wat is het meest irritante dat je paard/pony altijd doet

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 02:03

NIet gevangen willen worden,nooit voet optillen als hoeven gekrabd moeten worden,nooit stil staan als je het zadel erop wil gooien(waardoor het zadel er half naast valt)nooit het bit in willen.

Nelson kan zo heerlijk irri zijn.Voeten niet optillen,heb je ze eindelijk gaat hij ze zwaar maken en als dat geen effect heeft,trekt hij z'n voet maar terug en zet hem op de grond.Met de bedoeling hem nooit meer op te tillen.Zo lekker irri,je wilt hem het liefst uit het raam gooien(wat helaas niet gaat!1.niet met zijn afmetingen Haha! en 2.hij past niet door het raam,waar trouwens gaas voor zit Haha! )

wat kan jullie paard/pony nou zo lekker irritant doen???

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 06:42

luchtzuigen, da's de enige echt irritante gewoonte van mijn paard. Gelukkig heeft ie een goede band om, maar soms als ik hem sta te poetsen en ik de band vergeet probeert ie het toch weer. geen gezeur, band erom en dan staat ie beteuterd te kijken Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 07:39

Na het rijden, als ik afgestegen ben met haar hoofd langs haar eigen been schuren. Mag niet. Sloopt hoofdstel én beenbeschermers. Ze moet wachten totdat ik dat hoofdstel uit heb, dan mag ze schuren zolang en zoveel als ze wil zolang ze het maar aan haar eigen been doet. Het begint langzaam door te dringen. (schuren aan mij is streng verboden!!!)

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 07:57

Steigeren als ze iets niet gedacht heeft. Zeker de dag voordat ze hengstig wordt, vreselijk! Ook als het met rijden te moeilijk wordt naar haar zin, komt ze gewoon omhoog. Ze is al een paar keer achterover geklapt en daar word je niet vrolijk van. Wel handig trouwens, ik kom er nu niet zo meer van onder de indruk en heb haar heel snel weer in de oorspronkelijke vorm: met vier pootjes die tot op de grond hangen *LOL*

Trouwens Missy, de dingen die jij beschrijft zijn dominantieproblemen.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 08:07

mijn pony blijft maar lopen, ze kan maar heel kort stil staan.. Maar voor de rest is ze heel lief Lovers

17 mensen vinden dit leuk

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 09:25

Pendro wil ook altijd schuren. Dit mag hij dus ook niet. Zijn hoofdstel gaat er kapot van en ik zit dan onder de blauwe plekken.
Van de zomer heeft hij naast een wever gestaan Verward Hij had het over genomen en deed het heel vaak. Nu doet hij het bijna niet meer alleen voordat hij eten krijgt.

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 09:34

* kan alleen aan eten (vooral gras) denken. Als ze op een wei met hoog gras staat en je wil haar pakken gaat ze vaak wegrennen :))
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 05-02-22 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 09:47

Dat eeuwige schuren na het rijden, als ik het hoofdstel wil afdoen. Ik kom helemaal onder het paardenzweet te zitten, voel overal gespjes door mijn vel prikken en bovendien is dat dier zwaar op mijn schouders!
Zou ik het haar ooit duidelijk kunnen maken dat dat niet mag? ...zucht.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 09:54

net zolang tegen de boxdeur rammen totdat tie aandacht krijgt en als het deurtje dicht gaat beteuterd kijken!!! snikkie!!!! Haha!

Mijn vorige verzorgpaard deed alles om maar neit nageefelijk te zijn..... oooooh dat grassprietje is eng......... ooooooooh stel je voor dat die stoel je aanvalt........ oooooh de paarden in de wei galoperen!!!!!! Haha! Heeeeel irri was dat!!!

....

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 09:56

irritant is.. dat ik haar niet normaal neer kan zetten aan een touw omdat ze dat altijd los maakt! ik moet altijd opletten best vervelend. en dat ze altijd al begint te lopen als ik wil opstijgen (ze weet best dat ze van mij stil moet staan).

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 10:01

Indy is altijd megasloom. Het maakt niet uit wat je doet. Dat gaat je wel eens irriteren.
Seven is helemaaaaal onopgevoed, dus die is op dit moment ook flink irritant, maar dat komt nog wel.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 10:05

chagrijnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 10:09

soms rijd de kleindochter van de baas bvan renza op renza , die is 7 jaar oud en die rijd renza op een hele andere manier dan ik doe ( veel minder actief ).

en als renza dan weer met mij aan het werk moet , doet ze
of dat ze de hulpen niet snapt of dat ze heeeeel erg moe is ( en dat is ze niet ) ......
dat is erg irritant , want dan heb je weer zo'n hangende pony onder je kont die je bijna moet dwingen voorwaarts te gaan.

groetjes
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 31-03-19 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 10:26

Als Pink genoeg heeft van dat eeuwige gepoets gaat hij schrapen met zijn hoef!
ARG *irritaties*
Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 10:39

Beau: niet vooruit te branden zijn in de bak en als je hem dan een tik geeft stil gaan staan en het gewoon te vettikken in galop te gaan terwijl hij buiten niets liever doet. GRRRR Extreme duivel
Pjelk: schrapen tijdens het poetsen en de ketting waaraan hij vastzit aflebberen (bruinrood roestmondje).

