TE DIEP ERDOOR EN MIJN HOUDING ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

TE DIEP ERDOOR EN MIJN HOUDING ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 20:32

Hallo Mensjes!! Haha!
daar ben Ik weer!! ( Sharonnetje )
Nouja ik wou ff vragen wat of jullie er van vinden hoe mijn pony erdoor loopt.. wat kan er beter? Verward Wat m0et er anders aan mijn zit en Andere Tips Zijn allemaal welkom *LOL*

Maar tog de hoofdvraag loopt mijn pony te diep? en wat kan ik hier aan doen als het zelf zo is ( ik vind het best wel meevallen )

Wat gokken jullie wat voor niveau mijn pony loopt? Vingers aflikken

Liefs Sharon.. Kijk hieronder voor een foto.. Van Mij op Mijn pony..

Afbeelding

EN NOG 1...

Afbeelding

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:40

Als eerste zou ik even een dressuur zadel komen om te dressuren Knipoog
Misschien zit je dan al een stuk rechter in je zadel.

Verder vind ik hem niet te diep lopen, wel mag hij iets meer opgericht worden. Het lijkt namelijk als of hij in je teugels hangt
Je mag je schouders wel iets meer naar achter brengen en meer gaan zitten.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 02-12-03 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:43

en bovendien goed schoeisel. Zo'n rijoutfit betekent geen reactie van mij hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:47

Het eerste dat me opvalt is de staartdracht en het orenspel van je pony. Daar wrodt ik niet blij van

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:51

Jippie schreef:
Het eerste dat me opvalt is de staartdracht en het orenspel van je pony. Daar wrodt ik niet blij van

zo loopt dolly ook vaak, hoeft niet persee iets van verzet te betekenen ofzo, zij loopt juist heel graag.
alleen die kleding zou ik iets aan doen, lijkt me niet alles, en schoenen zonder hak is supergevaarlijk.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:54

En dan als we het toch over het outfit hebben........waar is je sjampionnetje ??

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:54

Het lijkt mij dat je je armen/handen erg gespannen hebt. Ik heb net als Fairie het idee dat hij hangt, maar als jij niet ontspant in je hand kan hij dat ook niet. En idd je kleren maar ik neem aan dat je hier normaal gesproken niet in rijdt?!

Ik heb even in je profiel gekeken, leuk paardje! Waar staat hij? Op welke manege heb je gereden?

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:12

Je paardje loopt wel leuk, maar je mist zelf ene paar kleine dingetjes...
Wat dacht je van een cap en een paar laarzen??
Verder vind ik dat je ook wat vreemd op het zadel zit.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:16

Gjilke schreef:
Verder vind ik dat je ook wat vreemd op het zadel zit.

Dat lijkt denk ik zo omdat ze in een springzadel zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:20

Ontspan je handen en armen eens
op beide foto's staan die super strak, Is dat om hem aan de teugel te krijgen?
Je zadel ligt ook te ver naar voren
En als je paard 1x opzij springt hang jij in de beugels omdat je met zulke schoenen er meteen doorheen vliegt.
Verder vind ik hem niet te diep lopen, maar wel vol spanning.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:26

Ik zou eest maar eens een paar laarzen aan doen

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:31

Het ziet er gespannen uit. Jij zit gespannen en daardoor ook je pony.

Daarbij lijkt het wel of hij scheef is. Op bijde foto's kun je het goed zien

Afbeelding

Hoofd naar buiten, en zijn kont ook. Daarbij vliegt de achterhand er achteraan.

Tip: neem hem veel langer. Zo lang dat je maar ligt contact heb. En ga dan is voelen hoe hij loopt. Gaat zijn schouder naar buiten of komt zijn kont naar binnen. Rij goed voorwaarts met een ligt teugeltje. En ga maar is lekker op je kont zitten. En zelf ook goed rechtop zitten. Je heb je binnen schouder naar voren. Je zit dus schuin. Kijk recht vooruit. Zet dan je schouders onder je hoofd, en ga zo verder naar beneden. Zo kun je waarscheinlijk al het scheefheid oplossen.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:50

Ik ben het met Josien eens, het ziet er niet relaxed uit en inderdaad vrij scheef...

becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:19

Buiten het sjampionetje(good point!) de laarzen het veel te krappe rijbroekje en het verkeerde zadel,denk ik dat dew pony de hals iets(iets?meer op lengte mag brengen en het neusje naar voren.Wat betreft nivaeu?? Ik denk "B" maar meer omdat je er zo om vraagt("B" zonder punten?)

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:58

Jippie schreef:
Het eerste dat me opvalt is de staartdracht en het orenspel van je pony. Daar wrodt ik niet blij van


vraagje; wat is er "verkeerd" aan het orenspel van deze pony? mijn pony loopt eigenlijk tijdens het rijden altijd met haar oren opzij/naar mij toegedraaid als ze echt aan het werk is.

