twijfels....HELP!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

twijfels....HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 15:08

mijnvriend en ik hebben allebij een paard.

maar om financiele redenen kunnen wij geen 2 paarden meer onderhouden...

1 van de 2 moet dus weg en 1 van de 2 wordt dus gekwetst.. nou is dat alheel moeilijk..

paard 1, die van mijn vriend.. merrie van 9, heel chique, zeer geschikt voor de sport, een hele goeie springer(puur springersbloed) ze heeft alles omhet hoog te schoppen in de springsport en ze kan ook wel dressuur(snapt het nog nie, welleergierig en werkwillig)
we hebben nog nietmet haar gefokt, maar gezien de papieren(keur enpref merries in de moederlijn) zou er ookn og eenleuk veulen uitgefokt kunnen worden.

paard 2 mijnpaard. ruinvan 15,5, ook papieren, jarenlang manegepaard geweest, kan niet superveelmeer in de dressuur,meer voor de recreatie. sprongetje kan die wel Haha! maar hij vind hetalleen leuk alsie achter een ander aan kan:D ontzettend lief, knuffelbeer.. maar verders issie voor de verkoop niet veel waard..

mijnpaard wordt geleased en die kan ikkopen.. prijs 2550.. best veel voor een 15 jarig paard watniets gepresteerd heeft en ooknietveel meer gaat doen.. maar ik heb hem albijna een jaar en zoveelgeld inhem gestoken.. hij gaat er steeds beter uizien en ikhaal mijn punten wel ophem.. langzaammaarlukt wel Haha! ik ben heel erg gehecht aan hetbeesie en wil hemniet weer terug sturen in de manegelessen en ikgeloof dat hij best nog wel watkan(stalgenoot laat me kwijlen als ze ophem zit)

maar we moeten dat andere paard dus verkopen dan, ik heb niet veelmet haar.. ze is wellief enzo.. kan er ook veel van leren, maar het klikt niet echt bijzodner goed tussen ons, mijn vriend kan weerniet met die grote beer van mijoverweg.

ik heb altijd gezegd dat ik willem wilde kopen, om hem zijn rust te geven.. maar merel is weer een lust voor het oog om te zien...

mijngevoel zegt willemkopen, daar heb ik zown band mee.. maar mijn verstand weet het nognie helemaal..als mijnpaard opgezegd wordt scheeld dat eenboel geld.. en kan ik sparen voor eenander, die wel jonger is enmeer kan.. ook weer een uitdaging.. maar danbedenk ikme weer dat ik het niet over me hart kan verkrijgen hem weer te latenw orden zoals ikhemkreeg..
als eenlusteloos paard wat bijnan ietkon eten van de haken en slechte voeten had(scheur zat bijna inhet leven en isnu eindelijkonder controle)

ik weet het gewoonniet..

iemand met eennuchtere kijk die het ff kan ophelderen?
ik weethet.. blijft mijnkeus.. maar ik bennatuurlijk welbevooroordeeld..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:13

allebei verkopen en een nieuw paard dat bij beide past kopen Haha!


Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:16

De 9-jarige merrie verkopen en de 15-jarige ruin houden, daar heb je een goede band mee en ben je het meeste aan gehecht Lachen

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:18

ohhh wat een moeilijke zaak...Suc6 met kiezen...

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:20

gijsenkim schreef:
allebei verkopen en een nieuw paard dat bij beide past kopen Haha!


Is ook een optie.

Je zou jou paard naar een rusthuis kunnen doen.
Scheelt aanzienlijk in de kosten en mag de gehele dag spelen met andere paardjes.

Is voor jou paard leuk, en het blijft ook jouw paard, je zou hem dan nog steeds kunnen opzoeken en rijden.

Dan zou je die van je vriend kunnen houden.

Zoals ik in de omschrijving las een goede merrie, mooie papieren en je zou een veulentje kunnen fokken.
En een goede sportmerrie.

Allemaal positieve dingen.
Een merrie is altijd lastiger in omgang dan een ruin, jullie zullen ook wel tijd nodig hebben om aan elkaar te kunnen wennen.

In ieder geval succes met je keuze.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:23

Tja, denk toch echt dat je daar met je vriend uit moet komen hoor!! Zet SAMEN van beide paarden de voor- en nadelen op een lijst. Tuurlijk wil jij jouw paard kopen, en die van hem wegdoen. Maar zo denkt hij er natuurlijk ook over.
Daarbij is jouw paard nu makkelijker weggedaan dan dat van hem. Jij hoeft toch alleen je leasecontract op te zeggen.
Ik vind het een beetje kort door de bocht om zomaar te zeggen dat jij jouw paard koopt en hij het zijne verkoopt. Dit doe je samen en niet ieder voor zich. Daarbij heeft zijn paard meer toekomst dan dat van jou waarschijnlijk gezien de leeftijd en capaciteiten.

