Maffick heeft zich weer 'ns in de nesten gebracht

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Maffick heeft zich weer 'ns in de nesten gebracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 15:55

De meesten van jullie kennen mijn Maffick wel, een beetje ruige sik, om het zo maar even te zeggen Haha!

Nou heeft hij het weer voor elkaar hoor, hij wordt niet meer in de weide gelaten s'morgens, ik moet het nu zelfs s' middags doen...

Het zit zo, Maffick is nogal jolig als hij van stal komt en wil onderweg richting de wiede nog wel eens met zijn voorbenen wat naar voren slaan en van die halve sprongen naar vorden doen. Scheve mond
Erg lastig, heb er zelf vaak genoeg weer eens achter aan gehangen.
Maar bij mij flikt hij het dus niet meer, hij weet dat hij zich te gedragen heeft en loopt netjes mee, soms wil hij wel, dat merk ik dan aan hem, maar dan hoef ik maar even laag te grommen en dan laat hij het weer. OK dan!

Degene bij wie de paarden staan, vriendin van me, die laat ze er s'morgens uit.
Maffick en zij mogen elkaar absoluut niet, hij doet er alles aan om haar te jennen.
Dus je raadt het al: Ook tijdens het buitenlaten is hij supervervelend bij haar, springen,trekken, rukken, met de voorbenen slaan...
Ze krijgt het er niet uit, ze kan lief doen en kwaad doen, slaan en niet slaan, hij blijft het flikken bij haar.

Nou had hij van de week weer zo'n bui en begon vrijwel meteen van zn stal af al raar te doen, hoe het precies gegaan is weet ik niet, maar mevrouw heeft een behoorlijke knijpblaar op haar vingers en wat schaafplekjes, en Maffick kon ik met touw aan zijn halster uit het land vissen. Scheve mond

Ze vertikt het om Maffick er weer uit te laten, ze doet het niet meer.
Binnenhalen wou ze nog wel, maar dat geklooi op de vroege morgen had ze geen behoefte meer aan. Boos!
Nou vindt ik dat wel logisch natuurlijk, ik zou het ook niet doen als zo'n ding mn eigen paard niet was.
Maar ja, zit nou wel met het nadeel dat hij pas laat in de middag er nog even uit kan, door mij dus.
Hij heeft het weer leuk verpest voor zich zelf, het is juist zo fijn dat ze er nu nog steeds uitkunnen op de weide, dat in december!

Maar goed dat is dus voorbij, hij kan het zo goed gebruiken, maar helaas.
Ik snap het wel van haar hoor, maar vind het wel sneu voor Muis... Verdrietig


Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:39

Tja, hij heeft het aan zichzelf te danken, nietwaar? Kun je zelf niet 's morgens komen dan? Of heb je geen tijd daarvoor, dat is dan balen. Maar eigenlijk vind ik het te gek dat hij zo met haar kan sollen, stout paard Boos!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:52

Pauline heeft gelijk. Dat heeft hij aan zich zelf te danken dus ik zal niet al te veel meelij met hem hebben.
Zelf verpest hij het op die manier.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:54

Yup, das sneu voor hem. Maar misschien snapt ie de hint?


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:57

kan ze m niet met een hengstenketting naar buiten brengen.........

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:01

Probeer idd die hengstenketting ns, gebruik ik ook wel eens voor hele heftige paarden (ben nie zo'n potige meid, je moet wat he). Over de neus, en als ze gaan klooien een x flink aantrekken. Helpt gegarandeerd!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:06

Nounou, net alsof een paard zo slim is dat hij beseft dat zijn gedrag als gevolg kan hebben dat hij niet meer in de wei kan. Hij ervaart dat toch niet als: Nouja, ik sta nou wel op stal ipv in de wei, maar dat heb ik aan mezelf te danken, wat een spijt heb ik zeg Verward
Kan je niet gewoon de stal open zetten en de wei en zorgen dat hij nergens weg kan zodat hij zelf de wei in kan knallen..?
Hoe staat het trouwens met de verkoop?

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:08

Hij heb het aan zij eigen gedrag te danken! hij doet het zelf..
sterken paardjes af en toe ook

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 20:35

Ja hij heeft het zeker aan zichzelf te danken, maar denk niet dat hij die hint door heeft : Oja, omdat ik bij Marjan liep te klooien met mn benen, sta ik nu op stal ....

Ik kan er niet zelf s'morgens heen, dat is te ver om 'even' een paard eruit te laten.
Nou ja het is pech, ik gooi hem er meteen uit als ik er kom, dus hij kan nog heel even buiten staan. Maar had hem liever natuurlijk de hele dag buiten.
Bij mij doet hij echt helemaal niks, hij staat nu dus 2 dikke dagen op stal en had hem net aan een slap koortje naar buiten, hij wacht netjes tot ik hem heb losgeknipt in het land met wegrennen. Helemaal niks raars, ook geen neiging tot.
Hij weet gewoon dat het bij mij absoluut niet mag, en dat hij het bij haar dus wel kan flikken.

Hengstenketting zal ik haar eens voorleggen, misschien dat ze dat nog wil proberen...


