Ongeluk in een kleine bakhoek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Ongeluk in een kleine bakhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 14:02

Hoi lieve mensen,

Ik heb afgelopen vrijdag mijn eerste ongeluk gehad met een paard, en ik ben gelijk het ziekenhuis "ingetrapt". Knipoog DE dokters zeggen dat het allemaal wel goed komt, maar ik zal eerst eens vertellen wat er nou precies gebeurt is.

Ik was op mijn stageplek een jong (3 jaar) paard aan het longeren, een van de liefsten van stal. Ik was in zo'n kleine longeerbak bezig, met van die deuren die van boven naar beneden dichtgeschoven kunnen worden. Hoe dan ook, hij was bang voor het geluid dat de traktor achter ons maakten, hij werd helemaal gek, galopperen en bokken yoh! Dus ik denk, gooi dat luik dicht. Eerst geprobeert met hem aan de lijn daar langzaam heen te gaan, maar dat vond hij ook eng dus niet geslaagt plan. Omdat hij heel erg trok dacht ik dat het verstandig was om hem dan maar los te knippen vd lijn. Neej, niet met een schaar maar met die sluiting aan het halster Haha!. Afijn, het duurde wel even voordat ik hem eindelijk bij me had om dat te kunne doen, hij was helemaal over zijn toeren. Eindelijk los, zag ik "Shoe!" en gebaar dat hij bij me weg mag/moet. Hij draait zich vroegendsvlug om en BAM! Hij geeft een bok en trapt met 2 benen naar achteren, waarvan er 1 in mijn zij raakte. Ik werd door de klap naar achteren gesmeten en viel op mijn zij....

Ik heb me daar toch lopen gillen en janken om maar te probere die traktor te overstemmen, en later hoorde ik van een pensionklant die het had gehoord "Als moeder zijnde heb je zowiezo er al een zintuig voor, maar je gilde zo erg, het leek wel alsof je dood ging. Het ging door merg en been" De mensen die er waren hebben me in de kantine neergezet en dachten in eerste instantie dat het zwaar gekneusd was. Ik mocht kiezen of ik naar huis wilde gebracht worden of naar de eerste hulp. Ik koos de eerste hulp, omdat ik het zeker wilde weten dat er niks gebroken was. En ik lig er nu dus nog steeds, omdat het dus wél gebroken is. Dus ik heb goed gekozen.

Het gaat nu wel al weer een stuk beter met me, ik lig hier samen met een leuke meid op de kinderafdeling van de Heel, Zaandam. Ik krijg voldoende pijnstillers en de dokter zei dat het een geluk bij een ongeluk was dat alleen de bovenste "kam" kapot is ; er zitten geen gewrichten aan dus het moet goed komen met lopen en zo. Je kunt het gelukkig niet zien, behalve als ik belsuit 10 tot 15 kilo af te vallen of zo. Want ze willen hier liever niet opereren, omdat het meer na dan voordelen voor me zou hebben.

Ik heb dit geschreven voor de mensen van Kalverhoek die ik ken, zodat ze weten wat er aan de hand is, waarom ik oa niet op msn ben en zo (want dat kan ik hier niet, heb wel internet maar msn is geblokkeert Tong uitsteken). Mensen met raad ed, reageer gewoon want dan heb ik hier ten minsten wat te doen Knipoog:P

En nee, ik ben nu echt niet bang voor paarden, en Sermus Z (het paard) vergeef ik het ook want het was ook deels mijn eigen domme schult. Zo zie je maar, een ongeluk zit in een kleine bakhoek!


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:24

Gosh hee,
dat is ook me ook wat....
Ik wens je ontzettend veel sterkte en van harte beterschap...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:27

ai, dat is pijnlijk! veel sterkte, ik hoop dat je gauw weer naar huis mag.
Ik heb ook wel eens tijdens het longeren een trap van een paard gehad, ook mijn eigen stomme schuld, het beest wilde niet lopen en ik er met de zweep achter.... tja, toen had ik een hoefafdruk op mijn dijbeen. Gelukkig viel de 'schade' wel mee, maar het was wel weer een goede leer.
veel sterkte!

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:36

Jee wat een erg ongeluk, maar had je geen zweep bij je dan?

Celeste
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:54

Je hebt echt nog wel geluk gehad dat er niks ernstigers is gebroken ofzo...
wel rot dat de msn is geblokt Haha!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:57

Heel veel succes en beterschap. Sterkte met hoesten en niesen (lekker pijnlijk)!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:02

o jeetje!!!

Ohh ohh een ongeluk zit idd in een klein hoekje!!Sterkte met revalideren!


Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:41

BETERSCHAP!!! Ach gut

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:25

Heel veel beterschap!
Hopelijk mag je snel weer naar huis!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:30

Auw auw, pijnlijk hoor, zo zie je maar hoe snel het kan gebeuren.
Ik wens je veel beterschap!!!

