Ik ben boos, verward, verdrietig.......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 13:03

Vorig weekend, toenik bij Udinde was, viel het me op dat ze zoveel schrammetjes had. Op haar neus een aantal dikke, ze leek wel een katje met snorhaartjes, zoveel krassen op h aar neus.
Ook op haar borst kwam ik wat oppervlakkige krasjes tegen, een beetje haar weggeschuurt, idem dito op haar voorbeentjes en een kleine kras op haar ruggetje.

Alles was erg oppervlakkig en dicht en schoon, dus ik heb er verder geen aandacht aan gegeven, even opletten de komende dagen verder niet.
Ikd acht ze heeft gespeeld met haar maatje of heeft zich geschramd aan het een of ander.....

Vanochtend hoorde ik het hele verhaal.
Ze is samen met haar maatje door het draad gejaagd door een grote witte herder. Midden in de nacht. De eigenaar van haar vriendinnetje heeft ze de volgende ochtend bijna 2,5 km verder weer terug gevonden. Ze waren saampjes helemaal over de zeik, maar gelukkig konden ze snel gekalmeerd worden.

Ik ben nu helemaal verbeisterd.... Zo'n grote witte hond... Mijn kleine meisje.... En ik die haar niet kon helpen, kon haar niet gerust stellen....
Als ikdenk aan alles wat er wel niet had kunnen gebeuren. Ze heeft mazzel gehad dat ze er met een paar schrammen af is gekomen. Die hond had haar wel in de benen kunnen bijten, ze had zich zelf wel in het draad dood kunnen rennen, in de sloot kunnen raken....

Scheve mond\

Zou ze nu bang zijn van honden? Zou ze hier iets "van over houden" ? Ik neem zaterdag direct mijn eigen hondje mee naar de wei om te controleren en haar evt. te laten wennen weer.
Ik kan wel janken, mijn kleine meissie... Verdrietig

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:13

Jemig, wat een toestand. Dat zal me der schrikken geweest zijn. Het is te hopen dat ze er niet te veel aan over houdt. Het is wel goed om te gaan oefenen met je eigen hond. Ik hoop niet dat het veulen er een te groot trauma aan over heeft gehouden.
Veel succes en laat even horen hoe het gegaan is

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:15

aaah wat sneu voor je paardje zeg.....
of ze nu bang is voor honden weet ik nie
maar queen is vroeger een keer onder een traktor gekomen als veulen zijnde en heeft daar nu nog steeds een deukje van in de kont maar die is nog steeds bang voor tractoren en niet zo zuinig ook niet....... dus het zou best kunnen dat ze bang is...
hoop het niet voor je
en heel veel sterkte ermee

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:23

he zeg wat schrikken.jeetje wat sneu nou voor je lieve kleine meid!god ik kan me voorstellen dat je nu idd bang bent dat ze bang nu is voor honden.maar misschien als je haar in dr opgroei fase aan honden kan laten wennen?zodat ze leert dat niet alle honden eng zijn?
he ik ben blij dat ze gelukkig niets heeft.arme udin!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:27

wat ik niet snap is dat mensen hun paarden 's nachts onbeheerd buiten laten staan. ER zijn echt maar weinig plekken waar dat nog kan!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:28

Wat wil je dan doen desiree onbeheerd op stal laten staan f slaap jij voor de staldeur?
Bij ons is het in de wei veiliger kunnen de paarden wegkomen in hun box kunnen ze geen kant uit!

Jantina wat sneu voor je kleine meis.
Maar waldi vind ze vast niet eng.
meestal vergeten ze dit soort dingen vrij snel als je idd snel de tijd neemt op haar weer aan een lieve hond te laten wennen.
weet je van wie die hond was?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:35

Ach jee wat zielig zeg voor udinde! Gelukkig is het nog zo goed afgelopen, maar ik me voorstellen dat je je daar zo rot over voelt. Het is nog een jong paardje, als ze nu een angst voor honden heeft kun je het met een paard goede ervaringen nog wel goed krijgen. Helaas gebeuren dit soort dingen soms, hopelijk in de toekomst niet meer!
Ik zat net te denken, ergens lijkt het mij wel handig op een eiland wonen. Ze kan er tenminste niet af!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:53

Ongelukjes kunnen overal gebeuren of ze nou de heel dag in de gaten worden gehouden of niet.
Een op hol geslagen paard kun je op dat moment toch niet meer stoppen.
Als er op de beheerde wei ineens een paard aan de hol gaat omdat hij schrikt van een vliegtuig doe je er ook niets aan.

Ik denk dat je het beste je veulen zo snel mogenlijk weer moet confronteren met diverse honden van verschillende groote.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 20:25

Ai, ik ken dat egvoel. Het overvalt je zo ineens. Dat je paardje in gevaar was en dat je er niets van door had; Zo een gevoel van onmacht. Scheve mond\

Onze pony's zijn eens ontsnapt en ze liepen een straatje in (privéweg) van een boer aan de overkant van hun wei. Ik was er zelf niet bij, maar de eigenaars van wei waar ze in stonden wel en ze dachten de 2 pony's gemakkelijk te kunnen vangen, omdat ze nu nergens meer heen konden. De boer (en tevens eigenaar van de privéweg) die daar woont kan de mensen niet uitstaan (een onozele burenruzie; zucht) en om ze eens te tergen nam hij een spade en begon hij er zo hard hij kon mee op de grond te slaan en wierp hem daarna in de richting van de pony's. De pony's waren natuurlijk in grote paniek en liepen de tussen mensen die min of meer de weg probeerden te blokkeren door op hol, een steile berg af.
Zo zijn ze in razende galop een steenweg over geraced en uiteindelijk hebben ze ze maar 2.5 km verder op een voetbalveld kunnen vangen. Echt afgrijselijk dat die boer zo weinig begrip had voor dieren. Boos! Boos! Boos! (wordt er nog kwaad van als ik er aan denk Verdrietig )

Kop op, alles is ten slotte goed afgelopen met je veulentje!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 20:39

Nee ik had graag geweten van wie de hond was, dan had ik in ieder geval... weet ik veel.... kunnen vragen wat dat beest gedaan heeft ofzo...
Ik denk dat die mensen er misschien niets aan konden doen, dat dat beest ontsnapt was ofzo.

Desiree, als mijn paarden ergens "onbeheerd" kunnen staan, dan is het hier wel. Een beetje een opmerking dat nou weer nergens opslaat. Hoe weet jij dat mijn Udinde, mijn grote liefde en trots "onbeheerd" staat. Ik voel me lichtelijk beledigd.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:12

Ik laat mijn paarden in de nacht ook zo vaak 'onbeheerd' op het land staan. Het land ligt dan wel achter het huis, maar iedereen kan er komen. Wat moet je dan, op die manier kan niemand z'n paard nog buiten zetten. En de kans dat er iets gebeurt met een paard is niet zo heel groot. Daarvoor ga ik mijn paard niet op stal zetten.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:27

bij onze stal staan in het zomer ook de koppels op het land dag en nacht.die jonge paarden worden echt snachts niet binnen gehaald hoor!