Lenn, verkoop staat een beetje op laag pitje, heb afspraak met nieuwe handelaar, alleen van beide kanten weinig tijd, deze meneer wil hem perse bij daglicht zien, en dan ben ik er dus vaak niet.
Ik heb liever dat ik er zelf bij ben dan dus bv bij die vriendin snapste Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:26

Lenn schreef:
Nounou, net alsof een paard zo slim is dat hij beseft dat zijn gedrag als gevolg kan hebben dat hij niet meer in de wei kan. Hij ervaart dat toch niet als: Nouja, ik sta nou wel op stal ipv in de wei, maar dat heb ik aan mezelf te danken, wat een spijt heb ik zeg Verward


Haha! Haha! Haha! hahahaha lig hier onder mijn bureau, zie dat beest al helemaal staan in zijn boxie, Jees wat stom van me zeg Schijnheilig

Wel een geweldige actie van hem *stiekum* Jij mij niet mogen, ik jou pestten.
Zou een actie van par kunnen zijn *hhmm..is het trouwens ook nu ik er over nadenk*

Succes met de verdere verkoop.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:31

Ja, ik vind het eigenlijk ook best een gaaf paard... maarja het is maar net waar je op valt Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:36

Lenn schreef:
Ja, ik vind het eigenlijk ook best een gaaf paard... maarja het is maar net waar je op valt Knipoog


Ja vindt het beest eigenlijk wel wat humor hebben...maar kan ook door mijn overvloed aan fantasie komen *zie er namelijk al een meid achterhangen aan het touwtje, paard doet een poging tot laten struikelen, meisje ontwijft nog net, paard doet nog een poging en jaaaaaa ze ligt Haha! Paard rent nog tientallen meters verder en kijkt dan om om te kijken waar het "blok aan zijn been" gebleven is Haha! *

Maar ok....moet ook altijd lachen *stiekum* als Par der 1 alle kanten van het erf heeft laten zien....natuurlijk eerst omver rennen als ze haar uit de box halen.
En ik dan met mijn droogst gezicht laat zien dat ze gewoon netjes wacht tot halster om is.....ik kom zeg.....en daarna doodgemoeierd met een lang lijntje volgt.

Jammer dat Maffick niet wat meer dichterbij woont, had hem ook wel een keer uit willen laten Knipoog Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 21:55

Ja Maffick is er eentje hoor, hij heeft ook best wel humor.

Ik heb die rare sprongen van hem een keer gebruikt tegen een jongen met een zeer hoge eigendunk en grote bek. Bloos!

Vorig jaar stond Maffick op het PTC+ in Oenkerk ( praktijkbedrijf voor agrariërs )
Daar kwamen elke week groepen veehouderij leerlingen Koe Vork s'avonds in de bar hadden die jongens de grootste bekken, en maar proberen indruk te maken; Goh jij houd van paarden, mijn zusje heeft ook een paard! ( ja euh dus ? Verward )

Op een gegeven moment was er eentje, een echte boer, met een hele grote bek, hij kon alle paarden aan, hoe wild en gevaarlijk die ook was, hij kon ze temmen. Slim

Dus ik zei: Laat jij dat maar eens zien, breng jij morgen mijn paard maar even op de wei. Wat er ook gebeurt, je laat niet los.

Ja hoor, was helemaal goed, dat deed hij wel even ( waar al zijn vrienden bij waren ) Hij zou niet loslaten Schijnheilig

Dus hij kwam de volgende dag met zijn hele horde vrienden.
Blies Maffick eerst rook in z'n gezicht ( was ik niet bepaald blij mee en dat wist meneer dus even later ook Knipoog )
Hij knipt een touw aan het halster, ik een touw aan de andere kant en dat hield ik vast.
Hij vroeg waarom ik dat deed, ik zei dat hij daar wel achter zou komen.
Goed, hij neemt Maffick mee naar buiten toe, en pakt lekker kort het touw beet met een paar vingers in het halster ( moet je vooral doen bij Muis, lekker kort bij het halster pakken, vind hij erg leuk... Bloos )

Maffick werd al onrustiger en geïrriteerder van dat joch en ik zag hem al wat maaien met zijn voorbenen, dus ik hield mijn touwtje in de gaten.
Toen had hij er genoeg van en daar nam hij al maaiend een megasprong naar voren.
Floeps daar ging het touw, jongen schoot naar voren. Nagelbijten / Gniffelen
Ik trok Maffick meteen om met mijn touw, had het allang in de gaten natuurlijk Knipoog

Dáárom zat dus dat touw eraan zei ik tegen hem, hij stond mooi voor paal tegenover mij en zijn vrienden met zijn grote waffel.
Heb niets meer van die jongen vernomen, en hij was de avond erop erg rustig, gek he ?! *LOL*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:56

hahahah geweldig...... en idd lekker strak vastpakken dat peerd.......... want je bent namelijk toch sterker........ duhuh

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:00

go maffick Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:01

Hahahaha geweldig dat soort paarden!!
Zo ideaal om grote mannen de mond mee te snoeren OK dan!

