is dit bit goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

is dit bit goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 23:46

na al mijn vragen en verhalen over kim had ik dus een vraag over het bit.
misschien zit daar het foutje wel in.

(haar tanden zijn nagekeken)

ik rijd met een dubbelgebroken (koperen) trens.
nou had ik dus van de vorige eigenaar nog gehoord dat ze met een enkel gebroken bit reed.

moet ik gewoon met mijn eigen dubbele gebroken (kk Conrad ultra) koperen bit blijven rijden.
of zal ik een normale enkel gebroken trens nemen?
wat vinden jullie????


Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 23:59

lijkt me een prima bit hoor, die je nu gebruikt.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 00:04

oke gelukkig ik begon al aan mezelf te twijfelen Tong uitsteken

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 00:05

oke gelukkig ik begon al aan mezelf te twijfelen Tong uitsteken

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 00:17

niet nodig hoor Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 08:02

pjotr schreef:
na al mijn vragen en verhalen over kim had ik dus een vraag over het bit.
misschien zit daar het foutje wel in.

(haar tanden zijn nagekeken)

ik rijd met een dubbelgebroken (koperen) trens.
nou had ik dus van de vorige eigenaar nog gehoord dat ze met een enkel gebroken bit reed.

moet ik gewoon met mijn eigen dubbele gebroken (kk Conrad ultra) koperen bit blijven rijden.
of zal ik een normale enkel gebroken trens nemen?
wat vinden jullie????



wat bedoel je met foutje?
gaat het rijden op dit moment niet zo lekker?
en liep ze bij de vorige eigenaar wel fijn?

dan kan het weleens aan het bit liggen, niet alle paarden vinden een dubbelgebroken bitje fijn

maar als ze gewoon lekker loopt en je hebt met t rijden geen probleem, dan zou ik gewoon met mn eigen bit blijven rijden.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 08:32

Ik denk niet dat het aan het bitje ligt, maar is er iemand in de buurt waarvan je een enkel gebroken trens kan lenen, zou ik die eens proberen!

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 08:34

Je kan natuurlijk altijd uitproberen. Ik heb voor Candor zowel een dubbel- als enkelgebroken trens, en merk weinig verschil met rijden. Ik zou gewoon eens met een enkelgebroken bitje rijden en kijken of het "foutje" (weet niet wat je bedoelt) dan minder is. Succes! Groetjes Nikki

Storm in mijn profiel!

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 08:38

ik heb voor Silas ook een dubbel gebroken en een enkel gebroken, naar die enkel luisterd hij prima, maar naar die dubbelgebroken, nee hoor :S!
dus het zou wel aan het bit kunnen liggen.. gewoon is uitproberen zou ik zeggen..

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 09:01

Misschien moet je ff je instrukteur laten kijken of je misschien niet te hard met je handen bent[en Claudia,dit is een tip en geen aanval op jou],het kan best zijn dat je bit best scherp inwerkt,ondanks dat het dubbel gebroken is,ik heb voor Viking ook een k en k dubbel gebroken bit,koper,maar als ik wat hard met mijn handen zou zijn,werkt die ook scherp in,en is het wel de goeie maat,zit die niet te hoog,laat er iemand ff naar kijken dan[niet van Kampen]

Paardentaxi Zeeland

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:04

het lijkt mij een prima bit, maar misschien vind jouw paardje dat niet. En op de foto's in het profiel lijkt het alsof het bit wat te laag zit. Er moet ong. 1 rolletje in de mondhoek zijn.

[o]

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:14

Een dubbelgebroken KK bit is prima, het is in principe zachter voor een paardenmond dan een enkelgebroken trens, het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe jij bent met je handen Lachen

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:17

lijkt me een prima bitje hoor, maar ik dacht dat ze eerst met hackemore gereden werd?

Dag lieve mama...

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 11:48

ja dat werd ze ook. maar daar kon ik niet mee rijden. ik vind een hackemore eng. (lees verhalen neusbotje breken)
ik vind zo ding niet fijn. vandaar dit bit.
ik heb zelf een enkelgebroken bit. dus ik ga het eens proberen. enne viking ik snap wat je bedoelt. maar ik rijd zoveel met losse teugels als mogelijk is. (op dit moment even niet)

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:39

Ik heb mijn paard met een dubbel gebroken bitje geprobeerd te rijden maar hij ging er enorm op knarsetanden en z`n hoofd omhoog gooien.
Nu rij ik hem weer met een D-trensje en gaat het een stuk beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 13:34

Mijn paard(arabier) reageerde heel slecht op een dubbel gebroken bit, ik had geen rem en geen stuur meer, ben toen weer voor het enkel gebroken gegaan, gek het is scherper maar blijkbaar hebben sommige paarden dat nodig. En als kimmy een hackemore gereden is, dan zou ik he maar wat bij scherper houden, waarom werd ze eigenlijk met een hackemore gereden?