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 08:41

Mijn pony loopt ook altijd zo met zijn oortjes hoor!! En hij vind het hardstikke naar zijn zin onder het zadel..

Trouwens.. Dit was een dag naardat ik een nieuw zadel had gekocht.. Ik moest hem uitproberen anders moest die trug naar de winkel. Ik had dus geen kleding hiervoor aangetrokken omdat ik NIET cker wist of ik wel MOGT rijden omdat het die dag op zondag was..

Het klopt dat het zadel niet goed lag.. Dat kwam door die pad eronder en daarom gleed het zadel ook een flink stuk naar voren.. en mijn benen naar achteren..

Het klopt ook dat mijn pony Veel op mijn hand steunt en dat ik daaraan moet werken maarja.. mijn instructrice en ik zijn er druk mee bezig..

Over een week ofzo nieuwe foto's okeej? kom dan maar weer eens kijken

Liefs, Sharon en Shariff

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 09:32

Shariff97 schreef:
Mijn pony loopt ook altijd zo met zijn oortjes hoor!! En hij vind het hardstikke naar zijn zin onder het zadel..

Trouwens.. Dit was een dag naardat ik een nieuw zadel had gekocht.. Ik moest hem uitproberen anders moest die trug naar de winkel. Ik had dus geen kleding hiervoor aangetrokken omdat ik NIET cker wist of ik wel MOGT rijden omdat het die dag op zondag was..

Het klopt dat het zadel niet goed lag.. Dat kwam door die pad eronder en daarom gleed het zadel ook een flink stuk naar voren.. en mijn benen naar achteren..

Het klopt ook dat mijn pony Veel op mijn hand steunt en dat ik daaraan moet werken maarja.. mijn instructrice en ik zijn er druk mee bezig..

Over een week ofzo nieuwe foto's okeej? kom dan maar weer eens kijken

Liefs, Sharon en Shariff


Je hebt de foto geplaatst voor commentaar. Als je geen gelegenheid had enz om goede kleding aan te trekken had het handig geweest als je dat had vermeld en ook van dat zadel.
Vind het dus ook een slecht moment om je pony te laten beoordelen. Logisch dat er commentaar op komt.
Maar ik ben benieuwd naar je andere foto´s. Hopelijk geven die een duidelijker beeld

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:26

ik zie een erg gespanne hand, en een paard wat niet van achter naar voren is en naar mijn mening dus geen super aanleuning heeft,

daarnaast zou ik ook voor een andere rij outfit kiezen en een ander zadel. je zit hier niet in het midden van je zadel maar te ver naar achter, je rucht zou recht en ontspannen moeten zijn en is hier bol en enigsinds naar voren.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:44

Je zit heel erg achter op de lepel van het zadel waardoor de druk van het zadel slecht verdeeld wordt op de rug.
Je pony krijgt zo een vervelende druk op zijn rug waardoor hij waarschijnlijk met zijn staart gaan slaan en zuur kijkt.

Verder inderdaad: rijkleren aan en goed schoeisel.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:54

het orenspel op zich hoeft niet alles te zeggen, mara wel de combinatie oren-ogen-staart.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:43

alles is al gezegd, hij loopt redelijk gespannen en op de voorhand. Ik las net dat hij l-niveau loopt.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 18:47

Het zadel lijkt op een zadel van zadelmarkt, klopt dat ? Die hebben van die fleece pads die achterlijk schuiven.

Ik zie een plaatje waarbij, als je snel kijkt, het de pony redelijk loopt. Ga je beter kijken zie je een hoop punten en vraag ik me af of je wel les krijgt? Het ziet er een beetje doe-het-zelf achtig uit. Over je kledij is al genoeg gezegt.

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 19:48

JAJA IK WEET HET.. STOP MAAR MET ADVIESEN HOOR.. IK WOU VANDAAG NIEUWE FOTO'S MAKEN ALLEEN, HET WAS AL DONKER.. :p

MAARUH GEEF MAAR WEER ADVIES ALS IK DE NIEUWE FOTO'S HEB.. DE ZIJN ROND BEGIN 4 SEPTEMBER GEMAAKT.. :p ROND DIE TIJD HAD IK OOK GEEN LES NEEJ.. MAARUH.. DIE FOTO'S KOMEN ER WEL AAN.. :p

EN TROUWENS JAH HET ZADEL IS VAN ZADELMARKT..

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:57

Je caps is een beetje heel vervelend.
Btw; jij vraagt om advies, dan krijg je advies

Als jij je foto niet goed vind, moet je gewoon geen foto plaatsen of later een andere. Als je een beeld plaatst van allerlei dingen die niet in orde zijn kun je commentaar en advies verwachten.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:01

Je plaatst eerst foto's, zegt dat je advies wil, geeft iedereen advies ( weliswaar niet al te positief ) en dan wil je opeens geen advies meer, maar pas als er weer nieuwe foto's zijn... beetje raar!
En... als je het gewoon typt met caps lock uit leest echt niemand erover heen hoor! Lachen