Eindelijk komen onze nieuwe paarden,.......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:06

Wat zijn trouwens je plannen met de paarden, jessiejanes? Zijn de veulens voor de verkoop of zie je ze als toekomstige fokmerries cq dekhengsten? Want je hebt duidelijk een gevarieerd gezelschap straks op stal! Die cremello is echt moooi! Ik ben erg benieuwd naar foto's als ze in Nederland aan zijn gekomen. Geniet nog een dagje van je rust, want vanaf morgen is je leven ongetwijfeld een stuk voller Lachen

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:53

Die palo merrie van Topsail Whiz is een mooie tante zeg!
Veel succes met je plannen jessie Haha!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 23:21

Hoi,
Ja ,een nachtje goed slapen kan ik wel gebruiken,hard gewerkt vandaag om het belangerijkste klaar te krijgen vandaag.Nog effe internetten en dan naar bed!

De paarden zijn in principe allemaal voor de fokkerij.De 3 oudere dames alleen voor veulentjes te krijgen.De Topsail Whiz ook,alleen die is kant en klaar getraint,dus daar kan ik zelf goed op leren,hoe het nu allemaal aan moeten voelen!(wel rustig aan,ze is zwanger)
Alle andere paarden zijn uiteindelijk voor te fokken,maar ze zullen wel eerst doorgereden en getraint worden.De buckskin word ook wat rustiger mee gedaan(is al aangereden) ,want die is ook zwanger.
Zit er een talentje tussen,dan zullen we eerst proberen hem/haar te laten performen.Dat doe ik natuurlijk niet allemaal alleen(ben supervrouw niet! Haha! ),daar hebben we iemand voor die ze doortraint.
Je ziet aan de kleuren,dat we daar ook een bepaalde richting op willen,namelijk de dilute-kleuren(buckskin,palomino).Gezond,goede bouw en talent is natuurlijk belangerijker,maar als er dan ook nog een populair kleurtje opzit ......Tong uitsteken !Je leest het we zetten de lat best hoog,maar daar hebben we ook op ingekocht.

Er komt een dag dan is de stal vol,of er worden paarden geboren waar wij niet mee verder willen(nog steeds mooi,maar je moet selecteren!),dan zijn er paarden te koop.Voor fantasiebedragen zijn er nu al paarden te koop Haha! Haha! Haha! .........

Dank jullie voor de reacties,ik hou jullie op de hoogte!
groetjes,V.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:28

voor fantasie bedragen blijf ik liever nog maar even fantaseren.. Haha!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:34

Veel succes morgen OK dan! maar dat is niet nodig denk ik , hoop dat je nog een beetje kunt slapen Dromen ...duzzzz eigenlijk ipv succes veel plezier....... Tong uitsteken

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:37

ehhhhhh misschien een stomme vraag hoor , maar zijn deze paarden te koop ? *LOL* Haha! Bloos
of is het een start voor een breeding stal ?
ben wel eruuggg nieuwsgierig !! *LOL*

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:45

hahahaha was dus inderdaad een stomme vraag hahahaha ik had pagina 2 nog niet gelezen hhahaha.
maar goed mocht je ( behalve je paarden met fantasie prijzen ) nog wat te koop weten in palomino , buckskin enz. laat het mij a.u.b. weten !!

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:29


BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:12

Hey Jessiejanes, hoe is het gegaan?

Ben helemaal niet schieuwnierig hoor Cool Haha!

=^.,.^=

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 22:47

Hoi,
daar ben ik weer.
Ik heb inderdaad niet goed geslapen de laatste nacht!Het was toch een erg spannend idee,dat de paarden hetzelfde moment in het vliegtuig staan en mijn man was er ook bij,want die is als groom meegegaan en dan lig ik maar in m'n bedje,.....wierd Verward

Ze zijn wel allemaal goed aangekomen,al was wel aan ze te zien dat ze een hele rit achter de rug hadden.Ze zien er ook wel ondertussen wat anders uit dan op de foto's.Ze hebben nu een wintervacht en sommige hebben dus ook een iets andere kleur.
Het was leuk om enkele terug te zien,maar een paar had ik nog helemaal niet gezien irl,dus dat was meteen kennismaking.

Na een nacht wel goed slapen,waren we allemaal wat helderder en frisser.De paarden beginnen al wat meer open te worden en toenadering te zoeken.Ik heb ze nu alleen verzorgd en een beetje in hun box gestaan en wat gefoemelt.Vooral 2 veulentjes en 1 merrie hebben dat nodig,die zijn wat schuchter,maar dat komt helemaal goed.
Zo zal ik het langzaam opbouwen,verzorgen ,aandacht,opvoeden en handelbaar maken en als dat allemaal goed gaat,dan begin ik de hele meute te rijden,wat bereden kan worden ,dan!

Ik zal wat foto's gaan plaatsen,dan zien jullie ook wat!