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:35

ouw Ach gut
Nou veel beterschap.
Geef anders ff je adres van het zieken huis en je afdeling kunnen we je een kaartje sturen Haha!
hoelang moet je in het ziekenhuis blijven

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:14

Je zal wel flink geschrokken zijn!
Gelukkig valt het nog mee, had natuurlijk ook heel anders af kunnen lopen

Sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:02

zijn er niet meer die een kaartje naar cream_1986 willen sturen Schijnheilig Haha!

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:39

he bah echt vervelend voor je, veel sterkte en beterschap
Lovers

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:01

Heel veel sterkte en kom maar snel weer uit het ziekenhuis, want hier buiten is het veel fijner Knipoog
Sterkte he!!!!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:09

Hey !
Ik ben je naam ff vergeten, maar jij reed toen mee in de les op Jacco, jij bent een vriendin van Romana , en nu verzorg je Mercedes !
Ik ben dat andere meisje 'meisje van Splash' haha, misschien weet je nu wel wie ik ben !

He maar jeetje, heel veel sterkte ! Hoelang moet je nog blijven liggen in het ziekenhuis ?
Suc6 en een knuffel van Splash & Mij !
Samantha Lovers Splash

    S p o t.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 18:42

Aah nadien ! Bloos! !
Sam vertelde het tegen me ! gaat het een beetje ? Verdrietig
Tot wanneer lig je in het ziekenhuis ? Tong uitsteken
Ik moet binnenkort heen, een hele goede vriendin
van me ligt ook in het ziekenhuis Verdrietig

Beterschap !

Ach gut

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 11:33

Heej, ik ben heel blij met jullie antwoorden, maar ik mocht gisteren (donderdag) plotseling naar huis! OK dan! Dus ik ben nu thuis, en ik moet goed blijven lopen om het te laten genezen. Ik moet 2 weken minstens rust houden, dus thuis blijven. Dan krijg ik een controle en zeggen ze hoe lang ik nog thuis moet blijven. Maar het gaat nu elke dag beter met me, ik kan zelfs al trappen lopen! Ik loop dus helemaal los, een paar dagen geleden liep ik nog als een gans met een drol tussen zijn benen Bloos Maar nu kan ik al veel meer rechtop lopen, en ook elke dag weer een stukje langer lopen.
En Romaan en Sam, als jullie willen mogen jullie best langs komen hoor! (Of me straks weer ff helpen op de manege of zo!):D Maar ik zal straks even een plaatje posten met wat er nou mis zit bij me, kan je het zelf zien! Tong uitsteken

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:37

Gelukkig dat je weer thuis bent!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:42

Gelukkig dat het nog mee valt!
In ieder geval veel beterschap!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:49

heel veel beterschap zo zie je maar dat een ongeluk zo is gebeurd.
gelukkig heb je voor de eerste hulp gekozen.
en nu maar hopen dat de pijn snel weg is

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:07

Maar goed dat het weer wat beter gaat, en ik help je graag op de manege hoor !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 16:10

Ik had vandaag naar school gebelt ; naar mijn mentrix. Ze was heel aardig en ze zei dat ik school nu maar even als "bijzaak" moet zien Haha! hihi! Maar ben nu andere creative dingen aan het doen, zoals nieuwe foto's op het net zetten van mijn stageplek! Ach ja, je moet toch bezig blijven hé?! Tong uitsteken

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 16:15

Ah ! ga je de foto's hier ook plaatsen ? ben namelijk heel benieuwd ! *LOL*

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 23:49

Neej, ze zijn VRESELIJK mislukt! Huilen WHAAA!! OF overnieuw maken OF kijken of ze met computer bewerken nog te redden zijn, maar lijkt er niet veel op. Was heel mistig die dag, echt zonde! Maarja, heb wel 1 hele mooie van O'neill, die kan ik er strakt wel ff op zetten! Owja, ik zou toch nog laten zien wat er gebroken was? Ff skeletje zoeken hoor....

Okee, ff gezocht en bewerkt, kijk maar ;
Afbeelding

Mijn rechter "heupkam" is gebroken, er zit een deuk in waar de trap kwam. Er is dus ook een deel naar voren geklapt, een beetje als als je je oor dubbel doet. Zo moet je het zien. Het groeit vanzelf weer aan elkaar, maar het word nooit meer zo mooi als het was natuurlijk. Maar zoals je ziet, zit er geen ander bot aan of zo waardoor ik problemen zou kunnen krijgen, en ook niet mocht ik later kinderen willen. Dus, wat vind je er van? OK dan!

En ik wil iedereen bedanken die me beterschap heeft gewenst en de moeite daartoe heeft genomen! Het was heel erg welkom! OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Ann, Cantheon, Earth, GoogleAdsense, Koekie73, lonimma, MairiMacBran, mamabird, Nele80, redbutton, Vuri en 114 bezoekers