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:25

Ik zou voor de optie van Gijsenkim gaan.
Gewoon een paard zoeken dat jullie allebei past.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 15:46

ja datheb ik dus ook alvoorgesteld.. samen eenpaard kopen, maar het isnog nooit voor gekomen dat wij een paard allebij te gek vonden.
hij is eenspringer ik een dressuur miep.. en dat bots met rijdennogal.. zijnhulpen verschillen van de mijne..

als zijn paard verkcoht wordt, heeft hij nog een verzorgpaard waar hij 2keer in de weke mee springt..
wordtm ijn paard weggedaan dan kan iknog opmerel rijden en op de fjord van mijn schoonouders...
ook zijn er verzorgpaarden zat die ik zou kunnen doen..

maar willem en ikzijn helemaal op elkaar ingesteld.. we zijnnet jut en jul samen.. kan alles met hem doen en hij lijkt gewoon heel happymet mij(anderen die hem kennen vanaf de manegeperiode zeiden het)

merel hebben we pas 2 maanden, ik kom er elke dag, ben elke dagmet haar bezig(stal uitmesten,poetsen, knuffelen, losgooien) ze vind het welfijn,maar ze is meer op zichzelf. ook in de weimet andere paarden.. ook de band tussenmerel enmijn vriend isniet watik heb met willem..
zij zijnniet onafscheidelijk.. maar dat kan misschien ook door hetmerrie gedrag komen, wantmet zijn vorige ruin had hij wel een goede band.

ik heb tot vanavond de tijd omte beslissen.

merel zou als ze verkocht zou worden, terug kunnen naar haar 1e eigenaresse, die best spijt had toen ze haar moest verkopen, maar toch blij was dat ze bijons terecht was gekomen. we hebben de afspraak gemaakt dat mocht het tot verkopen komen, dat ze weer terug kon, of op haar ouwe dag of eerder. is natuurlijk wel fijn voor haar en wij weten dat ze goed terecht komt.

en van willem weet ik datie het minder goed zal hebben.
ook een tegenhouder.

ik moet echt nog heel goed na gaan denken.

maar tochbedankt voor de reacties Lachen

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 18:14

heb tochmaar gekozen om willem weg te doen..
in de toekomst gaat hij toch meer kosten en wordt steedsminder waard...
ik kan ook gaan sparen voor een ander paard..
willem was er toevallig en ben er verliefd opgeworden..
heb veel geld en werk in hem gestopt ennog issie er nie helemaal bovenop en weet ooknie of dagaat gebeuren...

vind het ookheelzielug.. en doet me veel pijn.. maar misshien toch de beste keus.. als je iets wil bereiken moetje soms van diekeuzes maken.. en hoger dan de l1 zou ik nooitmethemkomen en ik ga een paard op zijn 20e.. alsie dathaalt al helemaalniet weg doen..

en 2550 euro voor een 15 jarig paad is vrij pittig.. hij heeft nix gepresteerd... en alleen met lief en kroelerig komje helaas niet ver :S

ik heb hem nog 2 maanden en dan gaatie weer terug naar de manege.. en ikhoop dat ikmijzelf daar niet om ga haten..

kans is er ook ngo dat ons andere paard alsnog weg moet...

maar dat zien we dan wel weer..

heb eigenlijkw elhet gevoel dat ik hem afdank.. maar het lukt gewoonniet.. 345 euro is gewoon heel veel.. en das alleen zunstalling..

*zucht* ben wel opgelucht dat de kogel door de kerk is.. maar ik geloof dat niemand hetleukvind om zijn paard weg te doen...

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:30

Kun je niet bezuinigen op stalling o.i.d. op 1 van de 2 ?

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 13:18

nee dat gaat dus niet. die van mij is geleased, dus die moet verplicht op die stal blijven. en voor hem betaal ik dus 345 euro per maand..
ons andere paard gaat verhuizen naar een stal die 242 per maand is.
maar we hebben daar de mogelijkheid tot springen en wedstrijden. dat hebben we nu niet op de stal waar zenu staat.
die stalling van mij is gewoon absurd hoog. 45 voor het leasen en 300 is de stalling.. je hebt er alleen een binnen en buitenbak(die nog helemaal doorweekt is op het moment ook) en een longerevirkel(waar je nu ook nie meer in kan werken) en ik mag hem pas verhuizen als ik hem gekocht heb. en ik kan hem pas kopen als de ander verkocht is, of ik zeg de lease af.

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:39

Hum, moeilijk... toch zou ik de 15 jarige verkopen en die 9 jarige houden of allebei verkopen, aangezien jij het niet vind klikken met de merrie.
Dan moeten jullie beide de paard opofferen, maar kunnen dan een paard terugkopen wat jullie allebei leuk vinden.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:46

daar ben ik het mee eens wij hebben ook net een paard gekocht en wel een paard dat wij alebij leuk vinden mijn man kan nog niks het moest dus gewoon een braaf paard zijn mijn voorkeur ging naar wat pittegers uit maar ik vind het balngrij dat we hem allebij leuk vinden.
en na een tijdje zoeken is dat ook gelukt.
succes verder met je beslissing.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Googlebot en 38 bezoekers