Oh ja,zouden er paarden te koop zijn,dan laten we het hier wel weten,hoor!(jacky daniels is trouwens ook nog steeds te koop)dat hoeft trouwens niet alleen maar voor fantasiebedragen te zijn,dat was een grapje! *LOL*hihi

Ik ga aan de Cheese! werken.....

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:07

Deeee cremello, jessiejanes? Knipoog Haha!
Ik ben zoo benieuwd naar de foto's van haar!

Fijn dat de reis in ieder geval goed is gegaan! De paarden zouden vast wel moeten wennen aan de nieuwe omgeving en de nieuwe baasjes en uiteraard ook aan elkaar, maar de eerste dag lijkt me het moeilijkste. Wat een indrukken hebben die paardjes opgedaan en wat een reis hebben ze achter de rug!! Laat ze maar lekker slapen, dan zijn ze je morgen meteen heel erg dankbaar Lachen

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:08

Buckskin, buckskin...maak me gééék Lachen

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:10

Mooi dat iedereen op die buck valt Haha! *LOL*
hihi

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:11

(jessiejanes mag binnenkort alweer een nieuw aantal paarden uit Amerika halen, want deze is ze binnen een maandje allemaal al kwijt Haha! En dat ondanks de slechte financiele situatie en de kleine vraag naar westernpaarden Knipoog )

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 23:50

Ja,hier komen ze de Cheese! :

Hier zijn Shiners Sugar Cookie en Badger N Dunnit in de Quartainestal in Texas.Het was zo lief(zei mijn man)Ze namen om de beurt een hapje eten uit de voerbak,schattig,he!
Afbeelding

Hier staan ze in de container klaar om het vliegtuig in te gaan.Je ziet net nog een stukje van het hoofd van Badgers Express.
Afbeelding

Lorretanic Chex komt van de vrachtwagen,eindelijk thuis.........
Afbeelding

Hickory Moonshine in z'n box thuis.
Afbeelding

Even neuzen met Sugar Cookie.
Afbeelding

Voor de liefhebbers,nog een van Lorretta
Afbeelding

Phoe,het was even een gedoe,maar het is gelukt! OK dan!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:53

Leuk om te zien zeg! Gewoon een speciaal paardentransport! Erg leuk om dat zo eens te zien
Het was vast koud in Amerika of niet? Wat een wintervachten! Maar wat een mooie paarden komen daar in het voorjaar onder uit!! Nu zijn ze ook al prachtig, ik mag en kan er niets anders over zeggen, maar in het voorjaar/de zomer zal je volgens mij pas echt versteld staan

Als de cremello weg mag dan ben ik de eerste die ik het hoort, hoop ik! Wat een poepie Lachen (maar mijn eigen paardje gaat niet weg hoor, die is minstens net zo leuk.. ik ga gewoon mijn vriend overtuigen dat hij ook western moet gaan rijden Haha! )

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 00:08

Dit is dus Sparks Well Dun(Shining Spark+Hollywood Dun it-dochter).
Hij is de vader van De cremello en we hebben 3 merries dragend van hem.

Afbeelding

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 00:10

En deze is voor de liefhebbers:
Ruben van Dorp met Pineing to play ruff tijdens de futurity NRHA 2003(vorige week dus):
Afbeelding

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 00:11

Moest je dat plaatje er nou echt nog bij plaatsen? Nu vind ik het kleine paard nog leuker! Wat een papa! Wat een manen!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 00:15

gera schreef:
Moest je dat plaatje er nou echt nog bij plaatsen? Nu vind ik het kleine paard nog leuker! Wat een papa! Wat een manen!


Uhm,ja,...sorry Bloos! ...... Haha!
Ik ben nu klaar met foto's plaatsen,dus hier moet je het even mee doen!
Je vroeg naar het weer.De paarden zijn dus de laatste 6 weken in texas geweest en daar is het overdag best nog lekker,maar s'nachts kan het toch al richting vriespunt gaan,vandaar dat sommige al zo'n dik haar hebben.Ik had het niet verwacht,ze hoeven nu tenminste niet zo heel erg te acclimatiseren.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 00:26

Jeetje wat gaaf om te zien allemaal! Misschien over een paar dagen een paard "vol ornaat" foto's??? Haha! Wat een prachtige hengst waar ze van dragen Tong uitsteken
Ik ben inderdaad ook heel benieuwd hoe dat stel allemaal uit gaat groeien. Wel stoer hoor om alles uit de states te halen OK dan!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 10:13

Goh, wat fantastisch!
Ik ben blij dat de overtocht goed is verlopen.
En superrrrr benieuwd hoe ze allemaal gaan veranderen.
heel veel plezier met ze! OK dan!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:52

Oh oh oh wat heb jij het lekker voor mekaar! Inderdaad erg leuk om het paardentransport te zien. Die blik van je Lorratanic op de klep is Lovers . En die hengst is idd erg "well dun" ::~ !