Ervaring met het doorspuiten van traanbuizen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Ervaring met het doorspuiten van traanbuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 15:44

It's traanbuizen zijn van de week doorgespoten. Hij is duidelijk opgelucht. De VA zei dat hij jaarlijks 2 a 3 maal doorgespoten moet worden omdat hij zulke nauwe traanbuizen met lidtekenweefsel heeft.
Nu vraag ik me af hoelang het doorspuiten effect zal hebben? Wat helpend en niet helpend is?
It speelt overdag in de wei met zijn vriendjes, staat 's nachts binnen. Word alleen maar in de buitenlucht gereden en draagt in het vliegen-seizoen zijn vliegenmuts.
Ik maak dagelijks zijn ogen schoon met schone doek, en verzacht de harde randjes met uierzalf.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:26

Ik heb echt geen flauw idee.... Sorry. Maar ik kan me voorstellen dat het wel nodig is. Maar als ik jouw verhaal zo lees, denk ik dat de DA denkt dat het wel een aantal maanden goed gaat.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 17:09

Ik ken het jah. Hebben ze ook gedaan bij een jong paard bij ons op stal.
Het was voor hem om een ontsteking weg te spoelen. Zag er wel freaky uit.

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:37

Het is idd niet echt leuk, het is bij mijn "oude" welsje ook gedaan, inmiddels 1 jaar geleden, probleem opgelost en sinds dien niet meer nodig geweest. Ik zou het even aankijken, als de ogen weer vies worden dan kun je het altijd nog 1x doen. Ik zou dit niet preventief gaan doen, het is echt niet leuk voor het paard!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 23:35

Nou de VA bedoelt niet dat het preventief moet, maar wel dat het een kwestie van tijd is voor het weer dicht gaat zitten, en ik wil dat natuurlijk zo lang mogelijk rekken. Ziet er freaky uit ja, Wat moest hij huilen zeg en rotzooi dat er mee kwam brrrr Ziek

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 12:58

nog tips?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:08

bij mijn paard pas ook gebeurd. de da komt met een soort plastic ballonetje met water erin en een lange dunne slang eraan. die stopt hij in je paard zijn neusgat en knijkt de ballon leeg. heel gek gezigt het water spoot uit zn ooghoeken!! en de problemen zijn nog niet teruggekomen. denk wel als ze helemaal gevoelig zijn dat het vaker moet gebeuren.
zo min mogelijk met zalfjes en vieze washandjes bij de ogen vandaan blijven om infectie te voorkomen. de snotjes gewoon met een schone vinger onder het oog wegvegen niet in het oog purren. en 'szomers een flymask op doen in de wei. Mijn paard mist de helft van zijn onderooglid en daarom hangt die in de zomer vaak af door irritatie en kan ie voor mijn idee eerder ontsteken en verstoppen.

succes ermee het is een irritant probleem