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 10:42

okee, daar gaat ie:

- trekken en duwen met wandelen
- niet uit de wei willen
- niet stil staan bij het poetsen
- geen voetje geven
- af en toe nog eens bijten


ach ja, ik neem het hem niet kwalijk hoor....hij is gewoon nog niets gewend en hij weet nog niets.

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 11:12

Schrapen met haar hoef als ze zich verveelt en niet sstil blijven staan bij het opstappen..

I love to love!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 11:19

Ironique werd op de vorige stal "Bouwvakker" genoemd.... omdat ze altijd d'r box afbrak als er gevoerd werd. Was ook nix aan te doen, behalve har overslaan met voeren en haar als allerlaatste eten geven.
Verder vertikt ze het om stil te staan met opstijgen, maar dat kan ik ook aan mezelf verwijten omdat ik daar niet consequent genoeg in ben.
Wel kan ze rustig los staan als ik even ga afzadelen ofzo, dan verzet ze geen voet.
Poetsen vind ze heerlijk, maar zodra je maar even wegloopt om wat te pakken ofzo staat ze al te schrapen. Zolang er iemand bij staat is het goed.
Daarbij kan ze af en toe enorm lomp zijn, dat walst ze zo over me heen. En ook met longeren, altijd heeel hard bokken, zodat je echt op moet passen.

Maar verder is ze wel lief hoor Haha! Lovers

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 11:21

Hihi, Ik heb Barley nu al 10 maanden en heb nog geen irritante eigenschap ontdekt. het longeren gaat super. Ze luistert heel erg goed. Blijft keurig stilstaan.

Ze is gewoon een heel braaf paard.

Julius had wel een irritante eigenschap. hij bokte heel graag en vaak. Verder was hij heel gevoelig. Maar eigenlijk zat ik daar niet echt mee.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 12:03

Ailin denkt dat als er een brokje uit je handen komt dat er dan nog tig volgen. dus lebbert je handen daarna allemaal af en blijft drammen. dus heeeeeeeel afentoe krijgt ze een snoepje en daarna is t op.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 12:07

kijkerig en schrikkerig wezen *LOL*
maar voor de rest ja schuren als je haar been beschermers arf doet voor lekker HARD aan je rug schuren Haha!

van je paard moet je het hebben he Knipoog Haha!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 12:41

Hij heeft af en toe bok en steigerbuien. En wat ik nog het ergst vind, is dat hij mijn benen plat duwt tijdens het rijden, dan vind ik die blauwe plekken niet nog zo erg, maar mijn leren laarzen zijn wel mooi gesloopt Huilen

Galactica Wadim X Gemini

Tara

Berichten: 91
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 13:21

Max weigert om stil te staan als ik op wil stijgen, en hij is al zo ongelooflijk groot dat ik bijna al niet in het zadel kom.... O ja, en je buik flink uitzetten zodat er niet aangesingeld kan worden, omdat de singel aan d ekorte kant is... Ik denk trouwens dat een en ander te maken heeft met het feit dat het zadel net niet helemaal lekker ligt. (zeer) Binnenkort komt er gelukkig een goed passend dressuurzadeltje!

Er komt een tijd in het leven dat er niets anders op zit dan je eigen weg te gaan...

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 13:36

uhh... heb je ff?? Knipoog

* keihard met der voorbeen "maaien" als ze ff geen aandacht krijgt
* als je aan het wandelen bent en ze ziet een grasje ziet ze ook ALLEEN DAT GRASJE!!
* tijdens het buitenrijden haar kop gewoon midden in het gras steken en ja... daar sta je dan
Haha!
* je gewoon omver walsen als het haar ff uitkomt
* elke keer net 1 stapje verzetten als ze stil moet staan
* wegdraaien bij het opzadelen... en zo'n westernzadel is al zo zwaaaar Haha!
* als ze het er niet mee eens is in de bak, gewoon kei en keihoog gaan bokken...als ik er dan 2 hoorns op zou plakken zou ze zo door kunnen gaan voor rodeostier *LOL*

ook nog goeie punten hoor:

* kijkt altijd zo lief als je komt Lachen
* kan ook heel goed haar best doen Haha!
* zit overheeeeerlijk zonder zadel (tja dikke bolle haffies he?) *LOL*
* is zo'n lekker knuffeltje Lachen
* staat (meestal) braaf stil als je opstapt
* kriebelt altijd zo lief terug met dat lip(je) van haar als ik haar poets Lachen Lovers

ik wil nooit meer een andere!!!!!!!!!!! Lovers Lovers

Het leven is een gebakje!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hoogendroog, Mariska_vD, Rhinocornn, Rodevlinder, SemrushBot, siloux, Tomboy0, wend2009 en 25 bezoekers