4-jarigen met spoortje rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 22:30

Wat vinden jullie hiervan. Mijn paardje zou niet voorwaarts genoeg zijn, en instructrice opperde om klein spoortje om te doen. Ik ben echter beetje bang dat je zo'n manege-paarden syndroom gaat krijgen. Hier gaan ze misschien aan wennen en over jaartje of wat moet je met pizzasnijders gaan rijden....???? Wat vinden jullie? Langer "gewoon" proberen om d'r voorwaarts en aan het been te laten gaan of zouden jullie er ook een spoortje bij pakken?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 22:33

alsb je zachtjes bent met je spooren kan het apsoluut geen kwaad hoor en rijd ook niet altijd met maar wissel het af een dagje met een dagje zonder.. dan word je paard vanzelf voorwaartser en zijn die sporen mischien onodig over een poosje

groetjes


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 23:18

Ik rijd Pablo (ook 4) ook met een klein spoortje, om hem voor te bereiden op de M. Als je een spoor goed gebruikt, hoef je echt niet steeds scherpere sporen te nemen. Maar dus niet de hele tijd zitten prikken, dan stomp je hem wel af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 02:07

Je kunt beter zorgen dat je steeds een snelle reactie krijgt op een hulp met een spoortje, dan helemaal geen reactie op een continu kloppend been lijkt me. Het eerste wat een 4-jarige moet leren is om onvoorwaardelijk naar voor te gaan op het been, let er goed op dat hij niet achter je been kruipt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 08:53

Sluit me weer eens helemaal bij Zep aan. Ik rij alles met sporen, want als je ze niet nodig hebt, gebruik je ze gewoon niet.
Ik rij trouwens met wat jij noemt "pizzasnijders" (bot wieltje), omdat die afrollen langs het paard. Ik vind dat vriendelijker dan prikken, maar wil daar hier geen discussie over voeren (omdat dat al 100 x gedaan is en ik er nog steeds moe van ben *LOL* )

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 10:48

toen ik vorige week het paard van mjin instruktrice een keer reed om te kijken hoe het ging... ging ik er vanuit dat ik geen spoor nodig had ik vroeg moet ik met zweepje rijden... nee dat hoefde niet maar doe mijn sporen maar om.... (die zijn scherper als die van mijzelf) En dat paard is nog maar 4 jaar!!! Maar ik heb de spoor niet veel gebruikt alleen als hij niet reageerde op mijn kuit!!!
Dus hetkan wel, maar je moet er wel goed opletten dat hij op je been gaat reageren niet op de spoor, dus houd je spoor erbij voor als het nodig is als hij net nog iets voorwaartser moet zijn!!!

....

Talanta
Berichten: 161
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: ede / lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 11:39

Ik zal het in ieder geval zo lang mogelijk uitstellen, om met het spoortje te beginnen, want het word zo steeds makkelijker. Is hij nog niet voorwaarts genoeg is het al heel snel van maar een iets groter spoortjke, dus ik zal het zo lang mogelijk uitstellen, en tja als er echt niks anders opzit. Je kunt ook zorgen dat je paard voorwaartser word door heel veel overgangen te maken, en heel veel af tewenden, dan moet de pony zo goed opletten dat hij helemaal vergeet om sloom te zijn, omdat hij zo snel op je bene moet reageren, kan hij maar beter snel stappen / draven, want dan is het makkelijker om in de andere gang over te gaan. Probeer zelf maar eens, ga heel langzaam lopen, en in eens rennen, is een stuk moeilijker als heel hard lopen en dan ineens rennen.
veel suces

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 11:52

Je paard moet vooral goed op je been reageren. Als jij je been aanlegt, moet hij al een reactie vertonen. Probeer hem dus vooral vlot voor je been te krijgen. Het spoortje gebruik je om je hulpen subtieler te maken.

Je zou kunnen proberen: been aanleggen, geen reactie? Even kort met het spoortje. Je moet dus niet met het spoortje rijden, maar gewoon met je been. Op het moment dat er geen reactie komt, gebruik je de spoor. Op een gegeven moment weet hij te reageren op je been omdat hij weet dat als hij niet reageert, hij die spoor weer voelt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 82 bezoekers