enten....maar geen boekje????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

enten....maar geen boekje????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 16:48

Mijn jaarling heeft van de week zijn basisenting gehad en nu zei de DA, dat hij geen boekjes heeft/geeft.....maar wanneer je paard nog niet gechipt is en je geen paspoort hebt, waar worden de entingen dan in bijgehouden??
Onze pony's hebben wel een pp, dus dat is geen probleem, maar ik vind het een risico om alleen die stickertjes te bewaren!
Hoe zit het nu precies??
En waar moet je dan een boekje aanvragen??? Verward


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:55

Normaal hoor je die via de DA te krijgen, wij krijgen ze wel iig. Het lijkt me dat je dierenarts ze gewoon kan bestellen?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:58

Nee, entingsboekjes zijn verledentijd voor alle paardachtigen. Je bent verplicht een paardenpaspoort aan te vragen, dus ook voor je jaarling. Chippen staat los van het paardenpaspoort, dus dat is geen reden om geen paspoort t ehebben. Je entingen horen in je paardenpaspoort te staan, conform de nieuwe EU regels omtrent het registreren van alle paardachtigen. Sorry, je zal heel snel een paardenpaspoort moeten aanvragen en je dierenarts had hier je best beter over kunnen voorlichten. Aanvragen kan bij allerlei stamboeken en de KNHS. Probeer maar de zoekfunctie voor paardenpaspoort en je vindt genoeg info.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:12

nou ik heb me shet wel laten enten en ook nog een boekje gekregen....

Karaat_the_newforest op Instagram

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:15

Moet dus in het vervolg alle entingen in het paardenpaspoort worden geschreven?? Mijn paard heeft gelukkig paspoort en is gechipt. Maar dat daar entingen in moest worden geschreven, dat wist ik nog niet....

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:34

Nou dan zit je mooi met een probleem als je paard oud wordt en hem 2x per jaar laat enten .Dan past het niet mer in het paspoort.Wat dan?

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:39

Ja dat dacht ik dus ook! Heb net gekeken in het paspoort, er zijn niet veel vakjes hoor!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!


ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:24

mij DA wil niet in m'n paspoort bijschrijven (dan raakt ie vol en dan?)dus geeft gewoon een apart entingsboekje. hij heeft overigens wel even gecontroleerd of ze wel een paspoort hadden...

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:39

De entingen moeten verplicht in het paspoort staan
Volgens mij kunnen er trouwens wel extra blaadjes in als het moet hoor Knipoog

Ik had een paard dat wel geënt was en concoursen liep, maar geen boekje had en ze stonden niet in het paspoort (en dat was augustus van dit jaar Knipoog )
Ik heb hem dus opnieuw de basisenting laten geven, staat die er vast in voor als we ooit heel goed worden Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:43

Hmmm, ik zal toch nog eens navragen bij ons op de praktijk hoe het nou precies zit. Tegenwoordig kun je als dierenarts namelijk zelfs entingsboekjes bestellen speciaal voor paarden (net zoals de boekjes voor de gezelschapsdieren) en dat zijn dus echt geen paspoorten hoor !

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:35

hoe zit dat dan met shetjes???
mijn shet loopt geen wedstrdijde ofzow...maar laat ik wel enten...ik heb gewoon een boekje gekregen ze heeft dus ook geen paspoort ofzow...

Karaat_the_newforest op Instagram

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:53

in oktober is die van mij nog geeent , en dit is gewoon in mijn entingsboekje bijgeschreven , en die man heeft het niet over een paspoort gehad , geld dat niet alleen als je wedstrijden rijd dan ofzo ??

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:32

Eleonoor schreef:
Nee, entingsboekjes zijn verledentijd voor alle paardachtigen. Je bent verplicht een paardenpaspoort aan te vragen, dus ook voor je jaarling. Chippen staat los van het paardenpaspoort, dus dat is geen reden om geen paspoort t ehebben. Je entingen horen in je paardenpaspoort te staan, conform de nieuwe EU regels omtrent het registreren van alle paardachtigen. Sorry, je zal heel snel een paardenpaspoort moeten aanvragen en je dierenarts had hier je best beter over kunnen voorlichten. Aanvragen kan bij allerlei stamboeken en de KNHS. Probeer maar de zoekfunctie voor paardenpaspoort en je vindt genoeg info.

Onzin.
Mijn pony is nog niet gechipt, en van de zomer voor t eerst ge-ent (2x) en ik kreeg toch echt een geel boekje hoor! Met commentaar dat als ze gechipt werd mn da de entingen over moest schrijven in het paspoort

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 21:42

Bedankt tot zover...er zijn dus blijkbaar wel verschillen! Hoe zit het nu precies??

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:09

De Va was gistern bij ons en we hadden het hier ook over.
De gele boekjes...zijn antwoord: die kan je net zo goed weggooien, heb je niets aan, als je weggaat meoten je entingen in je paspoort staan.

Het lijkt mij dat als je een recreatieponytje hebt je wel zo'n geel boekje krijgt om het bij te houden, maar op een wedstrijd, keuring of ander evenement heb je er volgens onze VA niets aan.
Hij geeft ze er dan idd ook niet meer bij.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:18

Ik heb mijn paard in september en oktober zn basisenting gegeven (ook een jaarling) . en ik heb nog gewoon een boekje gehad:)

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:32

Hoe zit het dan idd met niet-wedstrijdpaarden ?
Ik wil bv bas laten enten, heb niks bij hem gekregen dus zal ook met de basisenting weer moeten beginnen.

Maar verder loopt hij helemaal niets, geen wedstrijden o.i.d, komt nergens anders dan bij ons, heb ook niet in de planning hem wedstrijden te laten lopen.

Krijg je daar dan niet gewoon een 'bijhoudboekje' bij ?

Ohja , wie weet trouwens de kosten van een basisenting ?
Is dat voor elk formaat paard hetzelfde ?
Heb totaal geen ervaring met shetten, dacht dat er misschien minder vloeistif in zo'n shet ging dus het minder kost ?Of krijgt een shet gewoon de volle laag die een paard a la Maffick ook krijgt? Ik zou het niet weten...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, AvocadoMi, Blijgeestig, boemel, carika, jaap_2005, Marsie2, quni, Zilkesteyn70 en 90 bezoekers