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 13:55

Chiqa schreef:
Mijn paard(arabier) reageerde heel slecht op een dubbel gebroken bit, ik had geen rem en geen stuur meer, ben toen weer voor het enkel gebroken gegaan, gek het is scherper maar blijkbaar hebben sommige paarden dat nodig. En als kimmy een hackemore gereden is, dan zou ik he maar wat bij scherper houden, waarom werd ze eigenlijk met een hackemore gereden?

weet ik niet

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:20

pjotr"]
[quote="Chiqa schreef:
Mijn paard(arabier) reageerde heel slecht op een dubbel gebroken bit, ik had geen rem en geen stuur meer, ben toen weer voor het enkel gebroken gegaan, gek het is scherper maar blijkbaar hebben sommige paarden dat nodig. En als kimmy een hackemore gereden is, dan zou ik he maar wat bij scherper houden, waarom werd ze eigenlijk met een hackemore gereden?

weet ik niet
[/quote]

Ik vind het toch wel vreemd dat zij met een hackemore reed,ik zou zeker niet scherper gaan,maar eerst eens kijken of het bit wel op de goeie hoogte zit.
En ik vind persoonlijk een D trens veel te scherp in sommige handen,maar ja dat is mijn mening,kom anders sávond eens langs stal bij mij,dan kijk ik ff als je wilt,je weet dat ik er iedere avond ben.

Paardentaxi Zeeland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:28

pjotr"]
[quote="Chiqa schreef:
Mijn paard(arabier) reageerde heel slecht op een dubbel gebroken bit, ik had geen rem en geen stuur meer, ben toen weer voor het enkel gebroken gegaan, gek het is scherper maar blijkbaar hebben sommige paarden dat nodig. En als kimmy een hackemore gereden is, dan zou ik he maar wat bij scherper houden, waarom werd ze eigenlijk met een hackemore gereden?

weet ik niet
[/quote]
Gewoon navragen!

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:48

pjotr schreef:
ja dat werd ze ook. maar daar kon ik niet mee rijden. ik vind een hackemore eng. (lees verhalen neusbotje breken)
ik vind zo ding niet fijn. vandaar dit bit.
ik heb zelf een enkelgebroken bit. dus ik ga het eens proberen. enne viking ik snap wat je bedoelt. maar ik rijd zoveel met losse teugels als mogelijk is. (op dit moment even niet)


Ik snap je verhaal over de hackemore! Waar ik rijd worden ook bitloze hoofdstelen verkocht die tot in tegenstelling met de H op de onderkaak in werken!Ze zijn heel gebruiksvriendelijk voor je paard en je kan als ej dat wilt er ook nog een bit aanklikken!! Ik heb er zelf goede ervaringen mee. Kijk maar eens op www.singlefooter.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:52

Ik denk eerlijkgezegd niet dat het aan het bit ligt, maar anders kun je misschien eens een rubber trens proberen? Bij veel paarden is het een uitkomst.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 17:16

nou ik kijk het even na ik ga van de week eens sá vonds langs viking. en dan laat ik haar maar even kijken.

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:53

[quote="pjotr weet ik niet [/quote]

Dat weet je wel!
Omdat mijn andere hoofdstel door een stelletje onverlaten is gebruikt en daardoor niet meer te gebruiken was!
En dat wist je wel!
Je hebt er zelf naar gevraagd!


Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:55

kiekiek schreef:
[quote="pjotr weet ik niet
[/quote]

Dat weet je wel!
Omdat mijn andere hoofdstel door een stelletje onverlaten is gebruikt en daardoor niet meer te gebruiken was!
En dat wist je wel!
Je hebt er zelf naar gevraagd!



Wat vriendelijker kan ook wel Knipoog

Paardentaxi Zeeland

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:00

Nou, op een gegeven moment houd t ook met mijn vriendelijkheid en geduld een keer op... Boos!

* 3 juli *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rocky_1995, SemrushBot en 35 bezoekers