denk ik....

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 08:12

heb wel eens gelezen dat je bij een wat slomig paard een wat sneller muziekje gebruikt en vice versa, dan oogt het vlotter of rustig, dus gezien de 4 dikke ponies (4 tal van teriema) paste dit erg goed, al zeg ik het zelf Schijnheilig . Ik zou de muziek dus ook niet uitgekozen hebben voor een heet paard. Overigens heeft Safri duo ook hele rustige stap muziek (tenminste, ik dacht dat het safri was Verward )
Ik vind zang ook minder, denk dat het teveel afleid van het geheel de kur.

pas de deux die ik ook eens gedaan heb: thema mexico, je koopt zo'n verzamel cdtje en dan goed zoeken Haha! . of queen gespeeld door orkest, maar ja dat had anky tig jaar geleden toch, blijft wel super muziek OK dan!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:28

Bij ons op stal is het echt Kur De Molenkamp, want er mag gewoon gezongen worden in de muziek enzo.
En toen er een jong meisje met thiedemann de ring in kwam werd er ook niet moeilijk ove rgedaan.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:13

De stap muziek van Talida waren de water drums van Slagerij van kampen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, SemrushBot en 8 bezoekers