"verschrikkelijk prikkeldraad"

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

"verschrikkelijk prikkeldraad"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 22:09

Verdrietig Verschrikkelijk.We hadden vandaag een van onze manege paarden vst zitten in het prikkeldraad. Twee merries met elkaar op de dijk .Een begint te rammen en de andere glijd onderuit(op die K........t dijk)en valt in het prikkeldraad met haar been er een keer omgewikkel.

Net op het moment dat een vriendin en ik even staan te praten gebeurden het dus eigenlijk een geluk bij een ongeluk,waren we er twee seconde later bij geweest was het niet zo best afgelopen.Nu dan wel vraag je je af?? Je kan het je haast niet voorstellen maar op het moment dat we het zien gebeuren zijn we er heen gerend en ben ik op z'n kop gaan zitten(klinkt grappig maar is best heel eng)waardoor hij niet meer op kon staan.

Toen is mijn vriendin het terrein afgerend op zoek naar iemand met een draad tang.deze persoon heeft haar uiteindelijk bevrijd. De merrie die hellingafwaarts op het prikkeldraad lag met haar been een keer om het draad gaslagen is er wonder bovenwonder met een paar schrammen en oppervlakkige wondjes afgekomen.

Al met al heel erg vervelend maar wel weer appart om te zien hoe snel mensen te hulp schieten om zo'n paard te helpen binnen no time stonden er tien mensen om dat paard heen om haar los te maken dat vind ik dan altijd weer heel speciaal,zo staan ze elkaar de haren uit het hoofd te trekken en dan werken ze samen.Goed hoor! OK dan!

Resultaat : ?we hopen dat er nu een goed hek om de dijk komt een zonder prikkeldraad.Mijn paard mag verlopig even niet meer buiten spelen.

....Mama mag ik pony les geven?
-'tuurlijk kind.


Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:03

dat is inderdaat heel goed afgelopen moet er niet aan denken wat er allemaal had kunne gebeuren.. Ik vind pikkeldraar zo wie zo al heel gevaarlijk hopelijk gaan ze er nu een hek rond zetten niet dat daar nog ergere dingen gaan gebeuren!! jullie hebben echt geluk gehad !!

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 23:06

Ik ken ergens een ruiterpad dat is afgezet met prikkeldraad.heel speciaal(........................)kan dat niet gewoon uit de handel worden genomen dat spul?

....Mama mag ik pony les geven?
-'tuurlijk kind.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:10

becca schreef:
Ik ken ergens een ruiterpad dat is afgezet met prikkeldraad.heel speciaal(........................)kan dat niet gewoon uit de handel worden genomen dat spul?

ik ben het helemaal met je eens!
andere afzettingen zijn dan wel iets duurder, maar schelen in elk geval enorm aan dierenartskosten.

Z1+1

becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 23:21

Ken in schoorl een pad waar ze heel laag(zodat je het niet kan zien)draad hebben gespannen(danwel geen prikkeldraad maar toch)kan hij mooi zijn beentjes mee breken.Als je goed gaat kijken zijn heel veel paden in nederland helemaal niet handig(en dan heb ik het niet eens over veilig.)uitgedacht.Wel eens in het Amsterdamse bos geweest? leuke oversteek,tussen de bosjes op een weg waar men 80 mag rijden en waar 100 meter verder een stoplicht is.Leuk detail:deze oversteek is bedacht door iemand van de bereden politie.

....Mama mag ik pony les geven?
-'tuurlijk kind.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:34

Ik ben een tijdje geleden ook met paard en al door het prikkeldraad gekomen, ik reed langs de weg en dat was gewoon de afrastering van een boer. Aan dat soort dingen is helaas niet zoveel te doen vrees ik.

Maar Becca, ik geef je groot gelijk hoor, ik zou ook een ander hek willen! En mooi dat het toch relatief goed afgelopen is.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 23:38

Waarom gebruiken mensen van dit soort draad dat kan toch alleen maar ongelukken veroorzaken??daar moesten we nu toch zolangzamerhand wel achter wezen.

....Mama mag ik pony les geven?
-'tuurlijk kind.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 01:59

Ik vind dat je heel goed hebt gereageerd op het ongeluk! OK dan!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 08:01

Natasha schreef:
Ik vind dat je heel goed hebt gereageerd op het ongeluk! OK dan!


Helemaal mee eens! OK dan!
En ik vind ook dat het prikkeldraad uit de handel moet worden gezet!

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 08:29

Idd, al blijven er nog steeds mensen die het gebruiken, bij ons op stal ook, maar dan staat er nog flink stroom op, dus daar komen ze als het goed is niet in de buurt!!
Wat een geuk dat het zo goed afgelopen is!!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 08:34

dat gladde draad is geloof ik ook niet veilig als er geen stroom op staat

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 09:30

Nee dat gladde draad kan ook lelijke diepe wonden veroorzaken

Maar ja, gelukkig is het goed afgelopen met die prikkeldraad ongeluk, het had veel erger kunnen zijn als het dier in paniek was geraakt.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:10

Wat goed dat jullie zo snel gereageerd hebben!
Ik vind prikkeldraad altijd zo eng... Ik ben altijd bang dat ze er op de een of andere manier in vast komt te zitten.
Mooi voor het paardje dat ze er zo is afgekomen,je moet er niet aan denken wat er ook had kunnen gebeuren. Scheve mond

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

boemel

Berichten: 8259
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 17:44

Prikkeldraad is inderdaad een ramp.
Mijn merrie heeft als 2-jarige bij de fokker in het prikkeldraad gezeten.
Ze heeft echt een lelijk opvallend litteken en verdikking in het sprongewricht, maar zit verder ook nog behoorlijk onder de littekens (die je nauwelijks kan zien, maar wel kan voelen)

Fijn dat dat paard er nog zo goed vanaf gekomen is.

M1+10

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:16

Jullie hebben echt super mazzel gehad zeg

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:26

Bah zeg! Gelukkig is alles redelijk goed afgelopen!

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:39

Een hele goede reactie van jou !! op haar hoofd gaan zitten bedoel ik.
Mijn arabier heeft een litteken (mercedes ster) op haar bil, wat volgens de handelaar komt doordat ze als veulen in het prikkeldraad in een sloot terecht is gekomen (verklaart ook haar angst voor water) De "takken" van die mercedes ster zijn ongeveer 10cm lang- dus het was een grote wond. Ik hoop dat ze er niets aan overhouden!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:07

He bah... prikkeldraad is echt levensgevaarlijk. Mijn kleine shet heeft zich er ook al tig keer aan verwond. Scheve mond

becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 22:15

Bedankt voor al jullie fijne reacties Knipoog ik had hem wel even zwaar zitten gisteren zoiets gaat niet in je koude kleren zitten Verdrietig .Jammer dat de eigenaren van het paard niet eens even dankjewel konden zeggen.Errrrg Jammer ja. Scheve mond
Hoorden van mijn vriendin dat de merrie behalve een dik voorbeen er verder niets drammaties aan over gehouden heeft.Dat is dan maar dankjewel zullen we maar denken. Ach gut

....Mama mag ik pony les geven?
-'tuurlijk kind.

tjikie
Berichten: 1
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 01:42

haha een bedankje Bloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke584, Marjo84 en 35 bezoekers