Mijn broer heeft ook altijd zo''n grote bek......en Par zo'n lieve snoet.....de eerste keer dat die zei dat die een cowboy was hebben we hem er zonder zadel opgezet.....
Na 2 stappen vondt Par dat die veelste stijf erop zat en te hard kneep met zijn benen, even flink doorstappen en een scherpe bocht maken, klaar!!!
Cowboy down Haha!

En dat terwijl ik nog zei: benen langhouden....Par stond trouwens wel gelijk stil toen die er naast lag, braaf he? Schijnheilig

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 22:03

Ohja dat laatste deed ik ook vaak, van die figuren die elk paard aankonden, elk paard rijden konden.
Nou stap maar op riep ik dan, maar dan krabbelden ze terug; Nou neuh...hoeft nu niet hoor...blablabla

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:05

SANEX schreef:
Ohja dat laatste deed ik ook vaak, van die figuren die elk paard aankonden, elk paard rijden konden.
Nou stap maar op riep ik dan, maar dan krabbelden ze terug; Nou neuh...hoeft nu niet hoor...blablabla


Kan het me wel voorstellen als ik zijn streken zo lees Haha!
Raar dat de verkoop dan niet lukt....er moeten toch mensen zijn die zo'n uitdaging wel zien zitten?

Tenminste...ik vindt altijd dat als je een moeilijk paard als maatje hebt je wel gelijk een maatje voor het leven hebt Lovers

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:10

Ja, het lijkt mij ook mooier om als enige met het paard om te kunnen gaan dan dat je een paard hebt waar iedereen zo mee weg kan.
Zoiets moet je in de advertentie zetten! Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:17

Hhmm...ben heel erg blij met Par, en dat is maar goed ook, want hou er altijd wel van...van die paarden die het echt alleen van 1 persoon moeten hebben.

Het is Par der schuld *jaja* als zij er niet was geweest had ik wel een uitdaging aangedurfd Knipoog

Hou oogje voor je open.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 22:27

Aan de ene kant klinkt het leuk: een paard dat alleen maar voor jou gaat en voor niemand anders...heerlijk penny-achtig.
En natuurlijk is dat ook wel leuk, je hebt een band met zo'n dier en hij gaat helemaal voor jou alleen.

Aan de andere kant is het verrotte lastig!
Wat te denken van alle nare opmerkingen die je krijgt over je paard, raar rotbeest, gemeen , vals etc
Paardje voelt er niks van, baasje heeft dan wel hartzeer.
Je kan eigenlijk nooit eens iets door iemand anders laten doen ( dat blijkt nu wel weer )
Ze proberen het wel,en ik wil het ook graag laten doen ( hij went er maar aan denk ik dan ) maar het wordt moeilijk als niemand er mee verder wil gaan: Want dat domme beest heeft weer eens....blabla

Dus zo leuk is het niet altijd, van iedereen die iets met hem doet krijg ik gezeur dat het een takkeknol is zonder manieren etc.

Zelf heb ik er geen last ( meer ) van...
Hij speelt altijd de draak, terwijl het helemaal geen draak is, het is eigenlijk een hoopje knuffelbol.
Maar goed, dat laat hij dus nooit zien aan anderen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:36

Sanex, herken jouw probleem ten dele.
par heeft het niet bij iedereen, er zijn mensen die ze buitengewoon mag.

Er zijn helaas ook mensen die haar een onopgevoed kreng vinden, mensen die haar heel erg mooi vinden maar niet aan het karakter moeten denken.
Paar voelt er idd niets van, en het is heerlijk als je met je paard bezig bent en je voelt dat je echt een team bent.
Maar het doet idd pijn als andere mensen zo over je paardje praten.
Ik heb het zelfs al bij mijn verzorgpaardje, zou haar een beetje heropvoeden en lekker met haar bezig zijn voor de verkoop.
Het is maar een verzorgpaardje en ze wordt op zekers verkocht, maar baal zo als ik mensen afentoe over haar hoor praten.
Rotknol, pismerrie, blij als ze weg is....en er zit zo'n onwijs lief, knuffelig, ondeugend merrietje onder het krengetje wat hapt om aandacht te krijgen, andere paarden opzij slaat om een aai te krijgen...

Maar ok....dat zien andere mensen niet, andere mensen staan niet in haar stal en krijgen geen hoofd op hun schouders geduwt *soms wat ruw omdat ze het nog zo moeilijk vindt* en worden niet hinnikent begroet door haar.

Ik weet wel wat je bedoelt hoor.....en drom is het maar goed dat er mensen zoals jij en andere bestaan die deze Beessies met een gebruiksaanwijzing een handje toe willen steken. OK dan!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:13

Ik bedoelde niet dat het paard het snapt hoor Haha!
Haha, ik zie hem al strafregels staan schrijven in zijn staaletje, of sip in een hoek staan nadenken over zijn zondes *LOL*

Maar feit blijft dat dat meisje hem op moet voeden en anders houdt het op. Lijkt mij dan he...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:44

Maffick RULEZZZZZZZZZ!!!!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, BranwenGC, Kla4tje, Laibadji, Mark0919, Sanet, SunnyHorse en 53 bezoekers